Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Juliah, hur gick det för maken att vara själv med barnen?

Lavendel är så fint, vi har en hel del som låga häckar, tyvärr gillar hunden att kissa på dem så de dör!

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-05-05 06:50:45 följande:
    Jo, tvätten glömde jag ju kommentera. Köpte en ny tvättkorg här om dagen, den förra hade gått sönder för den varit för full
    hihi
    Min syster har tre barn som är 10 och 8 år (tvillingar) Hon sa att det går åt ca 10-12 handdukar bara till deras olika träningar och skolidrott! Tur att jag ska få en torktumlare!
  • malins79

Lina, vad fint!

Juliah, vad skönt att det gick bra för maken. Trist med pollenallergi,maken är också helt däckad.

• malins79
    juliah skrev 2008-05-05 18:33:17 följande:
    Truffles, vi har en regel hemma hos oss. Utekläder/arbetskläder av i hallen. Inte en chans att man sitter inne med kläder som varit ute, på tunnelbanan osv. Jag tycker att det är rätt äckligt annars  *nojig*frupuffen, låter som att ni haft det toppenmysigt! Du får se till att komma iväg en annan gång till Danmark och nu har du ju sthlm i sommar. Hmm, jag skulle nog måla de där hyllorna ändå, vilken skillnad det blir! 
    *fniss* du är som han i "Hundtricket"  -av med brallorna om du ska sitta i soffan, du har ju åkt tuben.
  • malins79

God morgon!
    Här är det med fint väder.
    Saga ska till dagis idag så jag och Jacob får vara ute lite. Vill åka till ett ställe som säljer blommor men det kanske få bli i eftermiddag.

Idag ska förhoppningsvis fönstrena till tvättstugan komma. Snart är det dags för mig och maken att åka till Ikea och köpa bänkskivor och skåp. Ska bli kul.

• malins79

Vår trädgård känns inte så rolig just nu. Alla land behöver rensas, så jag skulle behöva göra det idag när Jacob sover.  Men han har börjat vara vaken lite längre på förmiddagen så han somnar precis när det är dags för mig att börja med lunchen till MArcus så det blir aldrig något gjort. Idag har jag ingen mat förberedd, eller så får han grilla till sig en hamburgare på gasaolgrillen när han kommer hem, går ju fort.

• malins79

Måste bara få delge er att min Jacob lärt sig gå! Han kunde inte det för en timme sedan men nu kan han gå hur långt som helst! Man blir allt lite stolt.

Ska läsa ikapp om en stund.

• malins79
    lillafruluva skrev 2008-05-06 11:17:09 följande:
    Ja, jag får gå vidare för man orkar inte vara sjuk jämt heller! Man kan ju prova receptfria allergimediciner
    Testa Flutide Nasal, det finns receptfritt numera.
    Jag hade det på recept innan och det är jättebra, innhåller kortision så man ska inte anv det när man är gravid eller ammar. 
  • malins79
    Busan skrev 2008-05-06 09:53:15 följande:
    Helt OT ang avslutningskläder: Jag gillar när tjejer har kjol och nån söt blus på avslutningen men nu har jag hittat denna och är osäker på om den är lång nog för att ha leggings till kan man köpa vita jeans (inte jättepraktiskt med vita byxor). Eller är tights tjockare så att hon kan ha det istället.www.lindex.se/Archive/ProductImages/S00000060...www.lindex.se/Archive/ProductImages/S00000059...www.lindex.se/Archive/ProductImages/S00000060...Vad tror ni?
    Det passar med vilket som. Kan hon inte prova vilket som blir bäst?
Svar på tråden Vita tråden del 8