Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

Jag är hemmafru

Precis, det är en rättighet b a r n e n har, dagis är inget som är viktigt för m i n del.
    Jag var ju ett av de där barnen, först på dagis på morgonen o. sist därifrån, efter d e n erfarenheten tvekar jag inte ett dugg inför valet vi gjort.
    Att avstå från kläder till mig själv tex. är ett i mina ögon billigt pris för att de ska slippa.

Dessutom betalar mannen skatt o. varför skulle vi inte få igen åtminstonde lite(av de pengarna), iaf om man jämför med hur mycket som sparas när vi inte utnyttjar dagis mer.

• Milkina cerka

Lärjunge är katolik, bara så att ni vet.
    Sandra och Frippe skrev 2008-07-22 21:12:54 följande:

ja? det finns folk som lämnar,det är sant!..
  • Milkina cerka

Mina barn har till största delen lekt med varann(ser sig själva mer el. mindre som tvillingar f. -02 o. -03) samt med en vänninnas barn som är jämngamla med dem. Vi har även varit endel på öf men nu känns det som att även den lilla blivit för stor för det.
    Det tillsammans med att hon börjar skolan(fk) nästa år är skälet till att hon börjar dagis 15h/v nu i höst.
    Hoppas du förstår hur jag tänker, annars får du gärna fråga mer .

Fridayyy skrev 2008-07-22 21:22:47 följande:
    När behöver barn leka på dagis för att träffa andra barn??Jag är hemma just nu med en två-åring och en på 4 månader och vill ju gärna vara hemma tills den minsta är minst 1,5 år kanske 2 år men är då orolig för att den stora som då är närmare 4 år kanske blir understimulerad hemma? Det är verkligen tryck från "samhället" om att man ska ha barnen på dagis för BARNENS skull. HUr många barn träffade barnen förr, typ på 50-talet? Eller ännu längre tillbaka, på stenåldern?? Vad är ¨människan gjord för?Ni som är hemmsfruar, eller hemmamammor kanske man ska säga?? Det är ju inte för att ni är fruar ni är hemma väl? Träffar ni många andra barn????
  • Milkina cerka

Skiljsmässa är inte så vanligt bland dem, var vad jag menade.
    Sandra och Frippe skrev 2008-07-22 21:41:38 följande:

haha och?...min farsa konverterade på vuxna dar, gifte sig med en katolsk polsk kvinna, familjen först hette det....mhm..allt förlåtet, gör vad du vill så länge du går och biktar dig. Ja det kanske passar en del helt enkelt..
  • Milkina cerka

Vet jag är sjåpig men ville bara försöka förhindra att hon blev sårad. thats it!
    Sandra och Frippe skrev 2008-07-22 22:04:59 följande:

ok?...denna polska kvinna skilde sig för att gifta sig med honom. Det kanske är praxis att vara gift men inte nödvändigtvis med samma man/kvinna?! Bara man blir försörjd liksom.hur som helst, alla gör vi som vi vill såklart och det enda jag vågar påstå är att en egen försäkring kan vara smart, om inte annat så har man dubbel inkomst när båda går i pansion.
  • Milkina cerka

Tack tyrlilu! Var rädd att verka gnällig om jag hade påtalat att det är väluppfostrat att kalla folk vid deras rätta namn, när Sandra och Frippe inte gjorde sig besväret att skriva ordentligt vad jag hette.
    Tack än en gång!

• Milkina cerka

..en härlig dag när sonen är ute i poolen, lillan sover en skvätt och jag sitter här..
    *kram* tillbaka tyrlilu!

• Milkina cerka

Vad jag menade ifrån början var att skilsmässa faktiskt inte är aktuellt för alla så som du ville göra gällande att även äldre skiljer sig osv. Visst vi kan alla gå bort vilken dag som helst, det vet vi inget om, j a g har garderat mig med pensionsförsäkring.
    Trots det förstår jag hur andra tänker o. v e m av oss vill egentligen planera för att den vi älskar ska försvinna före oss..
    Jag lever här en dag i taget för den familj jag älskar så högt o. lägger resten i Herrens händer.
    Livet här är kort - låt oss alla göra vad vi finner bäst med det.

Om du tyckte jag var otydlig förut så hoppas jag att du förstår vad jag menade nu.

Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 22:24:40 följande:

Jag hade påbörjat inlägget och ditt sista inlägg var på föregående sida, orkade inte gå tillbaka och kolla, och jag heter sandra, inte sandra och frippe för det är mitt NICK här.Vad gällande diskussionen om religion, det var inte jag som startade den alls, det var du. Jag gjorde tidigare ett kort inlägg om att ett pansionsspar är bra att ha, men vissa kände sig träffade och startade en diskussion om det så här står vi nu. Inte ett dugg intresserad av att fortsätta diskussionen alls från början men när folk riktar ett inlägg direkt till mig så måste jag få förklara/försvara mig. Allt är ett missförstånd från er sida som bara blev värre och värre. Simma lugnt.
  • Milkina cerka
    marre67 skrev 2008-07-23 22:54:42 följande:
    Spomenka- bra inlägg det sista!!
    Ja o. min son har gått på 15h sedan han var 4år8börjar ju fk nu) o. därför bla. får lillan gå på dagis 15h/v detta året innan skolstart.
  • Milkina cerka

Nej,det är en förklaring av vad det var jag menade, inget annat.

Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 23:17:50 följande:

d u har ju ett sparande så varför du är med i diskussionen förstår jag inte. Vill du oxå fortsätta?
Svar på tråden Jag är hemmafru