• Snorky

Rabattkodstråden

Denna tråd började som Lindex´s rabattkodstråd men har nu utvecklas till en allmän rabattkodstråd!

Här kan vi hjälpas åt att fylla på listan med aktuella rabatter och plocka bort de som gått ut.

(Länkar till rabattkuponger behöver oftast öppnas, kopieras och klistras in på nytt om de är långa, annars fungerar de inte om de kopieras rakt ur inlägget)

Lite länkar till andra intressanta trådar:
    Lindex-tråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30297894.html
    Lindex´s bildtråd www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30298069.html
    Kappahl-tråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31908971.html
    Erbjudandetråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31409910.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-25 01:12
    nya bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33253594.html

• Svar på tråden Rabattkodstråden
  • FenomenaA

Jag har tidigare här tagit upp just den formuleringen, vad betyder den egentligen? Det är INTE solklart. Det kan vara ett luddigt sätt att säga att den bara får användas en gång, som du säger.

Jag tolkar det som en värdecheck som gäller vid ett och samma tillfälle, och därför inte kan växlas till mindre checker om man inte handlar för hela beloppet (som man kan med presetkort).

En av mina vänner tolkar det som att man bara får använda en check per köptillfälle (man kan alltså inte slå in varje vara för sig och därmed använda en kupong för varje). När andra butiker (tex mataffärer) annonserar så skriver de tex att erbjudandet gället en gång per kund och köptillfälle, då menar de ju att man kan komma tillbaka nästa dag och få samma erbjudande. Så nej, det är inte solklart!

leson76 skrev 2008-06-18 19:32:45 följande:
    kupongen gäller vid ett och samma köptillfälle. Är inte det samma sak som endast en gång!!? Lite svårt att "misstolka".Missförstå mig rätt. Jag har själv använt den fler gånger.
  • Lejån

Men de kuponger som man bara kan använda en gång brukar det ju stå "kan endast användas en gång" på.

Och så länge det inte är solklart så vet ni väl vem som har rätt? Dvs kunden!

Jag argumenterade på Kappahl en gång om en kupong där meningen enligt dem tydligen var att om man köpte ett nattplagg så fick man ett annat till halva priset, men så stod det inte utan det stod typ "köp ett nattplagg och få ett plagg till halva priset". Jag tolkade det som två skilda saker och de fick lov att ge mig rätt.

• Tvillingmamma2007
    leson76 skrev 2008-06-18 19:32:45 följande:
    kupongen gäller vid ett och samma köptillfälle. Är inte det samma sak som endast en gång!!? Lite svårt att "misstolka".Missförstå mig rätt. Jag har själv använt den fler gånger.
    Nej det är inte samma sak som endast en gång! Handlar jag idag så är det ett köptillfälle och handlar jag imorgon så är det ett nytt. Ibland så står det ju en gång per hushåll på Lindex-kuponger men inte på denna och inte den som var i feb, jag tror nog att de vet vad de sysslar med!

Och som sagt att de skulle ringa mellan butiker och prata om kunder, no way! Inte här i U-a eller större städer iaf, inte sjuttsiken har de sån koll på kunderna! Och inte vill ha heller förmodligen.
  • leson76

Vad skönt att höra!! Nu ska jag använda några till....med något bättre samvete ;) Gillar inte att känna det som jag ...begår brott när jag halar fram checken.

• FenomenaA
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-18 20:09:04 följande:
    Och som sagt att de skulle ringa mellan butiker och prata om kunder, no way! Inte här i U-a eller större städer iaf, inte sjuttsiken har de sån koll på kunderna! Och inte vill ha heller förmodligen.
    Och gissa var jag bor då? :D U-a... Men jag säger bara att hon sa så, inte att det ÄR så.
  • Tvillingmamma2007
    FenomenaA skrev 2008-06-18 20:32:05 följande:
    Och gissa var jag bor då? :D U-a... Men jag säger bara att hon sa så, inte att det ÄR så.
    Haha igen I don´t think so iaf
  • Milda79

Var finns länken till kupongen?? (nä jag orkar inte leta )

• ThereseK

tänkte bara..jag behöver ju inte handla för nå visst belopp för å använda checken va? Jag kan handla för typ 60:- o ändå lämna fram kupongen??

Svar på tråden Rabattkodstråden