• nublu

Vita tråden del 8

Hej flickor! Har tagit en liten paus från bondgårdslivet (har matat två smällfeta kaniner med maskrosblad 3 ggr bara idag!!) och kikar in vad ni har för er. Orkade inte läsa speciellt mkt bakåt men ni ser ut att ha mycket på G som vanligt.

Vad tror ni, är det köpläge på det här? www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx&SearchResultIndex=6

• nublu

Lina: Vi har trevligt trots halvtrist väder. Det är mycket att göra på det huset men potential med stort P har det. Vill bygga en länga med badrum/bastu, tvättstuga och butik till det också och bara göra en liten toa inne för att slippa göra om rumsindelningen helt.

• nublu

Jag är helt ledbruten efter gårdagen. Det känns som om ryggen gått av. Men kul hade vi! Fast jag måste erkänna att jag känner mig lite lättbakis jag också trots att jag inte drack någon sprit alls igår. Måste vara åldern.

Lina: Bara 10 kg övervikt? Vilket misslyckande!

• nublu

Milda: Du får väl googla på Tine K och se om du hittar någon svensk ÅF. Deras hemsida kanske kan ge besked?

Kajsa: Jag känner mig som värsta ledbrutna kärringen idag!

Funderar på att dra in till Tranås i morgon och köpa in-lines till sexåringen så att han kan åka sig trött om dagarna.

• nublu

Meli: Min 4,5-åring har ett litet rum. Har möblerat i U-form med skolbänk, säng och skänk. Matta på golvet i i U:et. Har Dilling sänglådor för Duplo och pussel och annat "mög" (när vi nu ändå pratar skånska här i tråden!) parkerade under sängen.

• nublu

Meli: Jag lägger dem i bloggen i morgon. Måste röja först!

• nublu

Bea: Vilken chicken du är. Jag gjorde Kolmården ensam med barnen för två år sedan. Då var de i dina barns storlek ungefär. Laddade vagnen med kylväska och solhattar. Det gick bra trots ca 12 mil enkel resa. Tror det är lättare när de är lite mindre faktiskt, nu är de så självständiga och "kan själv" mest hela tiden. Tror de iaf. Och dina barn är ju så förståndiga! Ni fixar djurparken plättlätt, det är jag säker på!

• nublu

Tbx igen! Har fått en låsning i bäckenet så jag var hos sjukgymnasten som drog och slet i mig igår och sedan fick jag sittförbud resten av dagen. Liiite svårt att effella stående...

Någon supermorsa är jag inte apropå den diskussionen. Det är mer "A womans gotta do" över mitt mödraskap ibland.

Inredningsmätt, ja. Kände mig nästan lite pinsamt trist i lördags som inte gick igång i någon av de fina butikerna. Bloggläsning har också tappat en del av charmen, jag är mätt på fina bilder på shoppingfynd. Jag vill se något nytt, jag vill veta hur tänket bakom inredningen ser ut och jag vill se utvecklingen. Så din blogg läser jag Bea. Helst skulle jag nog vilja ha inredningssemester ett par månader men det funkar ju inte.

Igår bakade jag bullar, äppelmuffins och chokladkolasnitt. Testade nya spisen och fyllde upp lite i nya frysen. Vilken lycka! Så nu har jag kommit in i ett "bakstim". Beställde en Kenwood Patissier för att kunna gå loss på bröddegar också. Köpte en röd för att bryta av lite i köket.

• nublu

Bea: Kanske en låsning någonstans? *vet hur det känns iaf* Håller det i sig i morgon så ring sjukgymnasten. Annars blir musklerna runt om stela och då värker det ännu mer. För mig funkar det att stå, värker när jag går, sitta snudd på omöjligt och ligga är skönast.

• nublu

God morgon tjejer! Här sover pojkarna än, bara jag och temuggen som är vakna.

Grattis MM till en söt liten tjej!

Idag ska jag slipa stolarna till matsalen, tänker sätta barnen i arbete. "Bara" 5 stolar att slipa, tvätta och måla. *pust*
    Och så ska vi plocka ihop ett lass som ska till tippen i morgon. Det är banne mig snart ett stående inslag på programmet!

Funderar på en tur till Ikea i helgen för att köpa mer grejer till köket plus en mutrunda inne på Toys R Us för att köpa en studsmatta till ungarna.

Och så funderar jag på att köpa sisådär 20 liter vit färg för att måla om sovrummet också. Är dödstrött på att ha ett sovrum som ser ut som ett soprum! Jag vill få det färdigt! Det som bromsar är att maken vill isolera en yttervägg medan jag bara vill måla vitt och sedan smacka upp råsponten så att hela härligheten blir klart någon gång.

Svar på tråden Vita tråden del 8