• Venus

TrådDödarFolket #6

Hej hej...

Jag lyckades tydligen döda den sista tråden oxå
    7 minuter över midnatt
    7 minuter in på MorsDag

Så välkommen in i den nya tråden, välkommen o säg ditt hjärtas mening...

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m2248805.html

• Svar på tråden TrådDödarFolket #6
  • JennyOEmilia

Nämen..... Fortfarande feber, stackrn!

• Phantera

Hej alla!

Har huvudvärk så jag känner mig inte så "skrivig" idag...
    Har inte gjort ngt idag heller...trots det fina vädret. TÄnkte vi skulle ut och gunga...kanske bada i hennes balja. (Vattnet i poolen är för äckligt!)
    Men när vi tänkte gå ut så började regna och åska lite..."typist"!

Var iaf och åt mat hos Margot...
    Men det är inget kul längre att åka dit. De hejjar inte på mig!! Det är BARA Denise som gäller...
    Ibland hejjar de...efter typ 5 min eller ngt...och då har ju jag redan sagt hej...för länge sen. Men eftersom jag är lite tystlåten är det kanske inte säkert de hört det...
    Å så stöööööööör jag mig på att de kallar Denises gammelmormor för "gammo"..."gammelmormor är ju så långt". Men låt henne komma på ett eget "smeknamn" när hon börjar prata...tycker jag. Är inte det roligare? Än att få henne säga något som hon (gammelmormor) själv hittat på? Jag vägrar iaf...jag säger gammelmormor...
    Sen så fick Denise en rosa mjukiskanin. Vilken det nu är i ordningen??
    Hon har mer mjukisdjur än vad jag hade när jag var typ 12!! Hon är inte 1 år än.
    Jag vill inte att hon ska få hur mkt som helst heller...då blir det ju "inget kvar" sen...typ. Jag kanske är fånig och överreagerar...men hon hinner ju inte leka med alla!
    Men jag kan inte säga ifrån...typ "snälla köp inte fler mjukisdjur nu". För typ alla hon har utom...hm...3 kommer från gammelmormor. En från oss, en från farmor och en från gammelfarmor...just ja...en litenliten nalle från Tant Sara också!! Och en från oss...hennes första som vi hade med på BB...men de är så små så de räknar jag eg. inte som mjukisdjur.

Aja..gratis mat iaf!

Sen hem...sambon sov fortf. fast jag såg att han varit uppe.
    Men han sover så dåligt när han jobbar natt.
    Men vid typ 16 fick jag väcka honom...så jag hann träffa honom lite innan han åker till jobbet vid 17.

Denise har varit trött idag...lite kinkigare än vanligt.
    Sov bara 30 min på fm...och när vi åkte hem från Margot (som gammelmormor heter) så somnade hon...men hon vaknade när vi gick in. Vilket hon inte brukar...så då ville hon inte sova. Hann väl bara slumra si så där 5 min...
    Så sen var hon kinkig men verkade inte vilja sova...jobbigt!
    Men vid 15 så fick jag henne att somna iaf...sov ungefär en timme...eller jag lät henne inte sova mer för jag ville hon skulle sova ikväll. Så hon var väl lite trött pga det också...

Men nu sover hon sött iaf.
    Somnade relativt snabbt...men det är jobbigt att stå framåtlutad över sängen och buffa i rumpan och dra undan/ner ben/knän när hon ska ställa sig upp!!
    Måste finnas bättre sätt?

Aja...

Snuttis > Illa att du åt upp knäckemackorna då!! Hoppas du åt ngt annat istället??!!!

Sarnisa > Vad bra att ögat var bra. Kom på igår att kanske hade han gnuggat sig i ögat med ngt skräp på handen? Så det kom in i ögat och han blev lite svullen och rinnig...och då kanske han blev snorig också? Långsökt kanske...hehe
    Jobbigt med febern dock!
    Ni får köpa en sån man tar tempen i örat med...är sååå smidigt!!

Lilou > Åh! Så kul att wawoom kommer! Blir ju avis! Hon verkar vara en toppentjej jue! Och det vet vi ju att du är så ni kommer säkert få jättekul!!

Venus > Jobbigt med den där ångesten!!
    Träffar barnen sin farfar ofta då? För annars kan jag tänka mig att ångesten blir större? Skulle iaf jag känna det som.
    Typ de känner honom inte lika mkt och kanske inte känner sig trygga...då får jag ångest för barnens skulle...inte för kanske själva "bortlämnandet".
    Men farmor kanske också är med? Och henne känner ju Mira...!
    Det går säkert bra! Men skönt att du fick ha T hemma då!
    Pratar han mkt förresten?

Minna > Haft en bra dag?

Zmooth > Åh...utflykt! Vill jag med!!
    Var kroppkakorna goda då?

Jenny > Allt frid och fröjd med magen? Snart ska bebbe få flyga för första gången va?

