• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Kevlarsjäl
    JePaLuLi skrev 2008-07-04 11:49:14 följande:
    Grattis till lillan Visst är det så. I början har man ju fullt upp med att lära känna den nya familjemedlemmen och bara mysa Japp, vi skrev kontrakt häromdagen på en jättefin fyra på Sörgårdsgatan. Är det någon som bor där?
    Vi bor i Ramshäll. Så tyvärr långt från Skäggetorp.
  • JePaLuLi
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-04 12:09:46 följande:
    Vi bor i Ramshäll. Så tyvärr långt från Skäggetorp.
    Jag vet inte vart det ligger riktigt... Men det fins ju bil och bussförbindelser
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Elphaba

Mamamtill4a: Ska man slöa på fredagar? Det är väl då man gör klart allting inför helgen så att man kan ta det lugnt då.. :)
    (inte för att vår helg blir lugn, med barndop och stor del av släkten som kommer) Här tvättas det iallafall minst en maskin varje dag.. (är skönt med tvättmaskin i lägenheten så att man slipper dra ner bebis, tvätt och tvättmedel och allt i tvättstugan, fy.)

Cia80: Din stackare som går på övertid, man kan tycka att liten borde vilja komma ut snart, men förmodligen är det väldigt bekvämt där inne..

• Mammatill4a
    JePaLuLi skrev 2008-07-04 12:12:32 följande:
    Jag vet inte vart det ligger riktigt... Men det fins ju bil och bussförbindelser
    ser att ni ska få liten i dec, här blir de tillskott i okt-08.. vi bor i ryd vi tar typ30 min att gå till skäggetorp så ja umgås gärna nån dag
    Elphaba skrev 2008-07-04 12:13:22 följande:
    Mamamtill4a: Ska man slöa på fredagar? Det är väl då man gör klart allting inför helgen så att man kan ta det lugnt då.. :) (inte för att vår helg blir lugn, med barndop och stor del av släkten som kommer) Här tvättas det iallafall minst en maskin varje dag.. (är skönt med tvättmaskin i lägenheten så att man slipper dra ner bebis, tvätt och tvättmedel och allt i tvättstugan, fy.)Cia80: Din stackare som går på övertid, man kan tycka att liten borde vilja komma ut snart, men förmodligen är det väldigt bekvämt där inne..
    hehe, kanske för att ja inte orkar göra så mkt just nu, lider av denna värme plus att man bär en liten i magen och är ständigt trött...
    ja du här har vi både tvättmaskin och torktumlare i lgh, var det när vi flyttade in

Åhh vad mysigt med dop.. hoppas ni får en underbar dag då..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
  • Cia80

Elphaba,
    Ja, lite synd om mig är det allt
    Ja, h*n verkar trivas lite för bra där inne. Tycker det borde vara väldans trångt nu. Men jaja, h*n ska ju ut, vare sig h*n vill eller inte förr eller senare

• Missnööjd

Tjo!
    Välkona ni nya! Hoppas ni kommer trivas hos oss

Cia, tycker nog att bebisen ska ta och komma ut snart, jag är ju nyfiken Själv gick jag över tiden också, så jag vet hur din väntan är...

Här är allt bra, men stressigt. Farmor har i princip flyttat ur huset nu, nu är det bara småpyssel kvar. Vi får förhoppningsvis en nyckel idag eller under helgen så att vi kan börja köra över kartonger. Det är ju så svårt att packa nu när alva går omkring, kan ju inte stapla dom runt om i lägenheten som man kunde göra innan man fick barn...

Köpte mig en ny cykel i förrgår och i går tog jag o alva premiärturen. Cyklade till Johannelund och träffade Lilian och Linus vid plaskdammen. Rekommenderar inte att cykla 10-12 km på första turen när man inte cyklat på 2,5 år Höll på att gå ihjäl i uppförsbackarna.

(har ju inte varit så aktiv i tråden på ett tag, pga flytten, och det kommer fortsätta vara så ett tag. Men ska hålla koll på fikainläggen Vad sägs om att ses nästa vecka?)

• Cia80

Missnööjd,
    Hehe, du är inte ensam om att vara nyfiken på vem det är som bor där inne

Lovar att uppdatera er ifall det händer nåt. Nu ska jag försöka att inte gnälla så mycket mer.

• Mammatill4a
    Missnööjd skrev 2008-07-04 12:27:37 följande:
    Tjo!Välkona ni nya! Hoppas ni kommer trivas hos oss Cia, tycker nog att bebisen ska ta och komma ut snart, jag är ju nyfiken Själv gick jag över tiden också, så jag vet hur din väntan är... Här är allt bra, men stressigt. Farmor har i princip flyttat ur huset nu, nu är det bara småpyssel kvar. Vi får förhoppningsvis en nyckel idag eller under helgen så att vi kan börja köra över kartonger. Det är ju så svårt att packa nu när alva går omkring, kan ju inte stapla dom runt om i lägenheten som man kunde göra innan man fick barn...Köpte mig en ny cykel i förrgår och i går tog jag o alva premiärturen. Cyklade till Johannelund och träffade Lilian och Linus vid plaskdammen. Rekommenderar inte att cykla 10-12 km på första turen när man inte cyklat på 2,5 år Höll på att gå ihjäl i uppförsbackarna. (har ju inte varit så aktiv i tråden på ett tag, pga flytten, och det kommer fortsätta vara så ett tag. Men ska hålla koll på fikainläggen Vad sägs om att ses nästa vecka?)
    ja du att cykla så mkt på en gång de känns nog allt.. sj tar ja mig fram via buss nu pga av foglossning som börjar komma.. känner mig som en halt höna emmellanåt.. än så länge kan ja fika alla dagar förutom tisdag då får vi besök av mormor och morfar och moster här hemma, de ska in till valla och undersöka så ena av deras hundar inte fått cancer som spritt sig, för då får de ta bort henne ....
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
  • Fru T

här är en Linköpingstjej till.. har int plussat än men hoppas på att det kommer snart..

ligger på BIM + 1 nu å inen tant i sikte

arbetslös å 28år

• dinana
    JePaLuLi skrev 2008-07-04 12:12:32 följande:
    Jag bor i Skattegården, det ligger inte så långt ifrån Sörgårdsgatan, kanske tio minuter att gå. Ligger i Skäggetorp i alla fall.
Svar på tråden Linköping, någon?