• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Cia80
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-04 15:37:16 följande:
    Åh jag vet så väl hur du känner det. Det är fruktansvärt att behöva vänta. Men snart har du underverket hos dig och det är värt all väntan!!!
    Vad gullig du är!
    Vet att det är snart men just nu känns det bara hopplöst, vill inte vara med längre.
  • Kevlarsjäl

Har du fått något datum för igångsättning OM bebisen inte vill komma ut? Kan vara skönt att veta att senast då kommer ni få träffa den lill*. Det var en tröst för mig när jag kände att allt var SÅ hopplöst. Att 21:e maj skulle allt dra igång oavsett vad som hände. (BF var 6 maj).

• Cia80
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-04 15:47:55 följande:
    Har du fått något datum för igångsättning OM bebisen inte vill komma ut? Kan vara skönt att veta att senast då kommer ni få träffa den lill*. Det var en tröst för mig när jag kände att allt var SÅ hopplöst. Att 21:e maj skulle allt dra igång oavsett vad som hände. (BF var 6 maj).
    Om jag fattade bm rätt så kommer jag bli igångsatt den 14:e juli. Men jag tycker fortfarande det låter långt bort
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-07-04 16:00:36 följande:
    Om jag fattade bm rätt så kommer jag bli igångsatt den 14:e juli. Men jag tycker fortfarande det låter långt bort
    Du får njuta den sista tiden av hur lugtn och skönt det är istället. Gäller ju att ta vara på den där egentiden man har. För sen när lillen är ute så kommer all din tid att gå till den.
  • Leos och Vincents mamma

Cia: Jag vet verkligen hur mycket du längtar, det gör man ju
    Men passa på o njuut nu de sista dagarna eller timmarna
    Sen kommer du aldrig mera vara ensam (om man inte har barnvakt då) o hur mysigt o sött det än är med barn så kan jag ändå sakna ibland att inte få göra nåt själv.
    Som idag ex. Vincent är lite förkyld o gnällig o vill bli buren väldigt mycket o jag hade tänkt att ha storstädning här hemma, men icke sa nicke..har hunnit två saker av typ 100
    Så njut av ensamheten

Missförstå mig rätt nu, jag älskar mina barn till max o de var planerade bägge två, men man behöver alltid lite tid för sig själv ibland.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Hmm, kanske ska försöka njuta nu då
    Men det är svårt när jag känner mig som en valross
    Jag förstår er poäng, för sen kommer tydligen inte livet bli sig likt.
    Är bara det att jag känner mig så redo som jag kan bli nu för att bli mamma.

Tack än en gång för att ni står ut med mig.

• JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-04 15:22:55 följande:
    Har sovit en stund nu och har väl lite molande....om jag känner efter ordentligt Så det är nog bara önsketänkande.Grät en skvätt förut för jag är så trött på detta nu.
    Vet hur du känner dig. Men snart är väntan över och du har ditt underverk hos dig. Hoppas att det sätter igång ordentligt snart!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    Cia80 skrev 2008-07-04 17:06:31 följande:
    Hmm, kanske ska försöka njuta nu då Men det är svårt när jag känner mig som en valross Jag förstår er poäng, för sen kommer tydligen inte livet bli sig likt. Är bara det att jag känner mig så redo som jag kan bli nu för att bli mamma.Tack än en gång för att ni står ut med mig.
    Ah, så mammakänslorna börjar komma nu. Själv så hade jag knappt en tanke på att jag skulle bli mamma. Typiskt att dottern skulle titta ut 5 veckor för tidigt också. Hoppas jag går över tiden med nästa.
  • Leos och Vincents mamma
    Hmm, kanske ska försöka njuta nu då Men det är svårt när jag känner mig som en valross Jag förstår er poäng, för sen kommer tydligen inte livet bli sig likt. Är bara det att jag känner mig så redo som jag kan bli nu för att bli mamma.Tack än en gång för att ni står ut med mig.
    Nej, livet blir sig aldrig likt igen, men det är bara på gott
    Jag förstår att du är redo nu, så kände jag oxå båda ggr.
    När jag var gravid med Leo så sa folk samma sak som jag säger nu, njut nu av de sista dagarna som du är ensam..jag kunde absolut inte fatta varför de sa så.
    Men det gör jag nu
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • ciccielv
    passa på att vila ut,sen blir det mycket vakna nätter och blöjbytenGlad.barnfri blir man inte så ofta sen när man väl har fått barn.själva har vi haft barnvakt runt 5 gånger(några få timmar per gång) under 8 år.vissa lämnar bort sina barn jätteofta och lever singelliv trots att de har barn,andra väljer att ta hand om sin familj och ha barnvakt endast få gånger per år.men det väljer ju föräldrarna själva villket de tycker är vikigast.själva är vi nöjda med att ha barnen hemma.barnvakt har vi haft när det har krisat eller om vi har gått på bio.

det gäller ju att leva ut innan man skaffar barn.passa på att resa,festa osv innan man skaffar familj.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden Linköping, någon?