• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Kevlarsjäl

Jenny: Jag är alldeles nyinflyttad. Flyttade hit för fem veckor sedan. Har en dotter på 6 veckor. Jag har bott i Linköping 5 år tidigare när jag pluggade. Hittills trivs vi jättebra men känner inte så många. Än så länge är det okej eftersom jag mest är hemma för Elsa är så liten - är mammaledig fram till våren. Men så småningom vill man ju lära känna fler som man kan umgås med.

Är det klart med boende och så för er?

• JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-04 08:11:09 följande:
    Jennyopatrik: Kommer du läsa vidare i lkpg eller nkpg? Själv läste jag till lärare i nkpg Jag trivs jättebra i lkpg! Jag och min man flyttade hit för snart 6 år sedan för att studera. I september blir jag äntligen mammaledig, då börjar maken att arbeta igen
    Jag hade tänkt mig lkpg, men är det bättre i nrkpg? Jag får kolla upp det, har tänkt att börja igen nästa höst, så det är ju ett tag kvar Hur är det med jobb och så? Är det svårt att få nåt? Vad kul att du kommer vara mammaledig i höst, det är ju jag med
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-04 10:17:58 följande:
    Mammatill4a: tvättmaskinen går för fullt här med snart ska vi till affären sen blir det en biltur, mår barnen bra?ciccielv: vad är det för något du ska sy? Vad ska ni hitta på i helgen?Kanske ska ta någon fikaträff nästa vecka? Förslag på dag?
    jag är fikasugen men kan bara efter kl 16.nästa helg är fullbokad
    Cia80 skrev 2008-07-04 10:41:21 följande:
    Ännu en lugn natt har passerat. *suck*
    jag som trodde att du hade fått din bebbe nu

vad ska ni andra hitta på i helgen?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    Ionea skrev 2008-07-04 08:45:03 följande:
    Välkommen JennyoPatrik! Jag trivs bra i Linköping bott här nästan hela livet (minus ett glapp på 12 år hihi).Kul att plugga till lärare! Här måste jag nog först bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor innan jag sätter mig på skolbänken. *ångest* men jag har ett bra jobb så jag ska inte klaga..Dinana, håller tummarna för BIM!
    Tack så mycket! Ja det är inte så lätt att veta vad man vill bli. Särskilt inte om man har ett bra jobb som man trivs med. Vill du plugga?
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 09:46:06 följande:
    Jag är mammaledig till våran lilla son som är tre månader o kommer att vara det 1 år till drygt, sen ska jag väl börja plugga till behandlingsassistent är det tänkt.Vi har en stor son oxå som är drygt 3 år.
    Vad roligt att det är så många som är mammalediga. Då får vi sysselsätta oss i höst
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-04 10:56:10 följande:
    Jenny: Jag är alldeles nyinflyttad. Flyttade hit för fem veckor sedan. Har en dotter på 6 veckor. Jag har bott i Linköping 5 år tidigare när jag pluggade. Hittills trivs vi jättebra men känner inte så många. Än så länge är det okej eftersom jag mest är hemma för Elsa är så liten - är mammaledig fram till våren. Men så småningom vill man ju lära känna fler som man kan umgås med. Är det klart med boende och så för er?
    Grattis till lillan
    Visst är det så. I början har man ju fullt upp med att lära känna den nya familjemedlemmen och bara mysa
    Japp, vi skrev kontrakt häromdagen på en jättefin fyra på Sörgårdsgatan. Är det någon som bor där?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Cia80

ciccielv,
    Åh, om det hade varit så väl. Tänk så lycklig jag hade varit då
    Känns mer och mer som att det kommer bli igångsättning, men det är ju några dagar kvar och mycket kan hända så det är väl bara att fortsätta att vänta.

• Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-04 10:17:58 följande:
    Mammatill4a: tvättmaskinen går för fullt här med snart ska vi till affären sen blir det en biltur, mår barnen bra?ciccielv: vad är det för något du ska sy? Vad ska ni hitta på i helgen?Kanske ska ta någon fikaträff nästa vecka? Förslag på dag?
    kul att alla som man känner typ tvättar idag på en fredag då man igentligen ska slöa hehe...

sj är man inne på 3de omgången nu och har en 4de kvar får se om de kommer få plats med all tvätt nånstans,. de lär ju märkas..

ja du alma är snorig och har sin slemhosta, men den har hon ju levet med sen hon var 4 månader och läkara hittar inget fel... men har fått ventuline plus nebunette utskrivet när de blir för jobbigt för henne ..de Olivia och liam mår bara fint. olivia är hos sin pappa i helgen så har bara de två minsta hemma..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-04 11:49:45 följande:
    ciccielv,Åh, om det hade varit så väl. Tänk så lycklig jag hade varit då Känns mer och mer som att det kommer bli igångsättning, men det är ju några dagar kvar och mycket kan hända så det är väl bara att fortsätta att vänta.
    hoppas du slipper gå över tiden.
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 11:54:00 följande:
    kul att alla som man känner typ tvättar idag på en fredag då man igentligen ska slöa hehe...sj är man inne på 3de omgången nu och har en 4de kvar får se om de kommer få plats med all tvätt nånstans,. de lär ju märkas..ja du alma är snorig och har sin slemhosta, men den har hon ju levet med sen hon var 4 månader och läkara hittar inget fel... men har fått ventuline plus nebunette utskrivet när de blir för jobbigt för henne ..de Olivia och liam mår bara fint. olivia är hos sin pappa i helgen så har bara de två minsta hemma..
    ja det kruxet har man många gånger i veckan.vart ska man hänga all tvätt?det blir ju en hel del tvätt när man har flera barn
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Cia80

ciccielv,
    Det gör jag redan. Är på bf+7 idag och det känns riktigt segt.

• Mammatill4a
    Cia80 skrev 2008-07-04 12:03:38 följande:
    ciccielv,Det gör jag redan. Är på bf+7 idag och det känns riktigt segt.
    du kommer allt få din bebbe kvar..

Sj kollade ja nyss hur länge ja hade kvar HELA 119 dagar inne på v 24 idag..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
Svar på tråden Linköping, någon?