Är IKEA´s resårbottnar bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?
jag har nu inte läst några svar men Jag har en och den har varit bra. en fast sådan som tyvärr bröjar bli lite mjuk nu har haft den i ... 6-7 år Luna har dessutom hoppat rätt mkt i den
Det är alldeles fööör sent för mig att gå tillbaka och läsa alla svar så jag skriver bara......
vi köpte en sultan säng Himmel tror jag att det är (men jag tror att det är ut ur sortimentet nu) och vi köpte den för 8 år sen och fortfarande super nöjda med den...får ont i ryggen om jag sover nån annanstans än min säng. det är madrass, resårmadrass och bäddmadrass på varandra-
När vi väl ska köpa en ny säng så blir det en sultan säng från IKea igen.
Vi har sängar från Ikea, två olika pga olika behov. Har inte haft dom sä länge än men nöjda.
www.ikea.com/ms/sv_SE/kampanj/fy08/sangtest/sangtest.html
Kanske man får mycket för pengarna..? (säger jag försiktigt )
Vi har också två olika sängbottnar jag och min sambo pga olika kroppstyngd (köpta för ca 2 år sedan). Vi köpte bäddmadrassen med ull i vilket var om jag minns rätt den näst dyraste. Den håller inte formen utan det har blivit ett upphöjning i mitten och vi har sjunkit ner på vardera sidan om du förstår vad jag menar. Vi har legat ner den på den här korta tiden trots att vi har vänt den varje gång vi bäddat.
enda nackdelen jag tycker med ikea är att de inte är så utbildade när det gäller just att välja rätt säng det behöver dock inte bli bra att köpa någon ananstans för det.
jag tycker dock att det inte är något fel på ikea men kommer sängpriset där upp till runt 10000 totalt för både resårbotten, mittenmadrass och bäddmadrass så vet inte jag om jag tycker det är värt att köpa.
nu har jag sådan tur att vi kan lägga 15000 på en säng och då tar vi och köper något annat. men hade vi nu inte haft den möjligheten så hade det nog blivit ikea