Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Åhhhh....elen är dragen Diskmaskinen på plats. Hela det gamla köket bortrivet. Kaklet uppet. (Maken fogar nu).

Jag har röjt i arbetsrummet och sytt vimplar och påslakan och kuddar och påsar och...och lyssnat på "Svindlande höjder" samtidigt. Härligt!

Vi har fått så mycket gjort...nu ska maken bara foga klart, sedan ska han också hoppa in i duschen och sedan ska vi iväg och äta middag hos svärisarna som tagit hand om barnen idag.

LYCKLIG!

• Beatrize74

Kajsa- härligt att läsa om ert bakande! Nu måste jag dessutom kika in den matta du pratar om...jag har varit sugen på en till vardagsrummet, men inte kunna bestämma mig. (För visst seeer det lite kalt ut utan matta...eller?)

LinaoMatilda skrev 2008-07-06 18:39:02 följande:
    Bea: Så kul att ni kommit långt idag. Du ser, snart är det färdigt
    Hihi...känns inte riiiktigt som det, men om jag jämför med igår så är det ju sååå stor skillnad. Det gäller väl att ta ett DJUPT andetag och sedan bara simma på, lugnt som bara den.
    Kajsa 77 skrev 2008-07-06 18:39:22 följande:
    ÅHhh så skönt att det börjar hända grejer nu! Snart får vi nog se bilder på ett färdigt resultat!
    Jadå...när det börjar närma sig ska jag bildbomba tråden så ni nästan måste säga till mig att "Enough already"
    lasseliten skrev 2008-07-06 18:42:28 följande:
    Bea - vad roligt att ni fått så mycket gjort idag! Det är så härligt med sådana dagar, när man får sträcka ut och greja! Ska bli såå roligt att se bilderna på ert kök! Låter som ett drömkök!
    Tack! Jag hoppas verkligen att det kan bli det. VÅRT drömkök i alla fall, för alla har ju olika bilder. Byrån din var superfin. Vilket fynd! Vad har du tänkt att ha för knoppar?
    Vaniljdröm skrev 2008-07-06 18:45:22 följande:
    Får jag lov att böla lite?Jag steg upp tidigt imorse och har precis lagt sista handen vid målningen av trappan.Förmanat fyraåring att absolut inte röra den åtminstone tusen ggr. Två sekunders ouppmärksamhet och ungen är borta!!!Hittar honom på ovanvåningen. Ett litet fotsteg på varje trappsteg. En ovanvoning full med färg av händer och fötter. Och en morgondag av slipning, spackling av trappan. I bästa fall. Om färgen har torkat.*gråter*
    Men ååååhhhh.....jag förstår hur du känner dig...fyraåringar byter skepnad varannan minut, från ängel till djävul....knappt någonsin mittemellan. Hoppas att det går relativt lätt och smidigt att få bort...ändå....
  • Beatrize74
    lasseliten skrev 2008-07-06 19:00:52 följande:
    Heeej Kajsa! Kul att du gillade byrån...den är ännu fina live och den ska bli vit! Nån som känner för att måla? De här knopparna blev det..www.meandmyhome.se/product.asp&su...
    Okdiok...där fick jag se knopparna...hehe....seeegläser idag minsann...
    mimmi006 skrev 2008-07-06 19:19:50 följande:
    Bea- åååå bilder?
    mimmamum skrev 2008-07-06 19:01:23 följande:
    !Bea, vad härligt att ni hunnit med så mycket idag! Kanske vi får lite smakprov i form av bild
    Jag är nyss hemkommen från svärmor och två glas vin, så jag lämnar nog fotandet därhän...hihi...men om makne jobbar på duktigt imorgon så tar jag kort då.

Jag har en fundering angående diskbänksdelden nämligen. Vid vattenkranen vid fönstret. Maken tycker att vi ska kakla i fönsternischen också, istället för fönsterbräda, men jag tror inte jag vill det. Jag vill ha bräda. Hur tänker ni?
  • Beatrize74
    MiaMariah skrev 2008-07-06 19:22:34 följande:
    Bea - vilken dag! härligt att det går framåt!
    Ja, jag är rätt lycklig just nu kan jag nog tillstå!
    Himmelbit skrev 2008-07-06 20:16:41 följande:
    .Bea: Skönt med framsteg! Ser fram emot bilder!!
    Ja, visst är det härligt när man känner att det händer något...(fast...det blir ändå myyycket hämtmat och mikromat...blääh...eftersom vi fortfarande inte har ugn)

