Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Godkväll i tråden!

Efter förmiddagens prat om Rusta blev jag också inspirerad och for dit med barnen och en väninna. Jag köpte den supersöta ljusblå ugnsformen, den blommiga skålen, bullformar med rosmotiv, muggar och små skålar som ser handdrejade ut, lite olika servetter och två flytvästar.

Nu vet jag inte om just de här var de som blev underkända i testerna av flytvästar, men det var ju bara två som blev godkända eller hur det var? Jag ska låta barnen prova den i svärisarnas pool så ser jag på ett ungefär om de kan vända sig i dem eller inte.

Sedan blev det en hel del traskande på stan. Det var två trötta barn och två trötta mammor som for hem. Jag har inte skrivit så mycket om det, men jag har fortfarande ont i svanskotan och det är smärtsamt att sitta och köra bil, men har inte varit iväg till läkaren. Måste, måste, måste komma iväg.

Har sytt två kuddar till ikväll. Tänk vad roligt det är. I övrigt är jag supertrött. Jag ska lägga mig tidigt nu och läsa klart "Flickan med majblommorna.

Jag har tyvärr inte ork att läsa ikapp nu, men hoppas att allt är bra med er andra nu.

Kram Bea

• Beatrize74
    Kajsa 77 skrev 2008-07-09 22:57:24 följande:
    www.blandkuddarobusigabarn.blogspot.comTestade att göra några kuddar med text. Det var därför jag behövde spegelvända texten. Och nu vet jag hur man gör. Fick klura ut det själv. Man kan välja spegelvänd på egenskaper när man klickat på Skriv ut. Sen skrev jag ut på t-shirt-papper. Fick testa några stycken innan jag fick kläm på det. Men jag kommer inte fortsätta med att "skriva" på kuddar. Det var för knöligt!
    Kudden blev fin.

T-shirtpapper ger jag däremot inte så mycket för i längden......i alla fall inte det jag köpte på Clas Ohlson, för min erfarenhet är att den inte håller för någon tvätt.

Jag skannade in en bit gammaldags nallebård i datorn och skrev ut på t-shirt papper. Jag strök över dem på ett påslakanset jag sytt till sonen.

Det blev jättefint....innan jag tvättade det. Fy bubblan vad besviken jag blev när den blev helt urvattnad och trist efter bara första tvätten.
  • Beatrize74

Konstigt...jag tycker de skulle kolla upp det tidigare i alla fall Anton. Det känns konstigt att de inte tror på ditt ord.

...

Och själv ska jag ringa till läkaren nu. Svanskotan ni vet. Jag ska ner på bilsemester till Tyskland och sedan tillbaka genom hela södra Sverige och hur ska det gå när jag inte kan sitta normalt?

Fast jag drar mig för att ringa till läkaren. Svanskotan vet ni? Så långt nere. Och HUR ska den undersökningen gå till liksom? Ska han känna? Jag tycker jättebra om min husläkare, en försiktig och snäll man, men han blir lätt lite "generad" och ska jag då be honom känna efter enda mellan mina skinkor nästan så smäller han väl av....och då gör jag det med.

Hua...men vad göra annars liksom? Näe....ge mig styrka....nu ska jag ringa!

• Beatrize74

Anton - håller tummen så den vitnar!

Kajsa - just ja, det är ju torsdag idag. GRATTIS!

Hanna - hur mår du idag? Har du några känningar?

Peak - tyvärr inte en susning. :-S

....

Nu är det "stjärtundersökning" vid halv två. Det lär till snabb medicin för jag ska placera min ömma ändalykt i en bil och kuska till Askersund med svärmor, banens två kusiner och sonen. De ska se på teaterföreställningen av "Narnia". Det var meningen att barnens farfar skulle följt med, men han mår inte bra idag, så då får jag åka med istället.

By the way - hon började med att säga:
    "Vad fin Isabelle blev när hon klippt sig!" (Alltså utifrån det kortet som jag skickade via mail, som egentligen föreställde mig som tvååring.

Fast...hon lät lite försiktig när hon sade det och jag avslöjdade snabbt att det var jag. "Jaha....ja, kortet var lite suddigt, så det var svårt att se"

Jag fick bara dåligt samvete nu när hon faktiskt "gick på" det. Hmmm...det känns ju aldrig roligt att ha fått någon att känna sig dragen vid näsan. Jag ska försöka gottgöra henne när hon kommer sedan med en kudde jag sytt till henne. Jag ska lägga in den i bildgalleriet alldeles strax. Hoppas hon uppskattar gesten.

• Beatrize74

Hmmm...fjantade till mig lite genom att lägga en av makens bröllopsdagsrosor ovanpå...hmmm...tveksam effekt...men i alla fall.

Ser ni monogrammet upptill? Det är från svärmors lakan. När jag var ute hos henne senast och sydde vimplar och sjaletter när hon tog hand om barnen så fick jag ett gammalt lakan av henne. Jag har använt de delar jag kan av det, men ville inte slänga själva delen där hon så mödosamt broderat sitt monogram så jag ovandlade den delen till en kudde åt henne. Hoppas att hon tycker om den.

• Beatrize74
  • Beatrize74

Och så nästa kudde då. Tanken var att jag skulle ha haft tre knappar upptill, men jag hade inga som matchade hemma och blev för otålig och ville så gärna sy ihop dem som de var.

Den här ska en väninna få...hon har fått en liten förvaringspåse i det blommiga tyget och en sommarduk i det prickiga av mig tidigare så det matchar fint.
  • Beatrize74

Nu var det slut för kuddterrorn....för den här gången i alla fall
    Bea...som tror hon ÄGER tråden

• Beatrize74

Jag tänkte just fråga vad det var för "jädra" du hade problem med.

Vad hade du för funderingar tidigare?

Svar på tråden Vita tråden del 8