Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-06-13 13:29:39 följande:
    Du har ditt livs bästa händelse precis framför dig! 'Finns inget bättre tillfälle i livet än när man får hålla i sitt barn för första gången!

Kan tänka mig det.... ska bli underbart att äntligen få se den lilla!

• numberone
    Daggdroppen skrev 2008-06-13 13:34:46 följande:
     Nej nej nej! Jag gick bara 5 dagar över tiden!!!  Men jag ville att han skulle hållas inne över nyår och efter det började jag vänta, fast det var beräknat den 26.1. Men jag fick tid för igångsättning ganska fort, för han var beräknad att vara nästan 1 kg större än vad han visade sig vara Men de dagarna kändes lååånga! Fattar inte att du orkar som har gått över så länge nu
    haha...vilken tur att du slapp gå en hel månad

Jag hade inte klarat av det här om inte A varit ledig och vi gjort en massa utflykter... då har jag suttit inspärrad på dårhuset vid det här laget....
  • numberone

livet från ljusa sidan:

Börjar bli smått knäpp nu när Kaktus har fått och MM sitter med jätte värkar och jag fortfarande inte känner ett endaste skit..... Jag stortjuter ifall jag inte får vara kvar imorn och de sätter fart på det hela....

• numberone
    tjock kulan:

Skönt att höra att igångsättningen funkade bra för dig och att förlossningen gick fint. Hör så mycket om att igångsättningar är "värre" .... men det är väl som allt annat, olika från person till person...
  • numberone

Tjock kulan:

hihi det är rätt!! Psyket är ju faktiskt inte det bästa numera....så det blir nog att verkligen försöka plocka fram krokodilisarna imorn och hoppas på det bästa!!

• numberone
    Tjock kulan skrev 2008-06-13 17:46:35 följande:
    Numberone: som jag stavar, hoppas du förstår mig ändå. Jag kan inte tala för andra bara för mig och jag fick tabletter när jag blev igångsatt det finns ju gel oxå. Jag kom igång på pillert men sen stannade värkarna av igen och då sa de att jag inte skulle få nya tabl förrän på morgonen efter eftersom de tvivlade på att jag skulle orka föda så sent samma dag. Snacka om att jag blev knäckt, först ville bebisen inte komma naturligt och när jag får hjälp så stannar värkarna av.....Grrrrr. Ja ja lätta förvärkarkom igång av sig själv utan nya tabl kl 00.00 på natten och kl 06.51 tittade hon ut till sist. Du kommer fixa detta hur bra som helst men ge dig inte på förlossningen ang igångsättning.
    Tack för peppningen, det gör väldigt mycket!! Det är så jobbigt när man känner sig så himla väl förberedd på det. Det är som en tävling på nåt sätt mot mig själv. om det bara blev imorn snart
  • numberone
    Umbro:

Jösses vilka tider.... Hann du ens tänka?!
    Tjock kulan skrev 2008-06-13 17:56:28 följande:
    Numberone: Håller helt och fullt med dig, jag hade förberett mig mentalt hur länge som helst. Och när bebben inte kom på BF dagen så kändes det som att jag blivit snuvad på "tävlingen" som jag laddat och förberett mig för under flera månader. Någon som vet var man kan köpa stenar med små ord på typ välkommen, älskling osv? Såg på Åhlens, med de som jag tittade på var så taffligt gjorda. Vita hem ska ha men de har väl ingen nät shopping?

Ja men visst känns det lite så.... poff å så börjar man liksom ladda ur på nåt knepigt sätt...

Ne om jag skulle stryka klart allt i bb-väskan... Hmm svårt att få tummen ur i dag!

• numberone
    MildaMaränger skrev 2008-06-13 18:13:12 följande:
    hej alla...har testat vetekudde och alvedon... inget funkar... men det är samma tid
    När har ni fått att ni skall ringa in till bb..... eftersom vi har långt att åka skulle vi ringa när det var 5min mellan värkarna
Svar på tråden Vita tråden del 8