Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Ninizen skrev 2008-07-03 20:47:29 följande:
    Oj stackars Bea. Inte kul. Den där smärtan känner jag igen. Har hänt nångång. Brukar gå över efter 1-2 dgr fast man har ingen aning varför man fick den. Suttit illa kanske på en trästol vid FL för länge? .
    Åhhh...så då går den över så fort i alla fall. PUH! Vad glad du gör mig. Hihi...ja...kanske har man suttit för länge....fast snarare är det väl det att jag ligger hoprullad som i fosterställning när jag ska sova...och man är ju långt ifrån foster fast fattar väl inte att man är en 30+ nu. Måste vara det som gjort det.

Jag märker även hur mina små rynkor vid ögonen liksom på sista året börjat "skrynkla sig fast" i ögonvrårna mot morgonkvisten om jag ligger och trycker runt på sidan med huvudet mot kudden...så det går fetbort också. Ligga på mage är en fysisk omöjlighet. Återstår att ligga på enbart på rygg då....raklång....som en dö sill. Hihi....

Fast då får jag ju kanske inte ont i ryggen och kan fortsätta att tokrenovera och pyssla här inne...en VISS vinst kan jag ju tycka.

...

Här blev det för övrigt en sen dag igen för våra små kottar. Vi var tvungen att åka iväg till pappa och hämta kakelskäraren och där blir det mycket prat och bus, men inget ätbart någonsin, så det blev att äta kall färskpotatis levererad i en plastpåse från svärmor och en burk skinka med gelé. Barnen åt med god aptit, men jag tänkte nog fula ramsor att om inte det där köket blir klart snart så....*mutter mutter*
  • Beatrize74

Grattis Milda Maränger till en sådan liten sötsak. Jag saknar faktiskt den tiden, den där första...allra första. Jag kände mig nyrik. Inget annat spelade något roll...det var bara jag...och så de där små, små fingrarna och ögonen som sökte mina. Blir lite sugen på en tredje nu ju! Ska jag hejda maken som håller på att riva väggen till lekrummet för att bli en del av köket nu tro?

• Beatrize74

Memoria - tack...det känns bättre av att läsa du skriver..oron försvinner lite. Man vet ju inte vad det kan vara, men det känns ju bättre att det kan finnas vissa samband. Tack! Maken har smörjt mig med smärtlindrande salva så nu kan jag faktiskt sitta upp en stund till och den stunden använder jag till att läsa ikapp i min favorittråd och så ska jag faktiskt surfa runt och läsa ikapp i mina favoritbloggar. Det är på tiden.

• Beatrize74

MiaMariah - tack för ditt gulliga råd...du är så söt!

• Beatrize74

Ninizen - TÄnker du nattsudda något i kväll tro?

• Beatrize74

JagochHan - jag röstar på vitt istället för antikvitt.

• Beatrize74

Anton - vad härligt med en helt egen dag...fint väder är det också så jag hoppas att du bara tar det lugnt och passar på att SLAPPA.

Mitt tips är "självvattnande" balkonglådor. Jag har sådana och alla beundrar mina otroligt prunkande lådor. Men...de skulle bara veeeeta hur de skulle ha sett ut om det inte var självbevattningssystem på dem.

Mimmi - ja-a...svårt val...att måla hus eller bada. Hmmmmm.....nooot. Hoppas du kan slinka iväg och få lite sol och bad.

Birks och Kalles mamma - kul att se dig här...snaaart har du semester...

Malin - usch...städa, men det behövs ju göras även när det är kokvarmt i luften. Du är så duktig. Passa på att njuta av värmen idag sedan.

Nublu - barn är perfekta möbelputsare, det har jag också tagit tillvara...hihi...Här slänger vi också jättemycket. Igår packade jag bilen för att fara iväg till "Bra&Begagnat" med sakerna. När maken kommer ut för att säga adjö till mig och dottern så utbrast han:
    "Åhhh...herregud" när han såg vad jag packat in i bilen...määängder med kassar, men inget som han personligen faktiskt skulle sakna (den hääär gången). Han stod där och kupade handen för ögonen och tryckte näsan mot bilfönstren och spanade för att få en glimt av innehållet i kassarna. Jag fräste väl lite fientligt:
    "Vad letar du efter?"
    "Inget!" sade han...och försökte lägga sorti på sin ekorrsmani.

Det känns så SKÖNT att bli av med grejerna.

Jag tycker du ska måla vitt jag...skulle vilja göra samma i vårt sovrum som har en ljust beige tapet med små, små ljusrosa blommor på sig. Det kunde ju varit värre, typ koboltsblått eller något, men då hade jag målat om för länge sedan. Kör på färgköp idag tycker jag. Och kom ihåg att köpa kantskydd till studsmadrassen. När jag var in till akuten med maken då han kände av hjärtat så var det inte mindre än TRE ungdomar där som satt med olika typer av armbrott efter att ha studsat av studsmattorna.
    De säger att studsmattorna är det mest frekventa anledningen till akutvården under sommartid. *agerar moraltant*

• Beatrize74

En varm dag. Jag har ingen lust att klaga egentligen, det ska ju bli tio grader i helgen. Brrr... Barnen äter mellis med sin pappa...vi ska fara iväg och bada snart...det behövs svalkas av lite grand. Maken ska fortsätta med köket, men det går seeegt, han har inte gjort något hittills idag i alla fall. Igår så kaklade han i alla fall bardiskdelen och det blir SUPERSNYGGT!) Idag ska han riva bort lite mer av det gamla golvet och lägga spånskivor där med. Vi ska stänga av avloppet så att vi kan flytta diskmaskinen och börja använda den nya vattenkranen. Men innnan vi kan börja använda den så måste det vara kaklat runtomkring förstås...så kaklingen är också nummer ett idag. Allt går liksom hand i hand och istället för att göra klart en hel sektion, så får man göra en liten sektion på en del...för att kunna fortsätta med nästa...och sedan nästa...för att sedan komma runt till första sektionen då man förhoppningsvis kan göra klart den. Det är nackdelen med att bygga ut på ett redan befintligt utbyggt hus...och inte bygga helt nytt. Jag blir så anvundsjuk när jag ser hur de på inredningsprogram lägger först in ett helt golv och målar alla väggar och tak. Sedan kommer stommarna in så prydligt. Luckorna på det. Sedan kakling och sist tapetsering och sedan klart...liksom. Det här är just nu ett ganska frustrerande plockepinn...och maken sitter just nu och beställer olja till jobbet. På sin lediga dag. Igen. Deppilidepp

• Beatrize74

Ellen...välkommen till världen du fick springa ikapp för att komma med på färden, sträck ut fötterna nu i vagn "Första klass", njut av fåglar, solsken och glass Bredvid dig sitter din far och din mor, du alltid i deras hjärta bor, vad som än händer, vad som än sker, finns de där bredvid dig, och livet ditt överser. Du är så vacker och så otroligt unik, ingen annan liten Ellen kommer vara dig lik, ditt leende och din familjelycka kommer lysa upp hela världen, lycka till nu Ellen, lycka till på färden! Kram Bea

• Beatrize74

Grattis på födelsedagen Kajsa i förskott!

....

Grrr....jag ska inte betala ett pence mer till pissplus eftersom jag ändå inte kan visa några bilder. Jag tänke visa lite bilder på mina vimpar och kuddar från Stoff och stil, kanske lite som inspiration, men det går ju åt fanders.

Dessutom kan jag inte skriva utan avdelade stycken och sällan citera heller och mitt plus går inte ut förrän den fjortonde juli liksom.

Svar på tråden Vita tråden del 8