• oxytocin

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?

• Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?
  • Carisma95
    kristinah skrev 2008-05-20 07:53:21 följande:
    såg ett konsumenttest för nåt år sen där Alla sängar som testades fick likvärdiga betyg - dvs hästens och ikea var precis lika bra (då var det de dyraste ikea-resårbottnarna de testade - svenholm och liknande)Sen är det ju lika viktigt med en bra bäddmadrass ovanpå. Så snåla inte där.
    Ja, känner igen idet där. Har för mig att även (om det nu inte var det du såg?) att även tv4 morgon gjorde ett sånt test. Att IKEA´s madrasser fick samma betyg som t.ex. Hästens, men att totalbetyget skiljde, bara för att IKEA´s var så mycket mer prisvärda!
    A stumble may prevent a fall....
  • musli
    kristinah skrev 2008-05-20 07:53:21 följande:
    såg ett konsumenttest för nåt år sen där Alla sängar som testades fick likvärdiga betyg - dvs hästens och ikea var precis lika bra (då var det de dyraste ikea-resårbottnarna de testade - svenholm och liknande)Sen är det ju lika viktigt med en bra bäddmadrass ovanpå. Så snåla inte där.
    Japp, råd & rön har gjort ett sånt test!
    Carisma95 skrev 2008-05-20 07:58:36 följande:
    Ja, känner igen idet där. Har för mig att även (om det nu inte var det du såg?) att även tv4 morgon gjorde ett sånt test. Att IKEA´s madrasser fick samma betyg som t.ex. Hästens, men att totalbetyget skiljde, bara för att IKEA´s var så mycket mer prisvärda!
    Japp, IKEA's fick bättre betyg i och med den lägre kostnaden, i övrigt var de jämvärdiga.
  • oxytocin

Just ja, har inte ens tänkt på att leta efter nåt test från typ Råd & Rön! Får leta... Låter ju lovande att de fått samma resultat som Hästens.

Carisma95: Jo, man ska ju kunna välja hårdhet/fasthet. Måste bara berätta om när vi var på EM senast och tittade på sängar... Jag frågade personalen om vilka sängar som var mjuka resp fasta och då sa han "Alltså... de är ju som de är..." Fattade ingenting, men han ansåg tydligen inte att det fanns några mått på hårdheten och att sängarna helt enkelt "var som de är". He he. Vilken service... Kan säga att vi åkte därifrån rätt snabbt.

• Virriga Vera

Jag hade aldrig kunant tänka mig att köpa IKEA sängar, för mig är de dålig kvalité som det mesta IKEA säljer.

Men det är så personligt om sängar passar en eller inte. mitt råd är att åka runt och prova sängarna och att åka till en riktig sängbutik, som t.es Sova eller Sängjätten. Där finns en helt annan kunskap och service än du får på t.ex IKEA.

• Reglementet

Jepp, ikeas madrasser är bra, de håller bra kvalité.

För mig är de helt underbara, hårda och sköna:P

• Carisma95
    oxytocin skrev 2008-05-20 08:49:09 följande:
    Just ja, har inte ens tänkt på att leta efter nåt test från typ Råd & Rön! Får leta... Låter ju lovande att de fått samma resultat som Hästens.Carisma95: Jo, man ska ju kunna välja hårdhet/fasthet. Måste bara berätta om när vi var på EM senast och tittade på sängar... Jag frågade personalen om vilka sängar som var mjuka resp fasta och då sa han "Alltså... de är ju som de är..." Fattade ingenting, men han ansåg tydligen inte att det fanns några mått på hårdheten och att sängarna helt enkelt "var som de är". He he. Vilken service... Kan säga att vi åkte därifrån rätt snabbt.
    Han låter rätt "grön"...
    A stumble may prevent a fall....
  • kristinah
    oxytocin skrev 2008-05-20 10:46:50 följande:
    Jag tittar på IKEA´s Svandal nu, men är jag blind? Står det inget om fastheten..?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90073822
    på ikeas sängavdelning har de tabeller där man efter kropsstyp/vikt och hård/fasthet kan välja en som passar just en själv.

Jag tror tillochmed att ikeas svandal och svaneholm tillverkas i samma fabrik som nån av de dyrare märkerna - undrar om det inte var hästens.
  • piixelslyna

Jag har min från IKEA och jag älskar den. Sover alldeles utmärkt!

• oxytocin
    kristinah skrev 2008-05-20 11:28:31 följande:
    oxytocin skrev 2008-05-20 10:46:50 följande:
    Jag tittar på IKEA´s Svandal nu, men är jag blind? Står det inget om fastheten..?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90
    073822på ikeas sängavdelning har de tabeller där man efter kropsstyp/vikt och hård/fasthet kan välja en som passar just en själv.Jag tror tillochmed att ikeas svandal och svaneholm tillverkas i samma fabrik som nån av de dyrare märkerna - undrar om det inte var hästens.
    Vi måste beställa på nätet, dessvärre. Har 27 mil till IKEA, enkel väg. Och jo, du har rätt i att även bäddmadrassen är viktig. Undrar vilken man ska beställa då i så fall, de två dyraste verkar bra båda två. Man brukar oftast få vad man betalar för.
Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?