• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Marayah

Håller mina tummar på det är dags för dig nu.

Cia80 skrev 2008-07-05 10:37:48 följande:
    Godmorgon tjejer!Hoppas allt är bra med er.Idag blir det nog en sista(?) tripp till IKEA innan skrutt kommer ut. Sitter med ond mensvärk nu så jag hoppas att det blir ondare och ondare nu så vi får åka in ikväll. *önsketänkande*
    Idag ska vi inte göra nått speciellt..

Ska se om gubben fortfarande e på dåligt humör idag. Ha var på kusinträff igår och drack lite och ja tyckte att de inte var lämplligt att han skulle bära in vår två veckor gamla son, och han var bergis på att han inte var så full att de skulle spela nån roll. Men olyckor händer så lätt... Så han vart skiiit sur på mej för ja inte lät honom ta bilstolen.. Men han hade druckit minst 8 öl och två glas vin. Ibland e man glad att man står på sig. Så från bilen fick ja ta min son på 5 och Filip i bilstol och barnvagn och all packning själv... När vi kom hem till dörren så hann han före oss och öppnade och gick in så där står man och får dra upp vagnen för tre trappsteg och öppna dörren själv och försöka dra in vagnen. Skrikandes Hur skulle ni andra gjort?? Nånstans måste juh gränsen gå liksom.... Men han får gärna bli så sur igen för han gick ut med sopor och städade undan här mitt i natten. Något som inte händer annars. HAHA!!!!
    Marko 031103, Filip 080621
  • Maria84
    Marayah skrev 2008-07-05 11:00:24 följande:
    Håller mina tummar på det är dags för dig nu. Idag ska vi inte göra nått speciellt.. Ska se om gubben fortfarande e på dåligt humör idag. Ha var på kusinträff igår och drack lite och ja tyckte att de inte var lämplligt att han skulle bära in vår två veckor gamla son, och han var bergis på att han inte var så full att de skulle spela nån roll. Men olyckor händer så lätt... Så han vart skiiit sur på mej för ja inte lät honom ta bilstolen.. Men han hade druckit minst 8 öl och två glas vin. Ibland e man glad att man står på sig. Så från bilen fick ja ta min son på 5 och Filip i bilstol och barnvagn och all packning själv... När vi kom hem till dörren så hann han före oss och öppnade och gick in så där står man och får dra upp vagnen för tre trappsteg och öppna dörren själv och försöka dra in vagnen.  Hur skulle ni andra gjort?? Nånstans måste juh gränsen gå liksom.... Men han får gärna bli så sur igen för han gick ut med sopor och städade undan här mitt i natten. Något som inte händer annars. HAHA!!!!

Sambon får inte bära minsta sonen heller om han har druckit, vilket har hänt en enda gång sen Lucas föddes. Och sambon vet om det så det är inget med det. Han tycker ju själv att det känns säkrast för Lucas, även om sambon kanske inte har druckit speciellt mkt. Och som du säger, olyckor händer så lätt. Räcker ju med att de tappar balansen lite så kan det ju gå riktigt illa.
    Men inte illa att han började städa mitt i natten
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Elli80

Marayha: Nej, så har vi det här med. Tänk om det skulle hända ngt liksom... Skönt att få det städat, haha... Tänk vad man kan få utträttat i vredesmod...haha... Är han på bättre humör nu då, eller? Min sambo var på fest igår och han mår väl som han förtjänar skulle jag tro... Han sover... haha...

• Marayah

Jo då.. Han brukar inte bli så bakis. Bara sova rätt så länge. Han har bytt bajsblöjja idag för första gången. Haha... Vi ska snart gå på en liten promenad och ta med stora killens boll och spela lite granna......

Elli80 skrev 2008-07-05 12:36:53 följande:
    Marayha: Nej, så har vi det här med. Tänk om det skulle hända ngt liksom... Skönt att få det städat, haha... Tänk vad man kan få utträttat i vredesmod...haha... Är han på bättre humör nu då, eller? Min sambo var på fest igår och han mår väl som han förtjänar skulle jag tro... Han sover... haha...
    Marko 031103, Filip 080621
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-05 08:47:50 följande:
    JennyoPatrik: Lkpg är nog lika bra som nkpg. Jag pluggade i nkpg p.g.a. där är inriktningen från förskola och uppåt, i lkpg är det från förskoleklass och uppåt Det finns gott om arbete på förskola, det är desto värre om man vill arbeta i grundskolan. Hur mycket har du kvar att studera?Hur mår ni andra idag?Är det någon som vill fika nästa vecka?
    jag tar jättegärna en fika efter kl 16,om det blir i ryd så kan jag andra tider.

vad har ni gjort för skoj idag?här har vi vart iväg till skänninge och mjölby.allt var ju stängt som vanligt.

sen har man knåpat ihopp retro barnlampor med retro 70 tals landskapstyg,ska sy lite retroplagg och knåpa ihopp lite barnlampor

Marayah skrev 2008-07-05 11:00:24 följande:
    Håller mina tummar på det är dags för dig nu. Idag ska vi inte göra nått speciellt.. Ska se om gubben fortfarande e på dåligt humör idag. Ha var på kusinträff igår och drack lite och ja tyckte att de inte var lämplligt att han skulle bära in vår två veckor gamla son, och han var bergis på att han inte var så full att de skulle spela nån roll. Men olyckor händer så lätt... Så han vart skiiit sur på mej för ja inte lät honom ta bilstolen.. Men han hade druckit minst 8 öl och två glas vin. Ibland e man glad att man står på sig. Så från bilen fick ja ta min son på 5 och Filip i bilstol och barnvagn och all packning själv... När vi kom hem till dörren så hann han före oss och öppnade och gick in så där står man och får dra upp vagnen för tre trappsteg och öppna dörren själv och försöka dra in vagnen.  Hur skulle ni andra gjort?? Nånstans måste juh gränsen gå liksom.... Men han får gärna bli så sur igen för han gick ut med sopor och städade undan här mitt i natten. Något som inte händer annars. HAHA!!!!
    du gjorde helt rätt!klart du är rädd om din lilla bebbeGlad.karlar surar för struntsaker
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Cia80

ciccielv,
    Idag har jag shoppat jordgubbar och sovit på soffan
    Har som grym mensvärk, men inget som kan liknas vid värkar *mummel*

• ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-05 17:13:21 följande:
    ciccielv,Idag har jag shoppat jordgubbar och sovit på soffan Har som grym mensvärk, men inget som kan liknas vid värkar *mummel*
    jordgubbar är allt gått.hoppas det kommer igång snart.har du fått nått datum du sätts igång?

här ska man snart ut på en promenad.skulle villja sova en liten stund,men det går inte
  • Cia80
    ciccielv skrev 2008-07-05 17:16:52 följande:
    jordgubbar är allt gått.hoppas det kommer igång snart.har du fått nått datum du sätts igång?här ska man snart ut på en promenad.skulle villja sova en liten stund,men det går inte
    Om jag förstod bm rätt så blir jag igångsatt den 14:e. Känns som en halv evighet till dess.
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-05 17:20:02 följande:
    Om jag förstod bm rätt så blir jag igångsatt den 14:e. Känns som en halv evighet till dess.
    ja det kan jag förstå.många verkar gå över tiden numera.med näst sista så gick jag 2 dagar över tiden villket var jobbigt pga svår värk.ja det är ju ett tag till den 14,vi får hoppas att bebben tittar ut innanGlad
Svar på tråden Linköping, någon?