• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda

Jo, sen ska jag föra grejer till loppis också. Ett sådant som PD77 pratade om. Har mitt eget bord där men butiksdamen sköter försäljningen.

Hoppas också det löser sig med otäcka kommentarerna i Mimmis blogg. Läskigt! Man har ju eg ingen aning om vem som läser bloggen.

• Enji

malins -> jag tog mitt prov bara för någon vecka sen. Det är inte det roligaste man kan göra... men är skönt när man har fått gjort det ändå. Födda barn och gå dit är vitt skilda saker.. det tycker jag med.

juliah -> så härligt med utedagar. Jag har precis satt igång en tvätt, så den får hänga ute här sen.

lina -> Kul ide det där med loppistorg. Jag har aldrig hört talas om det innan.. Lycka till med dagiset. 2språkigt? Finska och svenska då eller något annat?

• mimmamum

Godmorgon!

Mimmi, fy en sådan otrevlig kommentar! Kram till dig!

• LinaoMatilda

Enji: Ja, finska och svenska. Vi bor i en väldigt finsktalande stad, men vi pratar svenska hemma. Så det känns viktigt att det är personal som även kan svenska. Men samtidigt bra att barnen lär sig finska. Dagmamman de är hos nu pratar mest finska men lite svenska, och barnen har redan lärt sig en hel del

• Birks och Kalles mamma
    numberone skrev 2008-05-06 20:41:30 följande:
    På torsdag skall vi gipsa av magen! Ska bli jätte roligt... är det nån av er som gjort det?
    Sedan kan du måla den i guld, svart och lila och hänga den på väggen Skrattande. Har tyvärr inte fått se någon diskret vitmålad mage mot helvit vägg än, men det kanske kommer.
  • LinaoMatilda
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-07 08:22:46 följande:
    Sedan kan du måla den i guld, svart och lila och hänga den på väggen . Har tyvärr inte fått se någon diskret vitmålad mage mot helvit vägg än, men det kanske kommer.
    *fniss* vilken diskret färgkombination du kom med där Skrattande
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-06 14:45:50 följande:
    Tack för tipset om kameran skall surfa in och se lite mer om den. När den godisfria månaden är över, ta en Raffaelo, de är supergoda!
    ja jag får göra det, har tänkt ta en månad bara för att få sötsuget att gå över lite. Och inte gå coh äta nå´n godis varje dag utan hålla det till en dag i veckan sedan!
    numberone skrev 2008-05-06 20:41:30 följande:
    På torsdag skall vi gipsa av magen! Ska bli jätte roligt... är det nån av er som gjort det?
    jag har, en vecka innan han föddes. Ta mycket barnolja/salva/vaseline och glöm inte ovanför brösten (om du ska ha med dem) för där glömde jag lite och aj vad ont det gjorde att dra bort det sen! Har bild i min blogg. http://hemmahoskristin.blogspot.com/
    mimmi006 skrev 2008-05-06 20:59:12 följande:
    Tack, det kan behövas.... kolla kommentaren under den 30 maj....
    vad har hänt? Tråkigheter?? Jag kan inte gå in i bloggen, kan du hinta ngt eller så får jag vänta tills jag kommer hem!
    Nu har jag läst alla sidor och nu får nån tala om vad som skrev för nu är jag nyfiken och arg innan jag ens vet vad det står!!
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-07 08:22:46 följande:
    Sedan kan du måla den i guld, svart och lila och hänga den på väggen . Har tyvärr inte fått se någon diskret vitmålad mage mot helvit vägg än, men det kanske kommer.
    välkommen in till mig då! Fast målad är den inte...bara gips.
  • Vaniljdröm

Godmorgon vänner!

Vilken läskig kommentar, mimmi. Vilken herrans tur att det inte hände något på resan. Hade du läst kommentaren innan du åkte?
    Kram på dig!

• Truffles
    Vaniljdröm skrev 2008-05-07 08:30:29 följande:
    Godmorgon vänner!Vilken läskig kommentar, mimmi. Vilken herrans tur att det inte hände något på resan. Hade du läst kommentaren innan du åkte?Kram på dig!
    Håller med Peak, vill också veta vad som skrivits... Jag hittar inte ens ett inlägg från den 30 april...
Svar på tråden Vita tråden del 8