• nublu

Vita tråden del 8

Malin: Maken har redan avverkat sin semester och minsann, det blev några turer till tippen då också!

Anton: Jag röstar också för pelargoner.

Mimmi: Målning är ju så mycket roligare än att bada, eller hur?

• nublu

Mimmi: När du har avlagt en artighetsvisit här och målat mina stolar. Tjänster och gentjänster vet du...

• nublu

Bea: Jodå, inte tal om annat än att det ska vara nät på studsmattan. Och sovrumsmakeover ska jag också försöka dra igång.

• nublu

Lycka! Min nya Patissier har kommit! Måste bara ladda mobilen så att jag kommer åt aviseringen. Här blir det bakning i helgen!

• nublu

Mia: Jag har förberett mig med att låna en brödbok från bibblan. Är så trött på köpt bröd!

Tjockkulan: Jag har drömt om den länge så jag blev glatt överraskad när maken tyckte att jag skulle köpa den.

• nublu

Jag ska också till Formex. Tror inte att de skickat biljetter än (eller så har jag glömt bort det och slarvat bort dem).

Nu har jag hämtat ut Patissieren och gudars vad jag är sugen på att sno ihop en dag som får vila över natten i kylen och sedan baka frukostbullar till familjen i morgon bitti. Maken är lika kär som jag i den!

• nublu

Grattis till en söt liten Hedvig MM!

www.blocket.se/vi/16790369.htm Varför, varför bor jag inte i Malmö?! Vill ha!

Här regnar det, funderar på att trotsa vädrets makter och promenera till Konsum och köpa lösgodis och Lantliv.

• nublu

Nu skiner solen men det är fullt med mörka moln på himlen. Borde ta tag i rabatten på framsidan, fixa lite nya blommor i krukorna och få ut mina nya trädgårdslyktor.

Vakre Hjem låg i postlådan, kvällen är räddad! Eller eftermiddagen om det blir regn igen.

Ska flytta krukorna på altanen till framsidan också. Vi gör om garageninfarten på baksidan så det enda man ser från altanen är något som mest påminner om en plöjd potatisåker. Inte så kul! Men det ska bli skönt med en bredare garageinfart och ny asfalt!

• nublu

Himmelbit: Omslaget såg lovande ut men innehållet var riktigt trist. Mest reklam tycker jag. Blä! Det blir ingen förlängning på den prenumeration, tar Drömhem & Trädgård istället tror jag.

Svar på tråden Vita tråden del 8