• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Fru T
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 12:50:19 följande:
    ja då tycker ja allt de ska vara er tur.. när ska du testa dig? har du några symtom än som öm i brösten el nåt annat?
    haft menskänningar sen i söndags till å från, vaknade häromnatten med molvälk i svanken/ländryggen vilket ja aldrig haft tidigare, iallafall inte i samband med mens, å den har funnits kvar sen dess... mens känningarna är nu borta, tuttarna har vart som sprängfylda vattenbalonger gjort ont å vart jätte varma, men idag är det rätt lungt med dom känningarna... har ändå en konstig känsla i kroppen å springer å kissar stup i kvarten, ser dock inte kissnödigheten som ett spec symtom dåå jag kan ha sånna perioder ganska ofta...

testade igår på BIM å det va neg, testade då med två stickor, ett från minipris å ett från billigatester, hehe tog ett av varge baraföraatt, ja hade dom ju ändå hemma

har inte testat idag men tänkte gå upp till apoteket om en stund å inhandla mig ett Cb -test för har inte tantfan kommit i morron bitti så testar ja då igen...

fått så många negativa test genom månaderna att jag inte känner mig för hoppfull å har slutat bryta ihop som som första gångerna när det inte blir som man vill, men visst slutar man aldrig hoppas, blev tipsad om att undvika å tänka på det, men hur fan tänker man INTE på att man vill ha ett barn??(inte testat varje dock utan bara dom som tanten inte kommit i tid) har haft välldigt pungtlig tant...
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 12:42:29 följande:
    då får man hoppas att tant röd håller sig borta, har ni försökt länge att bli gravida??jag är 25 i höst och arbetslös, men har ju 3 huliganer om dagarna att sysselsätta och den 4.de kommer i okober.
    Det är första gången här som vi försöker bli gravida (så det lär väl inte funka nu). Har en ängladotter född augusti 2005 (beräknad i januari 2006) och en Molly född i december 2006 (beräknad i januari 2007) (båda var oplanerade).

Ser att du har fullt upp då, här är det ju bara en flicka, plus sambon (man kan undra vem som är barnsligast av de två) och så klart två katter (men de klarar sig bra på egen hand).
  • Cia80

Välkommen hit Fru Tzoanidis!
    Hoppas att mensen håller sig borta.

• dinana
    JePaLuLi skrev 2008-07-04 12:44:47 följande:
    Mammatill4a: Vad mysigt! Grattis till den lill*. Jag är öppen för alla förslag, hittar gärna på nåt!Ok, trevligt. Då är det nära och bra Vad skoj att jag hittade den här tråden!!
    Ja jag tror inte det är så långt bort.. är rätt "ny" så jag har inte så stor koll på alla gator här uppe. Men men, något nytt skall man ju lära sig varje dag.
  • dinana
    Svar på #1613
    Vet inte varför jag svarade på det inlägget... börjar nog bli snurrig i bollen (skyller på värmen)
  • Mammatill4a
    Fru T skrev 2008-07-04 13:00:33 följande:
    haft menskänningar sen i söndags till å från, vaknade häromnatten med molvälk i svanken/ländryggen vilket ja aldrig haft tidigare, iallafall inte i samband med mens, å den har funnits kvar sen dess... mens känningarna är nu borta, tuttarna har vart som sprängfylda vattenbalonger gjort ont å vart jätte varma, men idag är det rätt lungt med dom känningarna... har ändå en konstig känsla i kroppen å springer å kissar stup i kvarten, ser dock inte kissnödigheten som ett spec symtom dåå jag kan ha sånna perioder ganska ofta...testade igår på BIM å det va neg, testade då med två stickor, ett från minipris å ett från billigatester, hehe tog ett av varge baraföraatt, ja hade dom ju ändå hemma har inte testat idag men tänkte gå upp till apoteket om en stund å inhandla mig ett Cb -test för har inte tantfan kommit i morron bitti så testar ja då igen...fått så många negativa test genom månaderna att jag inte känner mig för hoppfull å har slutat bryta ihop som som första gångerna när det inte blir som man vill, men visst slutar man aldrig hoppas, blev tipsad om att undvika å tänka på det, men hur fan tänker man INTE på att man vill ha ett barn??(inte testat varje dock utan bara dom som tanten inte kommit i tid) har haft välldigt pungtlig tant...
    Ok, kan säga att vi hade försökt ett år och bli gravida med skrutt nu bf okober, och vi vart rätt chokade både ja och maken, då vi typ inte hade rört vid varandra den månadenskrutt blev till och så hade allt för mkt blödningar i början men efter mkt om och men efter blödningarna avtod gjorde vi et grav test med PREG och fick starkt plus för kontrollrutan, s¨ingen tvekan och efter vul då ja såg det lilla hjärtat ticka i v 10 visste ja ju att de fanns kvar

SÅ håller tummarna för ER
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
  • Cia80

Börjar få som grym mensvärk, men jag vågar inte hoppas för mycket. Men är glad över att jag har lite ont ialla fall

• Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-07-04 13:57:41 följande:
    Börjar få som grym mensvärk, men jag vågar inte hoppas för mycket. Men är glad över att jag har lite ont ialla fall
    Heja heja!!! kanske äntligen!!!
  • Cia80
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-04 15:18:10 följande:
    Heja heja!!! kanske äntligen!!!
    Har sovit en stund nu och har väl lite molande....om jag känner efter ordentligt Så det är nog bara önsketänkande.
    Grät en skvätt förut för jag är så trött på detta nu.
  • Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-07-04 15:22:55 följande:
    Har sovit en stund nu och har väl lite molande....om jag känner efter ordentligt Så det är nog bara önsketänkande.Grät en skvätt förut för jag är så trött på detta nu.
    Åh jag vet så väl hur du känner det. Det är fruktansvärt att behöva vänta. Men snart har du underverket hos dig och det är värt all väntan!!!
Svar på tråden Linköping, någon?