• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Anton2005

God morgon!

Har precis skjutsat sonen till dagis och har en sjuk sambo som ligger och snorar i vårat nypiffade sovrum. Tog en shoppingtur med min syster igår (tacka vet jag hemtex och 50% rabatt) och tänkte jag skulle uppdatera bloggen med sovrumsbilder. Hoppas att sambon iaf orkar sig ner till soffan idag så att jag får göra klart där inne.

Nu ska jag kika tillbaks lite

• misak

Godmorgon!

Sylt: Välkommen hem! Har oxå varit på lollo & bernie land förr ett par år sedan, på teneriffa. Man behöver verkligen semester efter

Jag tycker det låter utmärkt med en träff i oktober på västkusten, varför inte sista helgen?

• Camilla R

Trollens mamma skrev 2008-06-26 08:48:00 följande:

Camilla R:Tack!Jo,jag har kvar plastpåsen,mattan kom med budbilen imorse. Men nu är ju problemet det att jag bor i Finland,så högre returporto och sen NY fraktkostader igen.Hmmm,det blir en DYR matta med detta strul.
    Ja, ajdå det blir ju mycket porto, det är synd att de inte har som ex ELLOS, H&M & Co, returfraktsedel.
    Jag var jättesur på mig själv i början att jag inte hade mätt ordentligt osv. Men det har lagt sig nu, nu njuter bara av mattan som är perfekt i sin längd. (förträngning är nyckeln )
  • Anjo2

Hallå tjejer....ingen som vet ett bra sätt att sätta igång en förlossning? Skulle ju fått igår men jag är trött på att vänta...då barnmorskan sa att jag skulle förmodligen få mycket tidigare än beräknat så har man ju gått och väntat lite längre an man hade gjort annars....då hade jag räknat med att få gå över från början.....någon med tips?

Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • knyttis

FruPuffen - Nu är de så att när vi flyttat och bytt kommun får William ej gå kvar på sitt dagis så sista dagen för honom är på måndag inkommande vecka. Så jag har tänkt njuta fullt ut av lite egentid för shopping och vila fram tills dess... Förstår att det måste varit hemskt med en liten som vill bäras i mammas famn och sedan foglossning på det... Inte lätt att vara mamma och vara till lags... Jag har ju som du hade också massa jag vill göra i huset nu när vi nyss flyttat! Elvirasmöblerna är matbordet + 8 stolar och soffbordet! Kommer ej att kunna slita mig ifrån det inatt ifall det nu kommer idag, kanske sover jag på en stol

• Anton2005

Det ljuva livet-Sååå snyggt bord

Videli- GRATTIS, så skönt det måste vara o slippa visningar

Knyttis-Skönt för dig att kunna vara hemma nu. Kul med möbler från Elviras

• Anton2005
    Anjo2 skrev 2008-06-26 09:13:21 följande:
    Hallå tjejer....ingen som vet ett bra sätt att sätta igång en förlossning? Skulle ju fått igår men jag är trött på att vänta...då barnmorskan sa att jag skulle förmodligen få mycket tidigare än beräknat så har man ju gått och väntat lite längre an man hade gjort annars....då hade jag räknat med att få gå över från början.....någon med tips?
    Är det ditt andra barn? BM sa till mig med att jag antagligen får tidigare eftersom bebisen ligger så långt ner  och att det är andra barnet. Jag har verkligen ingen lust att gå över tiden, gjorde det när jag väntade Anton
    Känner inte nå´t i magen som det är just nu
  • Anton2005
    knyttis skrev 2008-06-26 09:15:11 följande:
    Anton - ser fram emot bilder på nyinköppt! Hur mår du?Nu måste jag åka så jag hinner ta det lugnt i affärn!
    Jo tack jag mår faktikst bra nu, lite ryggont och att det är tungt bara. Får lite panik bara när jag tänker på att man kanske går över tiden. Är du frisk från förkylningen?
  • Truffles
    Trollens mamma skrev 2008-06-26 08:48:00 följande:
    Camilla R:Tack!Jo,jag har kvar plastpåsen,mattan kom med budbilen imorse. Men nu är ju problemet det att jag bor i Finland,så högre returporto och sen NY fraktkostader igen.Hmmm,det blir en DYR matta med detta strul.
    Beställa en ny och sälja den första vidare kanske skulle kunna vara något?
Svar på tråden Vita tråden del 8