• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Elphaba

Nja, trivs väl sådär, men har å andra sidan inte trivts hundra procent i någon stad jag bott (Malmö, Halmstad, Malmö igen, Stockholm) Vi lär förmodligen inte bli kvar här hela livet heller, men för nu duger det :) Flyttade också hit för kärleken ;)

• JePaLuLi

Jag ska också plugga när min mammaledighet är slut. Läser till lärare och ska fortsätta min utbildning där.
    Det verkar som att de flesta trivs i alla fall
    Är alla mammalediga här eller? Brukar ni ses?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Cia80
    JePaLuLi skrev 2008-07-03 22:59:23 följande:
    Jag ska också plugga när min mammaledighet är slut. Läser till lärare och ska fortsätta min utbildning där.Det verkar som att de flesta trivs i alla fall Är alla mammalediga här eller? Brukar ni ses?
    Vad för lärare läser du till?

Jag blir förhoppningsvis mammaledig snart
    Vi har träffats och fikat några gånger.
  • JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-03 23:03:32 följande:
    Vad för lärare läser du till?Jag blir förhoppningsvis mammaledig snart Vi har träffats och fikat några gånger.
    För de tidigare åren. Har språk- och språkutveckling som inriktning. Jätteskoj!
    Åh vad härligt, då har du snart en liten hos dig  Är det första barnet?
  • Cia80
    JePaLuLi skrev 2008-07-03 23:05:23 följande:
    För de tidigare åren. Har språk- och språkutveckling som inriktning. Jätteskoj!Åh vad härligt, då har du snart en liten hos dig  Är det första barnet?
    Ja, jag hoppas skrutt vill komma ut snart. Som du kanske läst så är jag måttligt trött på att vara gravid nu.
    Japp, det är första barnet och jag är så nyfiken på vem som bor där inne
  • JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-03 23:10:09 följande:
    Ja, jag hoppas skrutt vill komma ut snart. Som du kanske läst så är jag måttligt trött på att vara gravid nu.Japp, det är första barnet och jag är så nyfiken på vem som bor där inne
    Jag vet hur det känns på slutet
    Hoppas den tittar ut snart! Förstår att du är nyfiken. Vi kan inte hålla oss så vi ska ta reda på vem det är som gömmer sig därinne när vi ska på ul den 15 juli. Eller, ja i alla fall om det är en pojke eller flicka
    Har du nån gissning på vad du får?
  • Cia80
    JePaLuLi skrev 2008-07-03 23:14:05 följande:
    Jag vet hur det känns på slutet Hoppas den tittar ut snart! Förstår att du är nyfiken. Vi kan inte hålla oss så vi ska ta reda på vem det är som gömmer sig därinne när vi ska på ul den 15 juli. Eller, ja i alla fall om det är en pojke eller flicka Har du nån gissning på vad du får?
    Är ju inget roligt längre Men jaja, bebis kommer ju ut vare sig den vill eller inte
    Åh, spännande att ni ska ta reda på könet

Nä, jag har faktiskt ingen aning. Ingen känsla alls. Har fått bud på både kille och tjej där inne och nåt av det hoppas jag att det är
  • dinana

jag hoppas att nästa barn jag får blir en pojke, men visst kan väl leva med en flicka till, men skulle vara roligare om man hade en av varje. väntade ju en flicka innan Molly föddes, men hon dog i magen.

• JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-03 23:18:06 följande:
    Är ju inget roligt längre Men jaja, bebis kommer ju ut vare sig den vill eller inte Åh, spännande att ni ska ta reda på könet Nä, jag har faktiskt ingen aning. Ingen känsla alls. Har fått bud på både kille och tjej där inne och nåt av det hoppas jag att det är
    Hehe... Nä det är bra drygt att vänta. Men när den väl är ute så kommer du sakna magen och att vara gravid Jag kan lova dig att det är antingen det ena eller det andra
    Vi tog reda på könet med sonen också, kunde inte hålla oss De såg det redan på ul, men sen var vi till dr Selbing i Linköping och gjorde 3D/4D ul och det var verkligen en upplevelse. Ska absolut göra det med denna också!

dinana: Vad tråkigt att höra att bebisen dog Jag hoppas lite att det här är en flicka, men det går självklart lika bra med en pojke. Jag tror iofs att vi bara kan få killar Men som du säger så vore det kul med en av varje!
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-07-03 23:28:22 följande:
    Hehe... Nä det är bra drygt att vänta. Men när den väl är ute så kommer du sakna magen och att vara gravid Jag kan lova dig att det är antingen det ena eller det andra Vi tog reda på könet med sonen också, kunde inte hålla oss De såg det redan på ul, men sen var vi till dr Selbing i Linköping och gjorde 3D/4D ul och det var verkligen en upplevelse. Ska absolut göra det med denna också!dinana: Vad tråkigt att höra att bebisen dog Jag hoppas lite att det här är en flicka, men det går självklart lika bra med en pojke. Jag tror iofs att vi bara kan få killar Men som du säger så vore det kul med en av varje!
    Jag skulle gärna vilja kolla upp nästa bebis kön, men en del av mig säger NEJ! förstör inte överraskningen, så det blir nog att vi väntar tills det är dags. Men men, man vet ju aldrig. Kanske ser man något på UL-bilden som avslöjar allt. *haha*

Nu går jag bara å väntar på att BIM skall infalla så man kan plussa. Men första försöket brukar man ju oftast inte plussa på. Dessutom så missade vi nog ÄL så, ja... men bara vänta å se.
Svar på tråden Linköping, någon?