• Snorky

Rabattkodstråden

Denna tråd började som Lindex´s rabattkodstråd men har nu utvecklas till en allmän rabattkodstråd!

Här kan vi hjälpas åt att fylla på listan med aktuella rabatter och plocka bort de som gått ut.

(Länkar till rabattkuponger behöver oftast öppnas, kopieras och klistras in på nytt om de är långa, annars fungerar de inte om de kopieras rakt ur inlägget)

Lite länkar till andra intressanta trådar:
    Lindex-tråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30297894.html
    Lindex´s bildtråd www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30298069.html
    Kappahl-tråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31908971.html
    Erbjudandetråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31409910.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-25 01:12
    nya bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33253594.html

• Svar på tråden Rabattkodstråden
  • FenomenaA

Ang lindex-kupongen: jag småpratade med en tjej som jobbar extra på Lindex. Hon sa att man bara får använda den en gång, men hade inget svar på varför det inte står på kupongen. Hon sa att många använder den flera gånger, och att expediterna har koll på vilka dessa kunder är (både genom kassan och genom att de ringer varandra mellan butikerna och pratar om kunder). Jag hann inte fråga så mycket mer, så jag har mer frågor nu...

Varför nekar de inte bara att använda kuponger, istället för att ringa runt och prata om enskilda kunder? Förmodligen för att kupongen är kasst skriven. KAN man få några negativa konsekvenser om man använder den för mycket? Vet inte om jag vågar använda den mer.

• Flamma

Fru Fenomena: Så länge man kan skriva ut den från nätet och det INTE står att man endast får använda den en gång, så BORDE du inte kunna få några konsekvenser om du så använder den 1oo ggr!

• Fru Indosaurie
    FenomenaA skrev 2008-06-18 18:38:01 följande:
    Ang lindex-kupongen: jag småpratade med en tjej som jobbar extra på Lindex. Hon sa att man bara får använda den en gång, men hade inget svar på varför det inte står på kupongen. Hon sa att många använder den flera gånger, och att expediterna har koll på vilka dessa kunder är (både genom kassan och genom att de ringer varandra mellan butikerna och pratar om kunder). Jag hann inte fråga så mycket mer, så jag har mer frågor nu...Varför nekar de inte bara att använda kuponger, istället för att ringa runt och prata om enskilda kunder? Förmodligen för att kupongen är kasst skriven. KAN man få några negativa konsekvenser om man använder den för mycket? Vet inte om jag vågar använda den mer.
    vad kan hända? Det står ju inget på kupongen så då får dom väl skriva det, hur ska man annars veta?
    Och att dom ringer mellan butiker och pratar om kunder låter HELT sjukt, det kan väl ändå inte vara sant?
    Opinions are like assholes. Everybody has one. www.nakenfis.se
  • leson76
    Flamma skrev 2008-06-18 18:39:27 följande:
    Fru Fenomena: Så länge man kan skriva ut den från nätet och det INTE står att man endast får använda den en gång, så BORDE du inte kunna få några konsekvenser om du så använder den 1oo ggr!
    men...det står ju på kupongen att man endast får använda den en gång.
  • ulrikahö
    leson76 skrev 2008-06-18 19:06:42 följande:
    [/citat]
    Nej, det står det INTE. Det står "Gäller t o m 6/7-08 och vid ett och samma köptillfälle".
    Det är skillnad det!...
    Ringer mellan butiker... Hmmmm... skulle ej tro det. Kanske i en mindre stad, men ej här i Sthlm iallafall. Hur skulle de ha koll på kunderna. Personalen byts ju och jag har nog aldrig handlat av samma (än) och inget registreras "unikt" (på Club-kortet) då man handlar, det är ju samma kod på alla kuponger så att säga.
    Så, så där sa hon nog mest i självförsvar tror jag och bryr mig ej! :c)
  • ulrikahö

Blev lite fel med citeringen i inlägget ovan, så här kommer det igen...

leson76 skrev 2008-06-18 19:06:42 följande:
    Nej, det står det INTE. Det står "Gäller t o m 6/7-08 och vid ett och samma köptillfälle".
    Det är skillnad det!
  • leson76
    ulrikahö skrev 2008-06-18 19:22:28 följande:
    Blev lite fel med citeringen i inlägget ovan, så här kommer det igen...
    Nej, det står det INTE. Det står "Gäller t o m 6/7-08 och vid ett och samma köptillfälle".Det är skillnad det!
    kupongen gäller vid ett och samma köptillfälle. Är inte det samma sak som endast en gång!!? Lite svårt att "misstolka".
    Missförstå mig rätt. Jag har själv använt den fler gånger.
  • Hallontårta

Men man kan ju skriva ut den flera gånger. Det står inte att det är max en gång/hushåll eller medlem. :>

leson76 skrev 2008-06-18 19:32:45 följande:
    kupongen gäller vid ett och samma köptillfälle. Är inte det samma sak som endast en gång!!? Lite svårt att "misstolka".Missförstå mig rätt. Jag har själv använt den fler gånger.
Svar på tråden Rabattkodstråden