• oxytocin

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?

• Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?
  • Trinity78
    avregistrerad skrev 2008-05-22 16:13:46 följande:
    Jag har hort att Ikeas sangar ar samma som saljs pa Mio Mobler? Kan det stamma? Jag har en Tempur, en Hastens, sover ofta i en Jensen sang ocksa men jag tror den skonaste sang jag nansin sovit i var en Ikea sang. Har inte en aning om vilken modell men skon var den.
    De är nog inte samma, men det kan säkert vara så att de tillverkas på samma ställe.
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • hundpuss
    Trinity78 skrev 2008-05-22 15:13:25 följande:
    Vision400: Vilken av Sultan-sängarna köpte ni?
    SVAR:
    Som jag skrev så är det min syster och vännina som båda köpt Sultansäng 180. Vilket annat namn de ev har vet jag inte,
    men från båda hållen har jag fått höra att de inte var bra i kvalitén tidsmässigt, dvs att komforten blir kass efter ett tag. Jag och min sambo har köpt vår på Sova.
    Personalen där har specialkompetens om just ryggar, ryggproblem och liknande. Det har inte personalen på tex Ikea, Mio eller Ilva. Iallafall inte i de butiker jag varit i.

min poäng med inlägget var:
    vi kan spendera så otroligt mkt pengar på andra saker i livet, men vi blir snåla när det kommer till sängar. En säng är en investering, och man ska inte köpa en billig säng och tro att man tjänar på det. Snarare tvärtom.
    Så jag står kvar vid mitt resonemang,
    att folk är snåla när det kommer till sängar.
    och ja, jag generaliserar.
    Det handlar inte om att jag är "för fin" för att handla på Ikea. Jag är student, jag har inte obegränsad ekonomi.
    Det jag menar är att man ska köpa olika saker i olika butiker.
  • Hejpådig

ohh nej tyvärr. vi har köpt sultan och de är skrämmande dåliga efter 1,5år. har tyvärr inte blivit av att reklamera då vi bor långt fr närmsta ikea, har fått en bebis o annat att tänka på tyvärr..kan liknas vid hängmattor nu...

men nej, skulle inte rekommendera just dessa resårbottnarna...

• Trinity78
    Vision400: Sultan är bara samlingsnamnet. Det finns 5-6 olika Sultansängar av olika kvalité och utformning. Varför jag undrar vilken säng ni har köpt är för att de allra billigaste bara är rekommenderade som gästsängar.
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Bippa

jag tycker man får skylla sig själv om man köper på ikea och de blir dåliga efter 1-2 år att man inte reklamerar. det är ju faktiskt garanti i 5 eller 10 år. det är värt att byta ut dom då även om man får åka en bit.

jag tror inte alls att de behöver vara dåliga men det gäller att man ligger in dom och vänder på dem i mellan åt ialla fall när det gäller bäddmadrass.

sen ska man absolut inte vara dumsnål,men det finns ju faktiskt dem som inte har råd med varken ny bil eller "finare" sängar

• oxytocin
    Trinity78 skrev 2008-05-22 16:16:05 följande:
    De är nog inte samma, men det kan säkert vara så att de tillverkas på samma ställe.
    Precis, jag har också hört nåt sånt. IKEA´s köksstommar är ju tydligen Marbodal också.
  • Dundermamman
    Bippa skrev 2008-05-23 08:07:25 följande:
    jag tycker man får skylla sig själv om man köper på ikea och de blir dåliga efter 1-2 år att man inte reklamerar. det är ju faktiskt garanti i 5 eller 10 år. det är värt att byta ut dom då även om man får åka en bit.jag tror inte alls att de behöver vara dåliga men det gäller att man ligger in dom och vänder på dem i mellan åt ialla fall när det gäller bäddmadrass.sen ska man absolut inte vara dumsnål,men det finns ju faktiskt dem som inte har råd med varken ny bil eller "finare" sängar
    Precis, håller med till fullo... MEN vi fick faktiskt hela 25 års garanti på resårbottnen när vi köpte vår Svandal i november-07
  • Trinity78
    Bippa skrev 2008-05-23 08:07:25 följande:
    jag tycker man får skylla sig själv om man köper på ikea och de blir dåliga efter 1-2 år att man inte reklamerar. det är ju faktiskt garanti i 5 eller 10 år.
    25 år
  • Hejpådig

25år ja det har vi också, men när vi var o klagade på ikea så trodde de inte på oss, de tyckte detvar konstigt att vi inte var nöjda osv.

25 år låter fint, men får man verkligen den hjälp man vill när det väl gäller?

Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?