• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MiaMariah
    malins79 skrev 2008-05-07 10:42:24 följande:
    Hej Mia, har efterlyst dig!
    Vad gullig du är..
    Vaniljdröm skrev 2008-05-07 10:43:53 följande:
    Hej Mia!Kul att se dig igen. Vad har du hållit hus!Ett tips är att kolla alla bloggarna. Där visas mycket fint efter en Skåne/Danmarks-resa
    Tack detsamma! Jag har bara försökt sitta så lite vid datorn som möjligt, kom underfund med att jag spenderar på tok för mycket tid på FL o bloggen och försökt dra ner. Särskilt nu när det varit så fint väder.
  • malins79
    Fotograf Karlander skrev 2008-05-07 10:38:44 följande:
    Tack Det är en Cockerspaniel
    Misstänkte det, min mamma har haft tre engelska cockrar, nu har hon en Cavallier
  • Fotograf Karlander
    malins79 skrev 2008-05-07 10:46:43 följande:
    Misstänkte det, min mamma har haft tre engelska cockrar, nu har hon en Cavallier
    Dom e oxå fina. har haft 2 st Nu har vi 3 cocker & 1 rottis
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tro på dig Själv-Du är Bra som du är ♥¸.?°´¯) ♥
  • malins79

Vad gillar ni bondrockoko?
    Tänkte på stolar i den stilen, fint eller fult? Vad med ett matbord i senast Lantliv som var den stilen (huset från Gotland).

• Smultron och glass
    lillafruluva skrev 2008-05-07 10:32:43 följande:
    Precis!Har det blivit någon mer tovning?? Jag har lyckats göra en ullig ros
    Nej, jag har inte hunnit alls. Jag håller på med en doppresent (jag målar en stol, skriver text och broderar en liten sittdyna), som har tagit all min pysseltid. Men jag är faktiskt riktigt sugen på att tova något fint, så i helgen förhoppningsvis! Det låter jättefint med en ullros!
  • AntonåMajasmamma
    Hej på er!
    Chansar och kollar med er angående denna kannan från House Doctor som jag köpte för ett tag sedan när jag var iväg på lite shopping. Tyvärr gick den sönder i helgen efter 1 gångs användning. Då jag har en bit att åka till Tranås tänkte jag höra om det finns någon som vet hur jag skulle kunna få tag i en likadan eller liknande. Blev väldigt förtjust i den då den passar perfekt till vaniljsås nu när den säsongen med mycket pajbak börjar. Höjden på den är ca 14 cm så den är inte så stor.
    Tacksam för svar MVH Sophie
  • malins79
    lillafruluva skrev 2008-05-07 10:53:41 följande:
    Oj, och jag ska hoppa in i duschen, verkar ha hittat ett forum som går att hantera och passar
    Låter spännande!
  • Smultron och glass

Åh, vad glad jag blev. Jag trodde det var onsdag igår och att jag hade missat Leila. Men det är ju onsdag idag, och Leila ikväll. Vilken tur! (inte ofta man blir superglad över att upptecka att man är en hel dag extra ifrån helgen än vad man trodde).

Svar på tråden Vita tråden del 8