• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda
    Tjock kulan skrev 2008-05-01 19:35:32 följande:
    Linao Matilda: Vilken soffa den ser ju enorm ut, vad härligt, lilla cd skåpet var ju oxå väldans sött, nu blir jag nyfiken på ditt nya projekt, inga ledtrådar ....Jea: Låter som ni har ett utmärkt "reseprogram" färdigt för de inredningsgalna gästerna som är på besök Skåne . Det gäller ju att visa hur underbart Skåne är nu när du o Sylt har besök från de nordligare delarna av Sverige. Hoppas att ni får schyst väder i morgon i Kpenhamn det är inte roligt att traska runt o shoppa med ett paraply på ströget. Ha det så gott i morgonMimma; Undrade var du varit, vad kul att du tittade in
    Tack snälla. Soffan är eg inte så stor, den ser mindre ut med lite kuddar i också. Har haft fårskinn i den under vintern, måste köpa något som passar till sommaren nu bara. Mitt projekt ja... hihi lite kul att vara lite hemlig
  • knyttis

Godkväll!

Här har vi haft en lugn dag. Bakade matbröd tillsammans med sonen på fm, grillade vid lunch och åkte en tur via huset på eftermiddagen. Imorn ska vi ta en tur och kolla in tapeter, Tv, matbord osv Hoppas på en toppendag!

Jea- Roligt med rapport från resenärerna! Ha de så bra! Jisses vad ni måste ha roligt!

LinaoMatilda- Härlig soffa du har! Helt underbart att ni kunde sitta ute så länge igår...otroligt!

Mimma - Hoppas datasituationen löser sig fort! Trist att vara utan men kul att du fått mkt gjort. Vi har just köpt en nu labtopp, den gamla blev trasig i gånggärnen...flitigt använd...kan man säga

• LinaoMatilda

Knyttis: Tack, den är toppen förvarning också Låter som att ni haft en lugn och skön dag. När är det ni får flytta in i huset? Tänk vad härligt med mycket utrymme och eget hus

• knyttis

LoM - 2 Juni få vi nycklarna! Så endast en månad kvar... Förstår knappt att det är sant, superduperlycklig. De känns som mkt är bra just nu trivs på jobbet, vi väntar smått, har köpt hus och fått göra en massa spännade grejs under våren... Hoppas de fortsätter läääänge!
    Har du barnen hemma nu? Ordningen återställd?

• malins79

God morgon!

Idag ska vi åka till svärisarnas sommarhus i Steninge, Halmstad. Så i em blir det en tur in till Halmstad, jag behöver nya jeans bla. Ikväll ska vi grilla.

Vi åker hem igen imorgon kväll när barnen ska sova så att vi hinner göra något mer här hemma under helgen, har tyvärr inte blivit så mycket mer än att jag städade av huset snabbt igår.

• Tjock kulan

Godmorgon

Morgonen börjar bra, Alice bjuder sin mamma på sovmorgon till 06.30 o solen lyser utan fr fönstert. Hallen blev färdigmålad igår så idag blir det att fortsätta med blivande nyckelskåpet och om jag har tur så lyckas jag lura med mannen en sväng till Ikea .

Malins: Mysigt att komma iväg en sväng till familjen i Halmstad o lite shopping till dig själv det är sådant som lätt faller bort när man blivit mamma. Hur man än försker så styr jag vagnen mot barnavdelningen o ser inte vårnyheterna på dam .

Knytis: Vad kul med huset, nu e det inte långt kvar o det roliga med inredning börjar

• Vaniljdröm

Godmorgon alla!
    Det har regnat i natt men ser ut att bli en fin dag. Försäkringsmannen har ff inte hört av sig, vilken tid det ska ta.

Kulan, har du bilder på hallen? Vi håller ff på med vår men igår försvann det gamla fula elementet iaf.

• Tjock kulan

Vanilj: Nej inte än, målade det sista på väggarna igår, träsoffan ska målas, nyckelskåpet fixas klart o ett nytt skoställ inhandlas. Så man kan säga att där är lite kvar att fixa med innan det roliga med piffningen sker . Har du tips på något fint skoställ? har kollat på Ellos men jag gillar inte sidorna riktigt.
    Jag var en riktig pain in the *s mot ff när jag ansökt om havadeskapsersättning. Fick tipset av en kompis som har en vaninna som jobbar på ff. Ligg på och ring hela tiden o fråga om din ansökan, så det gjorde jag . Jag gick från jobbet i början av juli hade BF 30/8 men sen tog ju Alice lite tid på sig och kom först 15/9

• Beatrize74

Hoppar in med en fråga - Birk och Kalles blogadress...jag har tappat bort den - är det någon som kan länka?

• Vaniljdröm

Kulan,
    Jag gillar Ellos skoställ. Tycker att det är både fint och ser prisvärt ut (med någon trevlig rabatt). Jag beställde det faktiskt men avbeställde igen eftersom det var så lång leveranstid.
    Nu blev det Mios hatthylla och skoställ istället. Fast det var ganska dyrt faktiskt.

www.mio.se/Sortiment/Hall/Skohyllor/Tuva/

Hej Bea,
    Har dålig koll på bloggarna. Hoppas någon annan kan hjälpa.

Svar på tråden Vita tråden del 8