• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    lasseliten skrev 2008-06-29 19:23:08 följande:
    Numberone - grattis till Ellen! Har tänkt massor på er. Åh, jag är så sur, tydligen missade försäljaren på Hans Mikaels att lägga ner ett fat till en kruka jag köpte på sthlmstrippen. Får se hur de tänker lösa det...Mimmi - På något sätt är det faktiskt skönt att höra att det är fler som är bakis Kajsa - det var definitivt värt det. Dansade hela natten Eller ja, fram till kl 1, sen drog jag mig sakta hemåt...*vuxenpoäng*
    Åh, vad trist. Hoppas dom kan skicka ett till dig!
  • Videli

mimmi,

har du någon bild på ditt Alve skåp, när det är öppet?

• Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-06-29 19:43:15 följande:
    Jag var på Ikea i lördagskväll och skulle köpa Ingolf vita barstolar men enligt Marcus skulle de inte få plats i bilen hem, så jag måste snart till Ikea i Jkpg, då får jag ju en anledning att besöka Iems och spana in allt fint dom har
    Ja absolut!  Och AnnaK Heminredning på väster. Väldigt lik Syster Lycklig!
  • FruPuffen

God kväll! Phu vad trött jag varit idag. Magsjuka barn i natt plus att min hjärna nog blev överhettad av all körning och shopping. Tack igen till lugna trygga Knyttis som guidade mig så otroligt bra genom det värsta partiet (Och Himmelbit också för den delen!)!Sov med Viggo i 1,5 timme på eftermiddagen. Tur att maken slutade tidigt idag! Killarna är mycket bättre i magen nu i allafall.

lasseliten skrev 2008-06-29 19:23:08 följande:
    Numberone - grattis till Ellen! Har tänkt massor på er. Åh, jag är så sur, tydligen missade försäljaren på Hans Mikaels att lägga ner ett fat till en kruka jag köpte på sthlmstrippen. Får se hur de tänker lösa det...Mimmi - På något sätt är det faktiskt skönt att höra att det är fler som är bakis Kajsa - det var definitivt värt det. Dansade hela natten Eller ja, fram till kl 1, sen drog jag mig sakta hemåt...*vuxenpoäng*

Åh nej vad tråkigt! Förstår att du ville ha upp det på Elvira-skänken direkt! Det ordnar sig säkert, men trist i allafall. Vad kul att det blev en bra fest!

Numberone: Grattis till lilla Ellen! Förstår att ni längtar efter att få komma hem med er lilla prinsessa. Stor kram för allt jobbigt ni har gått igenom!

EN FRÅGA: Någon som vet någon nätbutik som har Madame Stoltz diskställ (det lägre)? Missade det på vita hem Vill så gärna ha piffat och färdigt i köket nu!

• mimmamum

Kikar in en snabbis för att tacka för igår! Jättekul att träffa er alla! Shoppade en hel del roligt till kommande huset!

Att ta sig från Sickla till Bromma för två lantisar var ett äventyr! Flört Men nu är vi hemma igen trötta och nöjda!

Nu ska jag ner i källaren och måla!

Stooor kram till er också Numberone, hoppas lilla Ellen får komma hem snart!

• mimmamum

lasse, nej så trist! Det får de allt ta och skicka tycker jag!

• FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-29 19:43:15 följande:
    Jag var på Ikea i lördagskväll och skulle köpa Ingolf vita barstolar men enligt Marcus skulle de inte få plats i bilen hem, så jag måste snart till Ikea i Jkpg, då får jag ju en anledning att besöka Iems och spana in allt fint dom har
    Vad kul att åka dit! Och roligt med stolarna också!
  • Videli

FruPuffen

Hur gick det med stolarna?
    Om du inte hittar diskstället kan jag köpa det åt dig och skicka det om du vill?

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-29 19:52:00 följande:
    Ja absolut!  Och AnnaK Heminredning på väster. Väldigt lik Syster Lycklig!
    Jag har aldrig lyckats ta mig till AnnaK.
  • FruPuffen
    mimmamum skrev 2008-06-29 19:54:44 följande:
    Kikar in en snabbis för att tacka för igår! Jättekul att träffa er alla! Shoppade en hel del roligt till kommande huset! Att ta sig från Sickla till Bromma för två lantisar var ett äventyr!  Men nu är vi hemma igen trötta och nöjda!Nu ska jag ner i källaren och måla!Stooor kram till er också Numberone, hoppas lilla Ellen får komma hem snart!
    Skönt att ni kom hem ordentligt! Tänkte på er när ni gav er iväg... Det är ju inte helt lätt med Stockholm, jag tycker att allt går så fort och det är så mycket folk överallt.
Svar på tråden Vita tråden del 8