Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

Jag är hemmafru

Här är en hemmafru till.
    Har tre barn, har varit hemma sedan sonen föddes -02, trivs alldeles utmärkt med det. Nu i höst börjar han ju fk o. hans lillasyster f.-03 börjar på 15tim på dagis(för att få lite fler kompisar här) innan hon börjar fk nästa år.
    Sonen ska slippa fritids o. jag skall fortsätta vara hemma iaf tills bägge går i 1:an o. 2:an.
    Hoppas jag är välkommen här jag med. // S

• Milkina cerka

bara lilla jag skrev 2008-07-17 22:16:18 följande:

Ja men helt ärligt så är jag nästan lite småtjurig på kvinnorna på 70 talet som stred för att vi kvinnor ska få jobba.. Förut klarade man sig på en lön och nu gör man inte det längre.. Jag skulle älska att vara hemma jag skulle bli värsta bullmamman.. visst femenisterna på 70 talet gjorde väll en del bra saker också.. Men jag hade gärna varit hemmafru och låtit min sambo sköta pengaflödet :)
    Bra skrivet, jag växte upp med en sådan karriär mamma o. kvinnosakskvinna. Ja jag älskade henne, men inte just det - arbetet var bara s å viktigt. resultatet för min del var att komma först o. hämtas sist.
    Förmodligen är det mina egna erfarenheter som gör att jag vill ge mina barn ngt annat, bättre än det jag upplevde att jag fick.

Mina barn är mitt allt, svårt att förklara det på ngt annat sätt, men bara lilla jags beskrivning stämde så bra att jag inte kunde låtabli att svara.
  • Milkina cerka

*Komma först o. hämtas sist från dagis ska det naturligtvis stå.

• Milkina cerka

Pensionsförsäkringen är inte glömd här iaf

Sandra och Frippe skrev 2008-07-18 23:52:57 följande:

Sen får man inte glömma en bra pansionförsäkring när man går hemma!
    Men att inte ge mina barn det V I tror är det bästa för dem kan varken jag eller maken tänka oss.
    Min Son börjar ju fk nu i höst o. har för att lära känna fler barn fått gå på 15h sedan han var 4år. Lillan är försiktigare o. mer mammig till sin natur så hon börjar 15h i höst o. fk nästa höst(Ja det är så tätt mellan dem, skrev inte fel).
    när eller o m jag ska börja jobba senare är ännu inte avgjort, men det reder sig nog så småningom.

Sedan, pengar ä r inte allt, handlar om att prioritera sina utgifter sina utgifter tycker jag.
  • Milkina cerka

* det kunde ju räckt med sina utgifter e n gång, ursäkta mig för det.

• Milkina cerka

Man tackar

Pirog skrev 2008-07-19 00:21:47 följande:
    Märkligt att man inte kan låta folk leva som de vill. för mig är det något vackert när en förälder väljer att vara hemma och ta hand om sina barn. Jag önskar jag hade den ekonomiska möjligheten.Som någon annan i tråden redan skrivit, jag hejjar ocksså på er hemmamammor!
  • Milkina cerka

www.regeringen.se/sb/d/9436/a/87106

Du hittar förhoppningsvis det du undrar här .

calistra skrev 2008-07-19 00:50:41 följande:
    Sitter och funderar på vårnadsbidrag.Vi bor i en kommun där dom har infört just detta.Men nu är det så att vi får vårdbidrag för vår dotter. Kan man få vårdbidrag och vårdnadsbidrag?Är det någon som vet?
  • Milkina cerka

Skickade innan jag borde, naturligtvis får du svar hos just din kommun vad som gäller hos er.

calistra skrev 2008-07-19 00:55:07 följande:
    Hmm nä där står inget om det.Får nog kontakta kommunen ang. detta.Tack för hjälpen
  • Milkina cerka

Gå in på www.regeringen .se (det finns en sökfunktion) sök på vårdnadsbidrag.
    På ngt sätt får jag inte länken direkt att fungera, vilket jag beklagar .

Svar på tråden Jag är hemmafru