Vita tråden del 8

Hej...störtar in med en fråga så här lite oförskämt.
Jag fyller år snart...men...vad ska jag säga att jag önskar mig till de runtomkring som frågar som inte är ett DUGG intresserad av olika märken och som bara frågar "Vad är det?" om jag säger "Himla", "Lexington", "House Doctor", "Miljögården" eller något annat???
Hur gör ni när ni önskar er saker?
1. Låter bli att specificerar och hoppas att de vet ungefär vilken stil som är "er" i alla fall?
2. Halvspecificerar er "En sådan som finns där och där!"
3. Helgarderar er. "Den finns där och där och kostar si och så...jag har lagt undan ett ex!"
4. Försöker önska er presentkort där ungefär de sakerna ni vill ha finns.
5. Önskar er saker som det inte "gör" något om det blir lite fel...typ ehhh..olika former av förbrukningsvaror eller saker som inte "syns"?
Om någon annan kommer in här och läser så ser det ju superytligt ut kan jag tro.
Men jag vet att NI förstår hur jag menar. (Var det du Jea som bestämt skrev att svärfar skulle få tillbaka sin clown, eller hur var det?)
Nej, nu muppar sig mitt plus igen...jag kan inte citera.
Kajsa - heter inte butiken "Country House"? Om det inte heter det så har jag rekommenderat butiken i fel namn till mina vänner. Det kanske heter "Country Living"?
Underbar är butiken i alla fall och jag är glad att jag har nära till något i alla fall...när jag har långt till Ilva, Sickla, alla fina Blocketfynd i Linköping/Norrköping och Balders hage i Göteborg etc.
..
Psssst....Vaniljdröm...var äääär du?
Du vann...du VANN vännen!!!!!!!!!!!!!!
Mäjjla mig din adress så kommer det något prickigt på posten vetja.
Heeej....kom du när jag ropade på dig...hihi.
Hoppas du känner dig lika glad när du får den, att den motsvarar dina förväntningar. (Och om jag hade betalat för PLUS så hade jag lagt in en figur som ser lite nervös ut här....eller vänta....det GÖR jag visst.....betalar för pissplus)
Kajsa - Puh...för här jag i alla fall sedan jul högt och tydligt gått runt och proklamerat "Country House" för alla som vill och INTE vill höra. Hade ju varit så där lagom kul om jag gått runt och sagt fel hela rackarns tiden.
Märtas bod i Västerås har jag aldrig varit i.
Kanske ska jag inte heller åka dit, för när jag kikade på butiken i bloggen så fick jag en plötsligt lust att börja organisera om i kaoset i butiken när jag fick se galleribilderna.
Om jag skulle åka dit skulle jag nog gå omkring och "smygorganisera" där.
Fast de hade en del snyggt Madame Stoltz...har förresten köpt de där trippelkorgarna i en butik här i stan och väntar på att sättas upp när köket är klart. Jag går och tummar på den varje dag och funderar på vad jag ska ha i den och var den ska hänga.