• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Ankmor
    malins79 skrev 2008-06-25 06:18:38 följande:
    Se det positivt, du hinner med en massa, fast du har semester!
    Jo tack, vi hinner med massor - vi renoverar nämligen golvet i två av sovrummen på bottenvåningen.
    Det vill säga - vi har nu brutit upp trägolvet och idag skall vi gräva ur så att vi kan lägga trossbotten med isolering.
    Det är ett drygt arbete, men man känner att man lever!
    Bor i ett torp från 1850 med torpargrund som är totalt oisolerat!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • malins79
    Ankmor skrev 2008-06-25 06:20:41 följande:
    Jo tack, vi hinner med massor - vi renoverar nämligen golvet i två av sovrummen på bottenvåningen.Det vill säga - vi har nu brutit upp trägolvet och idag skall vi gräva ur så att vi kan lägga trossbotten med isolering.Det är ett drygt arbete, men man känner att man lever! Bor i ett torp från 1850 med torpargrund som är totalt oisolerat!
    Det låter "kul". Men det måste bli betydligt varmare på golven i vinter när ni isolerat.

Är ert torp stort? Vilken "modell" är det på torpet, rött med vita knutar?
  • Ankmor
    malins79 skrev 2008-06-25 06:23:27 följande:
    Det låter "kul". Men det måste bli betydligt varmare på golven i vinter när ni isolerat.Är ert torp stort? Vilken "modell" är det på torpet, rött med vita knutar?
    Ja, det kommer förhoppningsvis bli lite varmare - vi gör halva huset i år och nästa halva (köket+ett sovrum) nästa år. Vinden är fortfarande totalt oisolerad, det är rena vindarnas tempel där uppe! Den skall vi ta i tu med så fort köket är klart.

Huset är ett liet hus med 3 små rum och ett litet kök + pumphus/trapphus + vind med snedtak. Takhöjden ligger på ca 190-200 cm.
    Det är dock utbyggt på 60-talet så vi har badrum, hall och toalett med normal takhöjd.
    Tyvärr är inte huset rött, det är vitt och mintgrönt!!! Den gamla delen av huset är klädd i någon slags plastpanel och den nya delen är klädd i masonit/list och målad mintgrönt!

Jättefiiiint!
    När vi är färdiga invändigt skall vi ordna till utsidan - då blir det falurött a'la ladugård och vita knutar!

Nu ska jag äta frukost.
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • malins79
    Ankmor skrev 2008-06-25 06:31:09 följande:
    Ja, det kommer förhoppningsvis bli lite varmare - vi gör halva huset i år och nästa halva (köket+ett sovrum) nästa år. Vinden är fortfarande totalt oisolerad, det är rena vindarnas tempel där uppe! Den skall vi ta i tu med så fort köket är klart.Huset är ett liet hus med 3 små rum och ett litet kök + pumphus/trapphus + vind med snedtak. Takhöjden ligger på ca 190-200 cm. Det är dock utbyggt på 60-talet så vi har badrum, hall och toalett med normal takhöjd.Tyvärr är inte huset rött, det är vitt och mintgrönt!!! Den gamla delen av huset är klädd i någon slags plastpanel och den nya delen är klädd i masonit/list och målad mintgrönt!Jättefiiiint! När vi är färdiga invändigt skall vi ordna till utsidan - då blir det falurött a'la ladugård och vita knutar! Nu ska jag äta frukost.

Det låter som om ni inte kommer att vara sysslolösa på ett tag.

ha en bra dag!

• 13 år emellan
    Tensia skrev 2008-06-24 23:06:53 följande:
    hej jag slänger in en fråga till alla er som älskar vit inredning. Jag ska åka till malmö snart, och skulle villja ha tips på några inredningsbutiker som man måste besöka, om man som jag älskar vitt och lantligt. hoppas ni kan hjälpa mig =)
    Kolla in listan som MAlins tipsar om. Den är verkligen bra!
  • Peak

vad "morgonpigga" ni är Höll inte på att komma upp imorse och Lowe upprepade "Sova" som ett mantra när jag klädde på honom! Han är en riktig sömntuta! (men det kanske man inte får säga högt här )

• Beatrize74
    Daggdroppen skrev 2008-06-24 16:12:29 följande:
    Bea, jag gillar dig skarpt!!! Du är så härlig och sätter alltid tummen på spiken (visst heter det så ). Håller fullständigt med! Du borde bli författare! Har du förresten inte tänkt på det? Åtminstone krönikör?
    Gulle dej...blev så glad av din kommentar...och rackarns generad också...hihi.

Milda maränger
    Jag förstår din oro, men jag kan faktiskt förstå att de försöker lugna dig och hålla ut. Det är vanligt att vara orolig och rastlös mot slutet, oavsett vilka otäcka saker som hänt innan. Det är också så att eftersom ditt barn verkar må finfint och du själv också så är det att utsätta barnet för en risk att sätta igång dig för tidigt.

Det är alltid ett riskmoment när man sätter igång förlossningen medicinskt. Barnet kan reagera mycket negativt och det kan vara så oerhört jobbigt för modern också med blodtryck som eskalerarar för fort uppåt, smärtendorfiner som inte hinner dämpa kroppens smärtintryck i och med att det går "för fort" osv.

Du får försöka tänka att barnet kommer ut när det är redo att komma ut. Jag vet att det är något du inte vill höra, men du vet ju också själv att det är så.

Jag håller tummarna för dig att du inte ska behöva vänta så länge till. Kram
  • Beatrize74
    INOX skrev 2008-06-24 19:00:40 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!!!Alltså ursäkta mig, men jag är såååå arg!!!Har fått ett riktigt negativt inlägg i min gästbok på bloggen och håller på att koka över av ilska! VArför skriver man en kommentar om man inte gillar något alls i en blogg? Mår man bra av att få andra att må skit, eller??? Jag har väl inte gjort någon illa med mitt bloggande!HAr någon av er varit med om detta??? Hur har ni reagerat på det?Jag har lust att lägga ner bloggen och skita i allt!Här är en länk till gästboken för de som vill se eländet...www3.olzzon.com/g/g.php&i=g32-00476-e4// Linnéa
    Äsch...jag tyckte du bemötte det på ett superbra sätt....det här hör bloggandet till, att en del gömmer sig anonymt och bräker ur sig saker som egentligen mest är sånt som sticker i deras egna ögon, som de själva har en issue med. Låt det stå kvar och skit sedan i det.

Jag bara väntar på när jag själv ska få en liknande kommentar faktiskt. Du är ju underbar och du har många unika idéer som kommer direkt från dig själv. Alla är vi copycats och inspiration kostar inte, precis som du skrev.

Kram
Svar på tråden Vita tråden del 8