• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Truffles

Har nu hunnit ända fram...

Mimmi, tråkigt med människor som inte har något vettigare för sig än att skriva dumma saker i t ex andras bloggar.

Mimma, hoppas det löser sig till det bästa för er med huset så småningom.

Bea, väldigt "ovit" men jättesöt klänning till en liten tjej med spring i benen.

Tjockkulan, lite avis på en sådan grej som en sväng på ge-kås, då är jobbet inte lite trist i jämförelse.

Kaktus, klart att du ska passa på att vila.

• Tjock kulan

Mimmi - Fy vilken hems människa hur kan man skriva så? den människan kan inte ha många plus på sitt karma konto.

Himmelbit - Vilken liten pralin du har som press man blir bara glad när man ser honom

Numberone - Lycka till med pianostolen, låtr den inte vinna över dig

Malins - Åh vad kul, ditt modershjärta måste värka av stolthet, Alice ålar mest rundor som en ödla här hemma man hittar henne lite varstans, under et skåp tittandes fram bakom fåtöljen osv

Bea: Är så impad på alla som kan sy så fint, du är en av dem

Inga tips på bra leksaker för en tjej i åldern 8-12 månader?

• Kaktus76
    numberone skrev 2008-05-06 21:48:33 följande:
    Kaktus:Har svarat i din blogg tror jag om vart du kan köpa planschen!!
    Tackar,tackar!!!
    PD77 skrev 2008-05-06 21:55:30 följande:
    Ja, häftgrund. Och ja, slipa också, eller sandpappra. Oftast så räcker det med att "rugga upp" ytan bara. Men häftgrunden fäster väldigt bra och i någon lat stund har jag struntat i att sandpappra eller slipa och färgen sitter okej, men inte kanonbra. Lycka till!
    Ok,då är det bara fram med slippappret och färgen då

Nä nu är det dags för bingen. Sov gott på er alla!!!
  • livet från ljusa sidan

Mimmi: Usch jag mådde illa när jag läste, kan inte ens föreställa mig hur du kännde det. Hoppas polisen kan göra ngt, jag tycker absolut du skall anmäla!!! usch och fy

• malins79

God morgon!

Tjock kulan, svårt med leksaker. Men någon telefon som låer brukar vara uppskattat, en körpanel, plocklådor, Lära-gå vagn. Nu vet jag inte hur utbudet är på leksaker på Gekås.

• Enji

Gomorron

mimmi -> fy så obehagligt! Olustkänsla.. blä!

tjock kulan -> själv gillar jag träleksaker och de är billiga med Brio tex på Ullared. Men alla plastiga låtleksaker osv är ju alltid kul tycker barnen. Ha en trevlig shoppingtripp!

Bea - duktig och flitig som vanligt!

Gomorron malins! Vad står på schemat idag?

Tittade på väderleksrapporten igår. Värmen ser ju bara ut att stegra denna veckan, såå underbart.
    Vi fortsätter väl ute lite idag. Plattorna blev högtryckstvättade igår så idag får vi nog ställa iordning allt där ute. Allt står huller om buller nu.

• malins79

God morgon Enji!
    Idag ska jag gå och ta Cellprov, inget kul men nödvändigt. Fast man fött två barn tycker jag det är jobbigt att gå till barnmorskan och ligga med benen i vädret.

Vädret är fint så det blir till att vara ute. Rensade aldrig mina land igår fast jag skulle. När Jacob sov satt jag faktiskt och drack kaffe, lätste en inredningstidning, planerade olika möbelinköp och bara njöt. Ibland måste man det också.

• LinaoMatilda

God morgon!

Enji: Härligt med värme, känns som sommar redan även om det bara är början av maj.

Malins: Ja klart man måste få sitta och ta det lugnt och njuta av lugn och ro. Lycka till med cellprovtagningen, tråkigt men väldigt viktigt.

• juliah

Godmorgon!

Malins, jag känner likadant som du, så jag skjuter på eländet.

Kan inte riktigt släppa det där med mimmi heller, mådde också illa när jag läste kommentaren och jag kan inte för hela mitt liv tolka det på annat sätt än ett obehagligt hot. Usch!

Idag ska vi vara ute, tvätta och fixa med vardagsysslorna.

• LinaoMatilda

God morgon Juliah! Ha en skön dag ute och det känns alltid skönt att få tvätt och annat tråkigt gjort.

Vi (=jag och barnen) ska kolla på ett dagis idag. Barnen har varit hos en dagmamma, men har nu fått plats på ett tvåspråkigt dagis. Vi ska kolla in det nu, hoppas det är trevligt. Barnen måste vara på dagis när J åker till Frankrike pga mina arbetstider.

Svar på tråden Vita tråden del 8