• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Birks och Kalles mamma
    LCroft skrev 2008-06-25 15:19:27 följande:
    Tack snälla ni Videli: Så underbar hall! Kajsa: Vill också shoppa kläder Vet att UVI inte är att leka med, dessutom har vi tyvärr "släktfel", mormor har kronisk UVI, min moster har haft jätteproblem med njurarna som liten, jag själv har stundom också väldiga besvär med UVI som klättrar upp i njurarna innan jag märker det så det känns verkligen surt att liten nu ska behöva dras med samma problem. Men jag är glad att de kollar upp så noga och verkligen undersöker henne. Har fått tid till UL för njurarna den 17:e juli, tills dess kommer hon att ha medicin på. Och om det då visar nåt speciellt blir hon remitterad till ett större sjukhus var det görs noggrannare undersökningar. Hoppas på det bästa. Och hon är så duktig, var nyss och gav henne mera medicin och hon sitter så snällt och håller fram handen när de ska ge henne medicinen i kanylen. Nu ska vi försöka vila en stund, så trött att det bara snurrar i huvudet. Grillkåtan är färdigmålad och blev så fräsch, ska ta bilder bara jag orkar. Har köpt nya dynor dit, nu är det bara mattor på golvet som fattas. Känns inte alls som en hemsk grillkåta mera utan lite blandning med lusthus faktiskt
    Det där är ju mitt jobb. Att kolla nurarna och framför allt kolla att inte kisset backar till njurarna när man kissar är en vanlig undersökning vi gör på barn. Du kan läsa mer om den på http://www.karolinska.se/templates/Page____36684.aspx?epslanguage=SV

Lycka till.
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-25 20:30:19 följande:
    Snyggt! Är det ok om jag sparar ner dom bilderna?Kajsa har ju redan före och efter i sin blogg, så har jag lite att visa maken.Tog du ner spiskåpan?

Självklart får du spara! Vi tog ner spiskåpan, för den målades också. Kulören tog jag samma som Kajsa med en aaaanings brytning i för att inte bli för stor skillnad mot luckorna. Kajsa har alla koder i sin blogg som jag använde.

Titan: Faktiskt är inte färgen matt utan blank! Det tog jag av samma anledning som Kajsa, för att det skulle vara lätt att torka av. Men tack vare den ruffiga strukturen så ser den matt ut, nåt som jag tycker blev bra.

• JeaJea

ÅHHH! helt underbart fint!

FruPuffen skrev 2008-06-25 20:27:58 följande:
    Ok! Här kommer köket före o efter kakelmålningen!
  • malins79
    FruPuffen skrev 2008-06-25 20:37:38 följande:
    Självklart får du spara! Vi tog ner spiskåpan, för den målades också. Kulören tog jag samma som Kajsa med en aaaanings brytning i för att inte bli för stor skillnad mot luckorna. Kajsa har alla koder i sin blogg som jag använde. Titan: Faktiskt är inte färgen matt utan blank! Det tog jag av samma anledning som Kajsa, för att det skulle vara lätt att torka av. Men tack vare den ruffiga strukturen så ser den matt ut, nåt som jag tycker blev bra.
    Ditt kakel ser mattare ut än Kajsas. Men det kan vara svårt att få rätt uppfattning via datorn.
  • FruPuffen

Tack alla ni söta! Ja här hemma njuts det också i det vita köket. Snart är det dags för ekhyllorna också att få sig en vitomgång och så blir det nya handtag, fast maken o jag är inte överens ännu, *smider planer*....

• malins79
    FruPuffen skrev 2008-06-25 20:42:00 följande:
    Tack alla ni söta! Ja här hemma njuts det också i det vita köket. Snart är det dags för ekhyllorna också att få sig en vitomgång och så blir det nya handtag, fast maken o jag är inte överens ännu, *smider planer*....

Att dessa karlar ska vara så bångstyriga.

• Beatrize74
    FruPuffen skrev 2008-06-25 20:27:58 följande:
    Ok! Här kommer köket före o efter kakelmålningen!
    Sååå snyggt!!!

Tack för råden angående de lånade sakerna. Det logiska är ju förstås att fråga killen och det ska jag skicka maken att göra imorgon. Lite känsligt är det ju allt, men det är ju bättre än att inte fråga alls.

Just nu monterar jag knoppar på det om-målade furuåbäket. Jag är NÖJD!
    Men...nu står jag och sneglar på köksbordet och stolarna som står någon meter ifrån...hehe..

Man blir ju aldrig nöjd!

Trist att det inte är befogat att ställa sig och måla dem nu när maken borrar hål i taket för fullt om kvällarna för att få in ledningar för spots, högtalare och annat. Jag hade annars GÄRNA lagt penseln över dem!

Mitt mål att bli klar med hall och vardagsrum är inte nått, men jag har istället ägnat mig åt köksdelen och tömt kökssoffan och släpat ut den och flytta ner andra stolar och fixat lite. Jag har också hängt upp vår ljuskrona. LIte "flopp" då den hänger så lågt eftersom det måste vara en halvmeter upp till takstolarna från ljusens topp. Men...jag har hängt den lite högre upp nu och så får jag haka på en liten längre kedja när jag ska använda den...jag köpte den mest som dekoration ju. (Ni vet praktiskt tänkande gentemot estetiskt)
Svar på tråden Vita tråden del 8