• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Elphaba
    ciccielv skrev 2008-07-04 21:43:44 följande:
    imoorn blir det skänninge och sen plocka massa blåbär och smultron så man kan göra goda onyttiga pajer
    Finns det blåbär redan? :D
    Isåfall måste jag ge mig ut i skogen, har en riktig blåbärsfetisch. Var väl tur att jag var nygravid mitt i blåbärssäsongen (början av augusti) när jag hade enorma cravings efter det.. Men trodde de kom lite senare i juli..
  • ciccielv
    Elphaba skrev 2008-07-05 00:58:05 följande:
    Finns det blåbär redan? :DIsåfall måste jag ge mig ut i skogen, har en riktig blåbärsfetisch. Var väl tur att jag var nygravid mitt i blåbärssäsongen (början av augusti) när jag hade enorma cravings efter det.. Men trodde de kom lite senare i juli..
    jepp makens kompis har plockat massor i vikingstad
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 23:05:57 följande:
    Ok Min sambo jobbar ju på dagarna när Leo är på dagis så då får vi ingen egen tid tillsammans. Det enda vi har är kvällarna o helgerna ihop.
    likadant här.maken jobbar kommer hem och sen åker han eller alla till kolonoin och bygger och fixar.

vad ska ni andra hitta på idag?vi ska till skänninge och ev mjölby oxå
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Lkpg är nog lika bra som nkpg. Jag pluggade i nkpg p.g.a. där är inriktningen från förskola och uppåt, i lkpg är det från förskoleklass och uppåt Det finns gott om arbete på förskola, det är desto värre om man vill arbeta i grundskolan. Hur mycket har du kvar att studera?

Hur mår ni andra idag?
    Är det någon som vill fika nästa vecka?

Vår älskade Nathalie föddes 071230
  • Elphaba
    ciccielv skrev 2008-07-05 08:35:15 följande:
    jepp makens kompis har plockat massor i vikingstad
    Åh, får bege mig ut i skogen då :)
  • JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-05 08:47:50 följande:
    JennyoPatrik: Lkpg är nog lika bra som nkpg. Jag pluggade i nkpg p.g.a. där är inriktningen från förskola och uppåt, i lkpg är det från förskoleklass och uppåt Det finns gott om arbete på förskola, det är desto värre om man vill arbeta i grundskolan. Hur mycket har du kvar att studera?Hur mår ni andra idag?Är det någon som vill fika nästa vecka?
    Hmm... Då får jag fundera lite Här läste man från förskolan och uppåt. Det är samma här, i förskolan finns det jobb, lite värre om man vill jobba inom skolan. Men man måste ju börja nånstans Jag har egentligen 1½ termin kvar, men lär väl få läsa två till eftersom det inte är likadana utbildningar.

Jag längtar tills vi är på plats så jag kan följa med er på fikor. Om jag får förstås
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Om du ska plugga i nkpg så har jag en hel del material du kan få jag rekommenderar verkligen utbildningen i nkpg, den är verkligen toppen! Härliga och intressanta kurser och underbara lärare vill du arbeta på förskola eller inom skolan?
    Såklart du får följa med på fika vad ska ni hitta på idag? Själv väntar jag på att min pappa ska komma hit, och när maken kommer hem så blir det grillning

• Cia80

Godmorgon tjejer!
    Hoppas allt är bra med er.
    Idag blir det nog en sista(?) tripp till IKEA innan skrutt kommer ut.

Sitter med ond mensvärk nu så jag hoppas att det blir ondare och ondare nu så vi får åka in ikväll. *önsketänkande*

• MammaTillEKNS

Cia80: hur många dagar över tiden har du gått nu? Hoppas lill*n kommer ut snart

• Cia80
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-05 10:51:39 följande:
    Cia80: hur många dagar över tiden har du gått nu? Hoppas lill*n kommer ut snart
    8 dagar nu. Så jag är måttligt road nu för tiden som du kanske märkt på mina inlägg.

Hade ju förvärkar den 19:e juni så det känns som jag gått över fler dagar än vad jag gjort.
  • JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-05 10:28:57 följande:
    JennyoPatrik: Om du ska plugga i nkpg så har jag en hel del material du kan få jag rekommenderar verkligen utbildningen i nkpg, den är verkligen toppen! Härliga och intressanta kurser och underbara lärare vill du arbeta på förskola eller inom skolan?Såklart du får följa med på fika vad ska ni hitta på idag? Själv väntar jag på att min pappa ska komma hit, och när maken kommer hem så blir det grillning
    Ja det lutar faktiskt åt nkpg nu när du förklarat det så för mig. Jag skulle nog helst vilja ha en 1-2 eller så, men trivs väldigt bra i förskolan också.  Svårt det där...
    Jobbar du inom förskola?

Tack

Idag ska vi nog röja här hemma, det verkar tyvärr inte bli så fint väder. Ikväll ska sambon på firmafest så jag får se vad jag och lillskrutt hittar på. Blir väl soffan med en påse godis
    Mysigt med grillning, jag älskar att grilla!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Linköping, någon?