Hm...känns som huvudvärken lugnat ner sig lite...var nog bra att "skriva av sig" lite!

*kramis*

• Phantera

Hej alla!

Har huvudvärk så jag känner mig inte så "skrivig" idag...
    Har inte gjort ngt idag heller...trots det fina vädret. TÄnkte vi skulle ut och gunga...kanske bada i hennes balja. (Vattnet i poolen är för äckligt!)
    Men när vi tänkte gå ut så började regna och åska lite..."typist"!

Var iaf och åt mat hos Margot...
    Men det är inget kul längre att åka dit. De hejjar inte på mig!! Det är BARA Denise som gäller...
    Ibland hejjar de...efter typ 5 min eller ngt...och då har ju jag redan sagt hej...för länge sen. Men eftersom jag är lite tystlåten är det kanske inte säkert de hört det...
    Å så stöööööööör jag mig på att de kallar Denises gammelmormor för "gammo"..."gammelmormor är ju så långt". Men låt henne komma på ett eget "smeknamn" när hon börjar prata...tycker jag. Är inte det roligare? Än att få henne säga något som hon (gammelmormor) själv hittat på? Jag vägrar iaf...jag säger gammelmormor...
    Sen så fick Denise en rosa mjukiskanin. Vilken det nu är i ordningen??
    Hon har mer mjukisdjur än vad jag hade när jag var typ 12!! Hon är inte 1 år än.
    Jag vill inte att hon ska få hur mkt som helst heller...då blir det ju "inget kvar" sen...typ. Jag kanske är fånig och överreagerar...men hon hinner ju inte leka med alla!
    Men jag kan inte säga ifrån...typ "snälla köp inte fler mjukisdjur nu". För typ alla hon har utom...hm...3 kommer från gammelmormor. En från oss, en från farmor och en från gammelfarmor...just ja...en litenliten nalle från Tant Sara också!! Och en från oss...hennes första som vi hade med på BB...men de är så små så de räknar jag eg. inte som mjukisdjur.

Aja..gratis mat iaf!

Sen hem...sambon sov fortf. fast jag såg att han varit uppe.
    Men han sover så dåligt när han jobbar natt.
    Men vid typ 16 fick jag väcka honom...så jag hann träffa honom lite innan han åker till jobbet vid 17.

Denise har varit trött idag...lite kinkigare än vanligt.
    Sov bara 30 min på fm...och när vi åkte hem från Margot (som gammelmormor heter) så somnade hon...men hon vaknade när vi gick in. Vilket hon inte brukar...så då ville hon inte sova. Hann väl bara slumra si så där 5 min...
    Så sen var hon kinkig men verkade inte vilja sova...jobbigt!
    Men vid 15 så fick jag henne att somna iaf...sov ungefär en timme...eller jag lät henne inte sova mer för jag ville hon skulle sova ikväll. Så hon var väl lite trött pga det också...

Men nu sover hon sött iaf.
    Somnade relativt snabbt...men det är jobbigt att stå framåtlutad över sängen och buffa i rumpan och dra undan/ner ben/knän när hon ska ställa sig upp!!
    Måste finnas bättre sätt?

Aja...

Snuttis > Illa att du åt upp knäckemackorna då!! Hoppas du åt ngt annat istället??!!!

Sarnisa > Vad bra att ögat var bra. Kom på igår att kanske hade han gnuggat sig i ögat med ngt skräp på handen? Så det kom in i ögat och han blev lite svullen och rinnig...och då kanske han blev snorig också? Långsökt kanske...hehe
    Jobbigt med febern dock!
    Ni får köpa en sån man tar tempen i örat med...är sååå smidigt!!

Lilou > Åh! Så kul att wawoom kommer! Blir ju avis! Hon verkar vara en toppentjej jue! Och det vet vi ju att du är så ni kommer säkert få jättekul!!

Venus > Jobbigt med den där ångesten!!
    Träffar barnen sin farfar ofta då? För annars kan jag tänka mig att ångesten blir större? Skulle iaf jag känna det som.
    Typ de känner honom inte lika mkt och kanske inte känner sig trygga...då får jag ångest för barnens skulle...inte för kanske själva "bortlämnandet".
    Men farmor kanske också är med? Och henne känner ju Mira...!
    Det går säkert bra! Men skönt att du fick ha T hemma då!
    Pratar han mkt förresten?

Minna > Haft en bra dag?

Zmooth > Åh...utflykt! Vill jag med!!
    Var kroppkakorna goda då?

Jenny > Allt frid och fröjd med magen? Snart ska bebbe få flyga för första gången va?

Hm...känns som huvudvärken lugnat ner sig lite...var nog bra att "skriva av sig" lite!

*kramis*

• Minna

Hej hej hej!

Nu är staketet nästan klart!
    Bara grinden kvar, och den håller Andreas på att bygga just nu!
    TjohO!

