Vita tråden del 8
Vanilj: Den är lite småsöt. Vitmålad och med familjemedlemmarnas namn på en låda var i Scriptina så skulle jag lätt ta hand om den.
Vanilj: Den är lite småsöt. Vitmålad och med familjemedlemmarnas namn på en låda var i Scriptina så skulle jag lätt ta hand om den.
Äntligen funkar FL! Är sjuk också med ont i huvud och hals så det blir bara sporadiskt kommenterat idag känner jag.
MM: Satsa på en Cover Me-filt, tror de finns hos www.gullgrodan.se. Den är specialdesignad för att funka som amningsfilt, gosefilt och solskydd till Buga-Boo. Även om man har en amningströja/klänning kan det kännas lite naket när man ammar.
Kajsa: Skönt att M mår bättre och att op äntligen är gjord!
Fluffiga: Hoppas att allt går bra!
Och sen har det pysslats och grejats här som vanligt. Säkert jättefint!
Vanilj: Skönt att försäkringsbolaget ställer upp!
*pust* Det är så sabla varmt! Har suttit intill sjökanten hela dagen och vilat, allt för att bli av med förkylningen från helvetet till vi åker på semester på fredag. Tydligen ska det bli typ 14 grader på tisdag, det ser jag fram emot!
Leksaker, ja. *blä* Det enda mina leker med här är Lego och Duplo och däremellan kör de med småbilar. Allt annat ligger i deras lekrum och skräpar. Jag rensade ut två säckar med grejor som jag bar upp på vinden tills nästa generation kommer fram. Ska göra likadant med sandlådegrävskopan och trehjulingen samt lära-gåbilen. Köper hellre pysselböcker, pärlor, lera och Lego åt barnen. Tänkte åka till Ullared nu i sommar och köpa på mig till födelsedagar och jul.
Jag har lyckats röja mina och barnens garderober samt börjat med källarröjet. Resultat hittills: 4 fullknökade sopsäckar med kläder, påslakan odyl. som ska lämnas till välgörenhet i Litauen.
Lina: Vi är borta 10 dagar. Kommer hem den 23:e juni. Ska bli så skönt med semester!
Lina: Oups, den hade jag totalt glömt bort!
Lina: När var det nu igen? *hopplös på datum*
Fluffiga: Tack, det kan behövas! *snörvel*
FruP: Oskar var nästan 4 innan han la av med blöjan. Höll på att bli gråhårig men när han väl la bort blöjan var han torr dygnet runt. Behövde inte ens gå upp och kissa på natten!
Nu ska jag boka tågbiljett till Vita träffen. Någon som kan lägga till mig i träff-bloggen?
Himmelbit: "Byhåla"? *hrmpf* Det var det värsta! Säga så om min lilla hemort!
Nu ska jag gå och nanna kudden jag också. Är jättetrött.
Här är det mulet och blåsigt idag, ser ut att vilja bli regn. Hurra! Är så trött på värmen för tillfället så det ska bli skönt med en paus. *knasig*
Idag ska jag köpa skor till Oskar och avslutningspresenter till båda pojkarna, panta burkar och flaskor (har inte gjorts på evigheter, vi talar typ två fullknökade sopsäckar!), tvätta, städa, börja packa och förbereda tårtan till morgondagens skolavslutning. *pust*
God morgon! Skolavslutning här i dag, ska göra tårta med jordgubbar och dumlefluff sen. Eftersom barnen får önska sin lunch själva idag lär det bli en promenad till korvkiosken sen. :-/
Kajsa: Vi får ta en gemensam promenad till Nautiska, jag vill ha ett estniskt sjökort.