• alienstar

Scrapbookligan 2

Hej på er!

Här hittar du ett gäng glada och pratsamma scrappare!

Mest "pratas" det scrapbooking, men det blir nog en massa annat också. Vi uppmuntrar, berömmer, delar med oss av tips och egna idéer och nu som då har vi utmaningar!

Här en lista på webb-affärer som säljer en massa kul

www.stampelgarden.se
    www.scrapaddicted.se
    www.scrapbodan.se
    www.pysselmyran.se
    www.formahantverk.se
    www.easer.se
    www.papprika.se
    www.pysselgard.se
    www.arkivetdesign.se
    www.kortmakaren.se
    www.stellas.nu
    www.annasscrapbooking.se
    www.lektygochhantverk.se
    www.paperetc.se
    www.dekoreramedmera.se
    www.magnolia.nu
    www.inspirationshuset.se
    www.stampelsnack.se
    www.scraphuset.se
    www.handstamplat.e-butik.se
    www.magdas.se
    shop.brunkullan.se
    www.scraproom.se
    www.skrappikulma.se

♥ Ayla & Alexander ♥ malinsscrapblogg.blogspot.com/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 08:56
    UTMANING SOL AV PYZZLAN:
    Eftersom min LO var inspirerad av vårsolen och solen nu kommit för att stanna efter den långa vintern så är följande utmaning att låta sig inspireras av just SOLEN.

Det kan vara ljuset, värmen, en känsla eller vad som helst som du associerar med solen. Titeln får gärna anknyta till solen på något sätt men i övrigt har ni fria händer med utförandet. Lycka till!

DEADLINE: 8/6 kl 18.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 07:06
    SOL utmaningen mailas till mymlisblogg(a)hotmail.com, byt ut (a) mot @.. skall vara 600*600 och i JPEG..
  • Svar på tråden Scrapbookligan 2
  • Pyzzlan

Pust, pust räckte det inte med att vinna röstningen, måste man GÖRA något också??? (trodde det räckte med att sola sig i glansen ett tag)

Skämt åsido, jag kan nog hitta på en ny utmaning men ni måste berätta för mig hur jag skall gå tillväga. Skall jag skicka den till Alienstar eller?

• alienstar
    Pyzzlan skrev 2008-05-17 16:19:51 följande:
    Pust, pust räckte det inte med att vinna röstningen, måste man GÖRA något också??? (trodde det räckte med att sola sig i glansen ett tag) Skämt åsido, jag kan nog hitta på en ny utmaning men ni måste berätta för mig hur jag skall gå tillväga. Skall jag skicka den till Alienstar eller?
    Antingen att du skriver den här i tråden och jag lägger upp den i TS eller om du inboxar eller vad du vill..
    ♥ Ayla & Alexander ♥ malinsscrapblogg.blogspot.com/
  • mariem

Funderade varför ingen skriver nåt... tills jag såg att tråden blivit gammal Kul med en ny! GRATTIS Pyzzlan till segern! Jättefin LO, och Basic Grey- bakgrunden var ju perfekt till det kortet!

Jag har scrappat lite idag och resultatet finns i bloggen om ni vill se (mina föräldrar är här idag och är ute med min son nu så jag har massor med tid till scrappingen )

www.mariasscrapblogg.blogspot.com

• Pyzzlan

Tack Mariem! Det är ju jag skom skall tacka dig. Det var du som inspirerade mig att använda Basic Grey pappren. Först tyckte jag ju det var jättesvårt men nu när jag "vant" mig så är de trevliga att använda som botten.

Jag gillade din Scrap LO! Inte min stil direkt, men den passade fotot och den var skönt kaotiskt. Zozzo jag gillade också ditt blomhjärta - jättefint!

Till sist ett stort GRATTIS till dig Pysselgalningen!!

Nu skall jag hitta på en ny utmaning

• Pyzzlan

Har också litet problem med FL idag så hoppas dethär inlägget lyckas nu

Eftersom min LO var inspirerad av vårsolen och solen nu kommit för att stanna efter den långa vintern så är följande utmaning att låta sig inspireras av just SOLEN.

Det kan vara ljuset, värmen, en känsla eller vad som helst som du associerar med solen. Titeln får gärna anknyta till solen på något sätt men i övrigt har ni fria händer med utförandet. Lycka till!

• XaiM

Åh vad fint ni gör allihopa, har kollat in i era bloggar. Det är så många man måste kolla när man inte kollat in här på nån dag...
    Själv har jag gjort lite men det ligger än så länge i kameran ska försöka uppdatera mig snart...

Mariem: jag gillade verkligen bröllopsLO'n, det var jättevacker!!

Och Grattis Pysselgalningen!!!!

Spännande utmaning, får se om jag vågar mej på den. Vilket är slutdatumet???

• Pyzzlan

Alienstar lägger väl upp utmaningen i TS så får hon bestämma deadlinen. Hur lång tid brukar det vara? Får man delta med flera bidrag??

Svar på tråden Scrapbookligan 2