juliah skrev 2008-07-07 08:45:51 följande:
Hej tjejer, Jag är uppslukad av köksplaner, sjuka barn och lite annat förnärvande.Ville bara säga att idag ska förhoppningsvis ett kylskåp beställas, det blir en Smeg retro creme färgad. Nu kanske lasseliten får liiite mer plats för mat i sitt
Härligt! Jag förstår om du känner dig lycklig.
...
Här är det regn och rusk big time. En riktig innesittardag. Om en liten stund ska sonen få ringa efter en kompis. Det är helt nytt att börja "vara med kompisar". De har precis fyllt fyra år båda två och det är ju vi vuxna som får överse hur de kommer till och från varandra etc. men det är himla gulligt när de ringer till varandra.
Sonen:
"Hej, det är jaaag"
...
"Kan du komma till mig?"
...
"Jag har fått nya uteskor"
...
"De är svarta"
...
"Du kan få se lejonen jag har på dem"
*Klick*
Hihi...det gäller att vara med i svängarna så att man får ett ord med föräldern också.
I eftermiddag ska jag sedan iväg till frisören med barnen. Sonen har jag hunnit klippa själv emellan med gott resultat, men dottern ser ut som en liten trollunge med allt sitt hår som gärna står som ett enda strul i nacken. Klippa luggen har jag fått göra, men det gäller att göra det SNABBT...för vips är hon borta. Det går mycket bättre för Ann-Britt att klippa dem. Då hör det TILL att sitta stilla.
Och så ska jag posta paket
(Birks och Kalles mamma, LinaoMatilda

)
Och förhoppningsvis hinna sy lite.
Och...få till någon sorts mat till tre hungriga barn och en vuxen utan något annat än en mikro (fortfarande). Det får bli typ färdigmat då...av något slag....som inte är inköpt än...och jag har ingen bil att ta mig till stan att handla med....och det regnar ute.
Rackarns röra.