Vi får köra ett målarrace du och jag. Jag har också mycket att måla.
    malins79 skrev 2008-07-06 20:23:58 följande:
    Bea, vad kul att det går framåt med köket!
    Ja, så sakteliga så! Vad har du själv för projekt just nu? Vad har du tänkt göra till hösten?
    Sussi N skrev 2008-07-06 20:26:06 följande:
    vanilj: Vilken rackare...fyyyyyVilka fynd många av er gjort, tallrikshyllor och hörnskåp.Bea: Skönt att ni fått så mycket gjort idag, bra jobbat.Jag har jobbat hela dagen och tillbringat kvällen med att uppdatera min hemsida,är man helt dataokunnig så tar det sin tid kan jag lova...Fick med en superfin vit ram från jobbet, lovar att fota den, det är en sån med "djup" i om ni förstår vad jag menar?
    Tack! Hur går det med hemsidan...känner du ändå att det går framåt?
  • Beatrize74
    Videli skrev 2008-07-06 21:20:33 följande:
    Var det inte någon som var ute efter pinnstolar här inne... Här har ni suuuperbilliga, docj mkt mååla www.blocket.se/vi/17055100.htmöresten tror ni att sängborden kan bli fina med ny färg och nya knoppar?
    Jag tror de kan bli jättefina! Tycker verkligen om modellen!
  • Beatrize74
    Sussi N skrev 2008-07-06 21:37:24 följande:
    Bea: Ja, det går framåt och jag har fått väldigt mycket sålt via den också, så det är superkul, men jag fattar inte alla "datatermer" ...
    Vad använder du dig av för program?
  • Beatrize74
    Vaniljdröm skrev 2008-07-06 21:46:35 följande:
    Bea,Det ska bli så spännande att få se köket sedan. Jättenyfiken!Och hämtmat är ändå bättre än Dafgårds frysta rätter. Jag kan ff inte fassera den frysdisken på Ica utan kväljningar
    Klart du ska vara stolt! Jag kan förstå känslan lite grand, för jag har heller aldrig tidigare helt fått "hålla i rodret" och det är både spännande och nervöst samtidigt. Har du nya bilder i din blogg tro?
    Sussi N skrev 2008-07-06 21:47:36 följande:
    Jag har hemsida och webhotell hos surftown, fungerar bra och är billigt.Det kan vara ngt för dina alster kanske?
    Ja-a...kanske??? Jag har inte tänkt i de banorna själv, men det kan ju faktiskt vara värt att kolla upp. Tack för att du öppnade upp mitt "tänk" lite.
  • Beatrize74
    Tjock kulan skrev 2008-07-06 22:26:15 följande:
    Bea: Gud vad ni fått mycket gjort idag, ser verkligen fram emot bilderna. Ang din stalker granne, min teori är att han är grymt avis på att ni renoverar ert kök och att han därför strukit er från den årliga glöggfesten. Egentligen så är han super nyfiken på att få fråga er hur det går med renoveringen och vill nog gärna komma in och titta men det kan han ju inte göra för då verkar han ju intresserad . Därför parkerar han sig i stolen och glor in i köket från sin terras till er . Ja där har du min teori om köksrenovering/stalker grannar och den svenska jante lagen
    Tänk vad du är go. Jag intalar mig att du har HELT RÄTT!

Jag ska genast berätta för maken att du kommit på anledningen...hihi. Den köper jag mer än att vi fått en gäääälning till granne.
  • Beatrize74
    juliah skrev 2008-07-07 08:45:51 följande:
    Hej tjejer, Jag är uppslukad av köksplaner, sjuka barn och lite annat förnärvande.Ville bara säga att idag ska förhoppningsvis ett kylskåp beställas, det blir en Smeg retro creme färgad. Nu kanske lasseliten får liiite mer plats för mat i sitt
    Härligt! Jag förstår om du känner dig lycklig.

...

Här är det regn och rusk big time. En riktig innesittardag. Om en liten stund ska sonen få ringa efter en kompis. Det är helt nytt att börja "vara med kompisar". De har precis fyllt fyra år båda två och det är ju vi vuxna som får överse hur de kommer till och från varandra etc. men det är himla gulligt när de ringer till varandra.

Sonen:
    "Hej, det är jaaag"
    ...
    "Kan du komma till mig?"
    ...
    "Jag har fått nya uteskor"
    ...
    "De är svarta"
    ...
    "Du kan få se lejonen jag har på dem"
    *Klick*

Hihi...det gäller att vara med i svängarna så att man får ett ord med föräldern också.

I eftermiddag ska jag sedan iväg till frisören med barnen. Sonen har jag hunnit klippa själv emellan med gott resultat, men dottern ser ut som en liten trollunge med allt sitt hår som gärna står som ett enda strul i nacken. Klippa luggen har jag fått göra, men det gäller att göra det SNABBT...för vips är hon borta. Det går mycket bättre för Ann-Britt att klippa dem. Då hör det TILL att sitta stilla.

Och så ska jag posta paket
    (Birks och Kalles mamma, LinaoMatilda )

Och förhoppningsvis hinna sy lite.

Och...få till någon sorts mat till tre hungriga barn och en vuxen utan något annat än en mikro (fortfarande). Det får bli typ färdigmat då...av något slag....som inte är inköpt än...och jag har ingen bil att ta mig till stan att handla med....och det regnar ute.
    Rackarns röra.  
  • Beatrize74

Och nu tänkte jag ta kort på nya kaklet, men det är så rörigt så det är liksom ingen idé. Det är fortfarande plastat på bänkarna, verktyg högt och lågt och ...näe....det får helt enkelt vänta.

Jag får fråga er så här istället...

Diskhon står framför fönstret. Det är kaklat runt fönstret. Tycker ni det är ok att ha kakel också i själva fönstret - istället för fönsterbräda?

Jag är tveksam själv, men ur fuktspärrssynpunkt så är det nog det bästa. Men estetiskt???

Svar på tråden Vita tråden del 8