• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Det ljuva livet

Bea, söta du! Hur snabbt skriver du egentligen? *och när kommer den där romanen jag önskade mig för evigheter sen, den borde du ju hinna med emellan allt annat *

Jag har efter mycket om och men fått tag på en privatläkare som jag ska till imorgon, men det tog rätt många samtal att fixa det. Hoppas att han kan hjälpa mig, min läkare (som tagit hand om mig och all min skit i ca 4år) menade på  per telefon i måndags att så kan det bli och att jag nog fick stå ut med det i ca 6 veckor.

Bordet jag målade var nog i bra mycket värre skick en ditt, jag hittade det i en contailner med sprickor i fanéren på bordskivan, de blev ju inte bättre av att det stod ute i i regnet i ca två veckor innan jag kom mig för att ta in det. Pillade bort det som var trasigt, limmade där det gick och spacklade det med träspackel. Bordsskivan är inte helt slät men så är ju bordet shabby

• Sylt

Dll --> Tack
    Vad fint du pysslat! Jag har helt kommit av mig, satsar på hösten

• Sylt

Dll --> Tack
    Vad fint du pysslat! Jag har helt kommit av mig, satsar på hösten

• Det ljuva livet

Riktiga inredningproffs är alltid en säsong före

Sylt skrev 2008-06-25 22:04:46 följande:
    Dll --> Tack Vad fint du pysslat! Jag har helt kommit av mig, satsar på hösten
  • Det ljuva livet

Kajsa: Tack vännen. Vi får ta en träff i höst på framsidan . Det gjorde inte så mycket att ge bort bordet, kompisen blev jätteglad och det är kul att dela med sig så...

• Kajsa 77

Sylt - välkommen hem!

Det ljuva livet skrev 2008-06-25 22:09:07 följande:
    Kajsa: Tack vännen. Vi får ta en träff i höst på framsidan. Det gjorde inte så mycket att ge bort bordet, kompisen blev jätteglad och det är kul att dela med sig så...
    Absolut, Götet nästa gång!
    Ja men tröttnar hon på bordet så får du ju ta tillbaka det!
  • Ankmor
    dansdotter skrev 2008-06-25 21:46:00 följande:
    hejhej! Jag undrar om det är någon här som gjort en sänggavel av en spegeldörr????? Skulle gärna vilja se bilder. =)
    numberone har i sin blogg
    http://www.hemmapavargata.blogspot.com/
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
Svar på tråden Vita tråden del 8