Är IKEA´s resårbottnar bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
Tack för svaren!
Fy, vad bra. Bara att hyra släp och åka några mil igen då... frågan är vilken man ska ha som är mjukare än Sultan Selfors, får ju inte bli för dyrt.
Det var så kul när jag bytte min säng, hade inga pengar att handla för, men vi var ändå tvungen att åka till ikea (26 mil nuförtiden, förut hade vi 80!) för bytestiden började gå ut. Så provade jag ut en ny säng, och den var billigare än den jag hade. Så plötsligt hade jag 1500 spänn tillgodo! *lycklig*
Tycker man får bra grejer för liten peng på ikea. Iaf när man handlar lite rejälare / dyrare saker, typ säng, bokhylla och köksskåp.
Vi köpte Svandal (en ordentligt fast madrass) och är nöjda.
Hej!
Vi har dubbelsäng från IKEA. Köpte den billigaste standardresårbottnen och den dyraste bäddmadrassen. Detta har visat sig vara en underbar kombination. Sover jättegött!
Det lutar åt att vi beställer Svandal. Ska fundera på bäddmadrass. Undrar om man kan bli allergisk mot ullstoppningen..? Och undrar om det är smartast att ta en 180 cm bred så man slipper skarven, och att de glider isär hela tiden...
Kom inte ihåg vilken säng vi köpte på ikea, men det var nån av dom dyrare iallafall...Men sängen passade inte mig för jag fick så ont i kroppen och kunde inte sova...Har fibromyalgi, så det med sängar är lite problematiskt då.....
Köpte senare betydligt dyrare Jensen säng och inte heller den fungerade.......pga att att jag fick så ont av den...
Nu har vi säng från Mio möbler och äntligen får jag sova och jag tar mig ur sängen på morgonen....
Alla sängarna har varit medium och känts lika, men kvaliten är ändå så olika......