• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Mammatill4a
    Fru T skrev 2008-07-04 18:06:56 följande:
    nope den brukar komma och gå som den ska, brukar inte direkt ha några spottings heller utan den brukar komma med dunder och brak å vara så tills den är slut 2-3 dagar senare...
    Ok, ja då får vi se imorgon då, sj kan ja säga att ja hade blödningar i 2 veckor tid enbart på kvällen utan att veta att ja var gravid, så allt kan ju vara möjligt än så länge..
    Cia80 skrev 2008-07-04 18:11:06 följande:
    Mammatill4a,Ja, har h*n inte kommit till dess så kan nog det datumet bli bra
    håller tummarna
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 19:11:05 följande:
    Mammatill4a: Glömde ju skriva att jag oxå tyckte det var kul att träffas trots att det bara var en snabbis Kul att få ett ansikte till namnet
    ja du de ansiktet var inte allt för fint den kvällen*haha* hade huvudvärk till tusen och inte gjort iordning mig ett dugg, nästa gång ser man nog bättre ut får man hoppas.. nu är iallfall kläderna tvättade igen så de luktar oss om dem och ligger i byrån,, kan ju inte hålla mig från att plocka fram lite i taget.. om ca 2 veckor kommer ju vagnen med så mysigt , bara spjälsäng som fattas sen vår gamla gick ju sönder
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Pyret bf 30/10~
  • Elli80

Cia: Hoppas att du orkar hålla modet uppe ett tag till. Det är helt ok att gråta, rent av hälsosamt!

Idag har jag städat och städat... Sambon har renoverat i det som ska bli lillkillens rum och nu är han på fest med sina jobbkompisar. Nice att vara själv en stund... Gabriel sover och jag har lite godis som jag ska mumsa i mig... Riktigt nice.

Alla ni nya som vill vara med i listan. Inboxa det ni vill ska stå i listan och så sätter jag in det.

Må gott alla!

• Cia80

Elli,
    Jag försöker. Det går upp och ner från dag till dag. Idag har varit en riktigt ner-dag. Inte ens jag har förstått mig på mig själv

Åh, gott med kodis och lite ensamtid
    Jag ska nog knapra i mig några chips.

• Elli80

Cia: Ja, det är inte alls dumt... Ang. din depp-dag, det är väl en kombination av både hormoner, trötthet och längtan... det kan vara tungt att vänta på att bli mamma... Såg att du fått tipsen att ta det lugnt för att du kommer få vakna nätter och så vidare. JAg var så inställd på att sova dåligt och allt vad det nu var... och så kommer solstrålen Gabriel som sover gott på natten och nästan aldrig skriker. Helt otroligt att man kan få ha det så här. Jag njuter nu som bara katten för vem vet hur länge det varar...

• Cia80

Elli,
    Jo, det är väl det. Inte lätt att vara jag
    Jag är också så inställd på det. Jag vill vakna av att bebis behöver mig. Känns som jag har tagit det lugnt i evigheter nu. Har ju varit hemma sen mitten på april, så det kanske inte är så konstigt att jag är uttråkad nu

Så skönt att ni får sova och du har nog rätt i att du får passa på att njuta nu för sen kommer stormen

• Elli80

Haha... ja det är nog lugnet före stormen. Det är underbart att vakan av ett litet gnäll från spjälsängen, så går man dit och möts a´v ett tandlöst leende som säger - Å hej vad underbart att se dig... Du har något stort och viktigt att vänta på!!!

• Cia80

Elli,
    Jag hoppas verkligen det.
    Åh, så underbart det låter! Får ju nästan tårar i ögonen när jag tänker på det
    Sen har jag den där bilden av att man ligger i sängen och bara tittar på underverket

• Fru T

mammatill4a:
    Ok, ja då får vi se imorgon då, sj kan ja säga att ja hade blödningar i 2 veckor tid enbart på kvällen utan att veta att ja var gravid, så allt kan ju vara möjligt än så länge..

ja änn så länge har det ju inte kommit nå mer så får väll lov å hoppas lite iallfall...
    ska till liseberg å roa mig i morron å då får tanten mer än gääääärna hålla sig borta...

om det kan va till hjälp för nån så ställer ja mer än gärna upp som barnvakt (man kan ju lära känna varann lite först kanske) är storasyster till tre där den äldsta är 9år yngre än mig å den yngsta är 15 år yngre, så småbarn det har ja fått passa mycket i mina dar å så kan d ju va en bra "repetionsträning"

ikväll blire en hemmakväll me kissarna å ett gott glas vin då mannen jobbar natt...

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 17:57:12 följande:
    håller med dig visst älskar man sina barn och de man skapat, men en liten stund egentid är man alltid värld som förälder tycker ja då....
    ja han pratade lite,han verkar dock ha humor villket är bra.det är bättre att låta honom prata när han inte är så blyg längre.din man verkar iallafall trevlig.sen så är han nog lite deppig då alma fyller år snart och med det så minns han ju sin vän...ja du förstår vad jag menar.här är man helt slut efter långpromenaden.vi har plockas massor med smultron,hela skogen kryllar utav demGladsen såg vi ett rådjur och ett kid bara några få meter från gångvägen.jag ville inte gå genom skogen så här dags men det gör gubben och barnen.

imoorn blir det skänninge och sen plocka massa blåbär och smultron så man kan göra goda onyttiga pajerSkrattande
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 19:15:44 följande:
    Vi har haft barnvakt en del ggr för att gå på fest eller så när nån av kompisarna har ordnat det o en del ggr har vi bara haft barnvakt för att gå ut o äta middag o gå på bio, dessutom älskar mina föräldrar att vara barnvakt så ibland har de tjatat sig till det.Jag o sambon tycker det är superviktigt att få vara utan barnen ibland o bara vara kvinna o man för en kväll o inte bara mamma o pappa hela tiden.Man behöver ju inte sluta upp o tycka om att festa eller gå på bio bara för att man har fått barn Men vi kanske har haft barnvakt (åt Leo då, Vincent är för liten ännu) ca 8-10 ggr på drygt 3 år så det är ju inte så mycket.
    vi umgås så mycket som möjligt som familj.givetvis önskar man att få en kväll utan barn nån gång ibland men vi har ingen som kan ställa upp så man har vant sig att vara utan barnvakt.egentid blir det när barnen är på dagis och i skolan.de gånger vi har haft barnvakt har vart vid begravning och när lillan opererades.så när lillan operades så hade maken o jag lite egen tid under några timmar.då käka vi pizza och fikadeGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    ciccielv skrev 2008-07-04 21:43:44 följande:
    vi umgås så mycket som möjligt som familj.givetvis önskar man att få en kväll utan barn nån gång ibland men vi har ingen som kan ställa upp så man har vant sig att vara utan barnvakt.egentid blir det när barnen är på dagis och i skolan.de gånger vi har haft barnvakt har vart vid begravning och när lillan opererades.så när lillan operades så hade maken o jag lite egen tid under några timmar.då käka vi pizza och fikade
    Ok
    Min sambo jobbar ju på dagarna när Leo är på dagis så då får vi ingen egen tid tillsammans. Det enda vi har är kvällarna o helgerna ihop.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon?