-
tyrlilu skrev 2008-08-01 21:39:29 följande:Oh, vad skönt för er att ha farföräldrar som kan ge barnen sin tid. Det är värd hur mycket som helst! Fast jag skulle nog också vilja ringa hela tiden om jag var ifrån barnen:):) -
Nej, vi har umgåtts mycket med en vänninna o. hennes barn som är jämngamla med mina. Vi har gått till ÖF tillsammans, lagat mat tillsammans osv. Nu har de flyttat en bit bort, men när jag får i ordning på min bil så ska vi rätta till det.älskarlivet81 skrev 2008-08-02 09:08:09 följande:Har bara läst ts. Men jag undrar över, ni som är hemmafruar, blir det inte väldigt tråkigt att bara gå hemma? Att inte ha den vuxenkontakt som är så naturlig om man jobbar?
Sedan börjar ju min son FK nu i höst o. lilla dottern på 15h på dagis o. då träffar man ju personalen på båda de ställena också.
sen är vi ju alla olika med hur mycket man behöver umgås med andra. För mig är familjen o. ngra få nära vänner de viktigaste, inte att ha en massa bekanta. Förlåt att det blev långt (nu igen). -
Kanske det inte är, men det räcker bra för mig.
Ändrar jag mig, får jag väl se mig om efter ngt jobb. Men för inte s å länge sedan pratade jag o. maken igenom detta, beslutet vi tog var att vi ska försöka fortsätta såhär under barnens lågstadietid åtminstonde.
Dessutom pratar vi inte "skit"
.
älskarlivet81 skrev 2008-08-02 12:44:18 följande:Jo men det här att kunna och prata "skit" och så utan en massa barn i närheten hela tiden. Och att träffa personalen på förskolorna är ju inte riktigt samma sak, som att vara ute i arbetslivet själv.. -
Tack så mycket, är bara ärlig med vad jag kännermarre67 skrev 2008-08-02 13:08:17 följande:Kunde vart jag själv som skrev detta! Så himla bra sagt!!
.
-
Låter trevligtmarre67 skrev 2008-08-02 13:06:50 följande:alla andra vuxna jobbar ju,,hmm, lät lite kul,hehe.Jag träffar fullt med vuxna dagligen. Genom min sambos och mina företag,kompisar, affären, fik, grannar som också är hemma varje dag, jag kan inte få mer kontakt med folk än det jag har nu.Jag styr över min vardag och gör det jag vill när jag vill, behöver inte passa en massa tider och kan bara göra det jag och barnen vill om vi vill och när vi vill. Helt perfekt!Kan däremot kännas skönt som jag innan sagt, att komma ifrån allt hemma ibland och bara vara kvinna,,inte bara mamma, förstår ni?Slippa höra tjat och så. Jag trivs med mitt liv.
.
-
Så sant så!!
Riktigt bra skrivet.
MsBeauty skrev 2008-08-02 16:22:52 följande:och tänk på all tid du missar med ditt barn när du jobbar. Jag vill vara den som upplever saker med mitt barn, inte dagispersonal som är stressade och ointresserade. Jag kan inte komma på något viktigare än att följa mitt barn utvecklas och växa.För materialistiska personer kan det vara otänkbart att stanna hemma med barnen istället för att jobba, för som du säger ¨"tänk på alla pengar jag får mindre". Vi har vad vi behöver och kan lägga undan pengar, resa, osv. Man får helt enkelt prioritera. Så som folk överkonsumerar idag är inte särskilt sunt, om man tänker efter vad man verkligen behöver så klarar man sig mer än väl på en inkomst.Och man kan pensionspara utan jobb... -
BeHappy: Du är så välkommen, håller med dig i det du skriver.
tiden man spenderar hemma med barnen ä r en investering i familjen för resten av livet.
tror också att man kan ändra sig när man fått barn o. inser hur värdefull tiden med dem är.
Sedan ä r pengar inte allt här i världen, men pensionssparar gör även jag. -
Lärjunge: trevlig inställning, delar den helt o. hållet.
Är s å tacksam att ha förmånen att få vara hemma.
Skulle också passat bättre på 50-talet, även om jag inte tänkt på det så tidigare
-
Trebarnsmamma79: Välkommen hit! Ja det är en jättemysig tråd för oss som har valt o. trivs med att vara hemma med våra barn

trebarnsmamma79 skrev 2008-08-03 10:38:29 följande:o vilken härlig tråd trodde jag var ensamm om att ha valt att vara hemma med sonen alla jag känner har satt barnen på dagis vid 1-1,5år för mig helt obegripligt. -
En sådan guidad tur hade jag också tyckt var jätte intressant, men förstår att din Alexander inte tyckte detlärjunge skrev 2008-08-03 15:39:27 följande:Välkommen Trebarnsmamma79! Spomenka och Tyrlilu - tack för era inlägg, jättebra är dom. We are a rare breed Idag var vi på en guidat visning på Säters Mentalsjukhus - mkt intressant men kanske lite tråkigt åt Alex efter en halvtimme. Visning var 1,5h ungefär.Ska gå o koka kaffe, har inte haft en kopp sedan imorse
.
Jo, vi är en sällsynt sort, jag vet, men det gör mig inte på ngt sätt mindre stolt över mitt jobb här hemma.
Själv skulle jag ha haft svårt att klara mig utan kaffe s å länge.
Kramar från / S