• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Cia80

Jenny,
    Ja, verkligen superdrygt och inte kan man planera nåt. Sen är ju inte den här värmen så rolig när man känner sig som en valross. Men jag tror helt klart att jag kommer sakna magen är ju mysigt med buffarna. Men att ha bebis på utsidan måste ju vara underbart.

• JePaLuLi

Jag tycker absolut inte att det förstörde nånting. Snarare blev det mer verkligt, vi kunde prata om vår son, planera osv... Vi visste ju ändå inte hur han såg ut eller vad han var för person. Sen tyckte jag att det hjälpte mig under förlossningen att kämpa vidare för att jag visste att vi snart skulle få träffa våran son. Men det gör man ju som man vill, man måste ju helt klart vara säker på sin sak!
    Håller tummarna för att du plussar nu då. Man ska aldrig säga aldrig. Här plussade vi utan att jag ens fått tillbaka min mens efter sonens förlossning
    Det blev syskon lite snabbare än planerat, men är självklart välkommet!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-07-03 23:38:42 följande:
    Jag tycker absolut inte att det förstörde nånting. Snarare blev det mer verkligt, vi kunde prata om vår son, planera osv... Vi visste ju ändå inte hur han såg ut eller vad han var för person. Sen tyckte jag att det hjälpte mig under förlossningen att kämpa vidare för att jag visste att vi snart skulle få träffa våran son. Men det gör man ju som man vill, man måste ju helt klart vara säker på sin sak!Håller tummarna för att du plussar nu då. Man ska aldrig säga aldrig. Här plussade vi utan att jag ens fått tillbaka min mens efter sonens förlossning Det blev syskon lite snabbare än planerat, men är självklart välkommet!
    Oj oj, det vart snabba puckar. Vi sade att vi skulle vänta så att det vart tre år mellan barnen, men det blir väl förhoppningsvis lite mer än 2 år emellan dem om jag plussar nu. Molly var egentligen beräknad i januari 2007, men föddes istället på andra sidan av årsskiftet. men det blir förhoppningvis tre år emellan dem, en 06a och en 09a. Vill inte ha en 08a i alla fall.
  • JePaLuLi

Ja, här går det undan Som sagt inte planerat alls, men nu känns det toppen. Skönt att klara av småbarnsåren snabbt och de kommer förmodligen ha väldigt roligt ihop!

• dinana
    JePaLuLi skrev 2008-07-03 23:51:22 följande:
    Ja, här går det undan Som sagt inte planerat alls, men nu känns det toppen. Skönt att klara av småbarnsåren snabbt och de kommer förmodligen ha väldigt roligt ihop!
    Ja absolut, det kommer garanterat bli jobbigt, men det brukar ju inte hindra så många. Det brukar ju våra lugnast de första åren så då är det ju skönt om de har varandra att följas med.

Min kompis blev gravid sex månader efter sin förlossning, verkligen inte planerat, men det var alldeles perfekt enligt henne att de fick dem så tätt. Det roliga är dock att nummer två har vuxit ikapp nummer ett nu.
  • JePaLuLi

Jo det blir det säkert, men det är ju en så kort period som det är jobbigt. Sen tror jag att de kommer roa varandra en hel del. Folk överlever ju tvillingar

dinana skrev 2008-07-03 23:56:04 följande:
    Ja absolut, det kommer garanterat bli jobbigt, men det brukar ju inte hindra så många. Det brukar ju våra lugnast de första åren så då är det ju skönt om de har varandra att följas med.Min kompis blev gravid sex månader efter sin förlossning, verkligen inte planerat, men det var alldeles perfekt enligt henne att de fick dem så tätt. Det roliga är dock att nummer två har vuxit ikapp nummer ett nu.
  • Cia80

Bebis verkar ha ett gympapass där inne nu
    Men det är väl dags att försöka sova lite, ifall det får för sig att dra igång i natt.
    Hörs snart igen.

• JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-04 00:12:02 följande:
    Bebis verkar ha ett gympapass där inne nu Men det är väl dags att försöka sova lite, ifall det får för sig att dra igång i natt.Hörs snart igen.
    Åh vad spännande! Håller tummarna för att nåt är på G nu
    Ja, det hoppas jag!
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-03 20:27:53 följande:
    Mammatill4a: Hej! Hade ni trevligt? själv är jag ganska utslagen av cellgifterna, men det blev iaf en tur till cloetta köpte lite choklad, det går alltid ner Ska vi ta någon fikaträff nästa vecka?
    hej hej.. alltid lika trevligt , att kunna släppa barnen fria och de kan leka bäst de vill
    ja du cholkad de gör magen susen
    klart vi kan göra de, kommer nog ifrån gubben ett par timmar han börjar sin semester på måndag, så gött..
    Annars får du la komma hem hit om de blir för varmt ute, klarar tyvärrr inte den värsta värmen lider ..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
  • MammaTillEKNS

Jennyopatrik: Kommer du läsa vidare i lkpg eller nkpg? Själv läste jag till lärare i nkpg Jag trivs jättebra i lkpg! Jag och min man flyttade hit för snart 6 år sedan för att studera. I september blir jag äntligen mammaledig, då börjar maken att arbeta igen

Vår älskade Nathalie föddes 071230
Svar på tråden Linköping, någon?