Jag är hemmafru
Tack tyrlilu, tycker också att de säger precis det jag tycker i dessa frågor
!
Tack tyrlilu, tycker också att de säger precis det jag tycker i dessa frågor
!
Du har alldeles rätt tyrlilu, det Ä R precis som du skriver!
Av mina barn blir 2 bruna o. fina, men den lilla, hon har ärvt pappas ljusa "svenska" skinn o. inte mitt.
Här har annars varit en behagligare temperatur o. lite moln, skööönt
tycker iaf jag.
Hade jobbat extra om jag hade ngt att komma tillbaka till, men tyvärr har inte jag det.
Så småningom får jag väl antingen sätta mig i skolbänken igen eller börja som säljare från scratch igen - är nog inte tillräckligt "hungrig" för det o. arb.tiden för att jobba ihop en ny kundkrets.. hua.
Å andra sidan - hittar jag öht en arbetsgivare som satsar på mig trots värken? Ja, det tål att funderas på..
Usch så ego detta blev o. långt, men kanske det var ngt jag helt enkelt behövde få ur mig.
Hoppas att även ni har haft en skön sommardag
ha dé / Kram S
det i inl 287 var bara mina allm. funderingar o. till alla även om jag hakade på lite av det marre67 skrev också
.
Nej, tyvärr är mina barn för stora.
trodde det var oberoende av vad den andra parten tjänar när man söker vårdnadsbidrag?
trodde de viktiga var att man inte använde sig av den kommunala barnomsorgen.
det borde ju iaf vara likadant överallt där man infört vårdnadsbidraget.
hade för mig att man både kan jobba själv(o. anv. pengarna f. att gå ner i arbetstid) o. låta ngn annan(mor- el. farmor) ta hand om barnet på heltid.
B a r a man i n t e utnyttjar kommunal barnomsorg.
Tror jag ska googla lite, google is my best friend
.
Det kan du ju ha rätt i, även om jag trodde huvuddragen var de samma(o. dit räknar jag det som nämnes i inl. 295.
Min stora klarar ju sig själv, men de små älskar att vara hos farmor o. farfar när vi behöver barnvakt. De är så klart lika förtjusta :). De bor inte mer än 5mil bort så avståndet är helt ok.
vi var i Tunisien för 1½år sedan o. då var de där en vecka(även om maken fick tjata bra o. hindra mig från att ringa hem varje dag;). Det fungerade bra o. den som hade mest ont av det var nog jag. Men skönt var det o. mina leder mådde mycket bättre ett tag efteråt.