• nublu

Vita tråden del 8

Jag fiser Chanel no 5.

• nublu

number one: Sy överdrag till högtalarna i ljust linnetyg. Då ser de inte så anskrämliga ut.

• nublu

MM: Jag tänkte just säga att lite färg har ingen dött av men jag gillar inte den människan öht. Skrikiga konstiga grejer och en röst som får mig att rysa. Ernst, kom tillbaka!

Slår vad om att det blir samma svagsinta kameraåkningar som i fjol också. Höll på att bli åksjuk framför TV:n.

• nublu

Kajsa: Nykvarn ligger utanför Södertälje. Tänkte på din flicka; Kan ni inte tjata er till att bli inlagda över natten på barnavd så att de får se hur tufft hon har det?

Lasse: Krya på dig! Isch för pencillin, hoppas att det gör nytta!

Himmelbit: Jättefint skåp!

Och så har jag glömt resten som jag tänkte kommentera.

• nublu

Malins: Mollys Hus, Forma Rum, Moster Malla för inredning. Barngrejer: Lekis, Anna & Axel och Noll - Sexton.
    Enklast: Gå Storgatan upp och ner.

• nublu

Peak: Det var snålt av Ellos - färgen kostar ju en del och det var ju tydligen ingen superkvalitet på de stolarna öht om jag förstått rätt. Trist att behöva måla också!

Vanilj: Skönt med något positivt iaf mitt i allt elände. Man får glädjas åt det lilla!

• nublu

HannaE: En estnisk hundralapp motsvarar ungefär 65 SEK. Mitt tips är att spara dina estniska pengar och göra av med dem nästa gång ni åker till Estland. Just nu har jag estniska resetips i min blogg som nedräkning inför vår semester.

Lynn: Vilken liten goding! Grattis!

13 år: Jättegrattis!

Himmelbit: Om du ändå var hemma idag kunde du väl knallat ett varv på stan med mig? Jag har varit hos Montico på intervju idag, hoppas att det trillar in något jobb snart till mig.

Jag måste erkänna att jag var jätteavis på er som köpte stolarna från Ellos. Hade gärna köpt två jag också men hade kort om cash just då. Min smala lycka tycker jag nu så här i efterhand.

• nublu

PD77: Jag hade lågt järnvärde och lågt blodtryck. Det blir man trött och yr i mössan av!

Himmelbit: Jasså, är det DÄR du jobbar? Jag har varit hos Anneli Magg idag.

• nublu

God morgon tjejer!

Här har det varit fullt race med slutspurt i skolan, rensande i röran och som grädde på moset igår intervju på Adecco. Förhoppningsvis ska jag konsulta som inköpare i juni och juli åt dem. Isf blir det tufft men roligt och jag hoppas verkligen att min semester i juni inte brinner inne!

Idag fortsätter röjet här hemma. Så skönt att rensa bort en massa bråte!

• nublu

FruPuffen: Visst är det obegripligt hur mycket skräp som samlas? Två fulla sopsäckar med reklam låg samlat i spånkistan i matsalen! Där ska extra soffklädseln förvaras hädanefter.

Jag har fått dille på rottingkorgar. Fick hem 3 stora i olika stl i måndags. Nu ska jag bara hitta ställen att parkera dem på och sedan fylla dem - fast inte med skräp!

Svar på tråden Vita tråden del 8