Båda flickorna sover och jag har ätit en glass! Yeah!
    Tänkte kolla på nio månader sen.. för det är väl ikväll?
    Bäst jag kollar upp det.
    Jepp, ikväll var det ja.

Lova sov ända till åtta idag!!!
    Men självklart vaknade Meja vid sex..
    Jag tror att Lova sov så länge för att vi äntligen köpt en rullgardin!!
    För när det började vara ljusare ute så började hon vakna tidigare.
    Det är ju persienner i hennes fönster men dom hjälper inte speciellt mycket.
    Så vi har hängt filtar över fönstret, men det har inte heller gjort så stor skillnad.
    Men igår köpte jag iaf en SVART rullgardin!
    Och det blev riktigt mörkt inne hos henne, kanske var det det som gjorde det.
    Får se om hon sover lika länge imorrn.

Venus-- skönt att det löste sig!

Jenny-- skönt att det löste sig även för dig!
    Har aldrig haft UVI, men jag förstår att det inte är speciellt kul...

Zmooth-- fullt upp alltså, men det låter som du har riktigt mysigt ändå!

Snutt-- knäcke har jag också alltid fått ner som gravid. Bra gravidmat!

Phant-- höhö, man kanske skulle köpa en sån ställning som ni köpt och ställa ute på gården istället! *filurar*

Sarnisa-- men stackars Tristan! Hoppas han blir bättre snart!Men tur att han är så förtjust i panodil! Hehe!

VET NI! Jag har kommit på Andreas, han har ju sin dator bakom mig. Vi sitter alltså med ryggarna mot varandra.
    Men jag har kommit på honom med att läsa vad jag skriver i tråden! HAHA! Han sitter där och tjyyyyvläser!
    Jag VISSTE det!

Imorgon ska min mamma antagligen åka ut till ikea och köpa en byrå åt mig!! Yeah! Vi måste ha en i hallen, till alla små solhattar och tröjor och strumpor, ja allt som Lova går och sprider ut i hela huset..
    Jag hade tänkt köpa byrån igår när vi var där, men den var på tok för tung och fick inte plats i bilen..
    Men mamma åker ut med pappa och hans stora bil imorgon. Snällt av henne!

Förresten Snutt! Jag måste bara berätta! Lova ääälskar solhatten som hon fick av dig!!!
    Den har varit för stor hela våren men nu passar den perfekt, det enda problemet med den är att den är lite för tjock, så när det är över 25 grader, så får hon ha en tunnare.
    Men hon går hela tiden in och byter till din!!
    Haha! Sötisunge!

Nuuuu minns jag inte vad mer jag skulle skriva.
    Pussipuss!

• JennyOEmilia

Phant. Ha, jag det kan man ju säga... Bebben ska flyga för första gången! Annars är väl allt bra. Jag har faktiskt inte så mycket graviditetssymptom nu. Det känns skönt. Men så fick jag ju urinvägsinfektion i stället så jag har bara tagit det lugnt idag.

Emilia kallar sin gammelmormor för "mormor Anna". Hon ville inte bli kallad för gammelmormor "för det lät ju så gammalt...."

Hur är det med dig då? Mår du bra?

• Minna

Phant-- du verkar ha ont i huvudet väldigt ofta nu... kanske brist på järn?

• JennyOEmilia

Minna. Åh, vad kul att det blir så fint i trädgården!

Snart ska jag också titta på 9 månader. Hu, hoppas det blir en bra förlossning denna gången... Jag får lite "skräck" ibland när jag ser det programmet. Dessutom så har jag en kompis som precis har fött barn och hon sprack så mycket (ändtarmen och anus) så hon fick sövas direkt efteråt och sys! Inte kul!

• Phantera

Jenny > Jodå, jag mår bra! Lite molvärk ibland bara...kanske en och annat "pick" från Skrutt också! Men som sagt, ibland glömmer jag nästan bort det...men när jag tittar i spegeln så blir jag påmind!! Jösses...hur ska det här sluta??!!
    Ser tjock ut...kanske inte gravidtjock...bara om man vet att jag är det...huga! Men det känns ändå som att det är för tidigt att sätta på sig "bebiströjan"...

Åh...mindre än en månad kvar till UL! *längtar så jag dör*

Minna > Njae...huvudvärk brukar jag inte ha...trött har jag varit en del.
    Kan säker vara järnbrist också...

Ska också se 9 mån...för jag orkar inte sitta här...huvudvärken blev inte bättre...var väl bara en plötslig uppgång...hehe...men jag ska inte ta ngn alvedon...tröttheten som skapat den (kommit i säng alldeles för sent både igår och iförrgår och inte fått så mkt vila)...men jag ska nog lägga mig direkt efter 9 mån.

Så...Natti natt!

Svar på tråden TrådDödarFolket #6