• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74

Vaniljdröm - ok, tack ändå!

• Tjock kulan

Bea: Jag har dålig koll, kan tyvärr inte hjälpa dig

Vanilj: Det skostället som ni har är så himla fint. Jag fick 10% på Mio i samband med att vi flyttade så då blir det ju lite billigare. Men det största problemet är ju att övertala maken att vi ska köpa ett nytt skoställ för 900 kr när vi redan har ett, wish me luck...

• Kaktus76
    Vaniljdröm skrev 2008-05-02 08:00:13 följande:
    Godmorgon alla!Det har regnat i natt men ser ut att bli en fin dag. Försäkringsmannen har ff inte hört av sig, vilken tid det ska ta.Kulan, har du bilder på hallen? Vi håller ff på med vår men igår försvann det gamla fula elementet iaf.
    Om du har e-legitimation så kan du gå in där och kolla på deras sida hur långt dina ärenden har kommit. Annars ring,som någon tidigare skrev. jag fick reda på muntligt via telefon,ca 1 vecka innan jah skulle gå på "ledigt" att jag var beviljad HP.
    Lite sent kan man ju tycka,men glad blev jag iaf

GODMORGON förresten!!!!

Knyttis: GRATTIS till huset,skoj!!  Förstår att du längtar
  • Tjock kulan

Lyckades lura med maken till ikea *skrattar mitt elaka häxskratt* hoppas på att plan b: att få en till septim lampa till köket går vägen he he he
    Hej så länge

• Kaktus76
    Tjock kulan skrev 2008-05-02 08:58:30 följande:
    Lyckades lura med maken till ikea *skrattar mitt elaka häxskratt* hoppas på att plan b: att få en till septim lampa till köket går vägen he he he Hej så länge
    Lycka till
  • Vaniljdröm

Nej, nej det är försäkringsbolaget som hanterar vattenskadan som sölar
    (Är inte gravid men det hade ju varit mysigt förstås).
    Vet att fk kan vara ett helsike att ha att göra med. Det tog ett halvår innan jag fick min fp utbetalad. Snacka om slöa. Och då var det ändå de som hade fel.

• Vaniljdröm

Lycka till Kulan!
    Vad har du för hatthylla?

• Kaktus76
    Vaniljdröm skrev 2008-05-02 09:02:14 följande:
    Nej, nej det är försäkringsbolaget som hanterar vattenskadan som sölar (Är inte gravid men det hade ju varit mysigt förstås).Vet att fk kan vara ett helsike att ha att göra med. Det tog ett halvår innan jag fick min fp utbetalad. Snacka om slöa. Och då var det ändå de som hade fel.
    Ops!!!  Ja det var ju lite skillnad Men kanske kan FK hjälpa till ändå
    Irriterande när man bara vill veta och kunna jobba vidare utifrån det svar man har fått. Att det ska ta sådan tid....... Men ring,ring och ring,då kanske dom lessnar och skyndar på just ert ärende!!
  • Beatrize74

Jag har bloggat om GODHET - se bara vad jag fick av Birk och Kalles mamma. Tänk vad omtänksamt! (Jag är nästan så tacksam så hon blir generad tror jag)

beasbarnslikheter.blogspot.com

Svar på tråden Vita tråden del 8