• oxytocin

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?

• Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?
  • Trinity78
    oxytocin skrev 2008-05-22 07:57:47 följande:
    Det lutar åt att vi beställer Svandal. Ska fundera på bäddmadrass. Undrar om man kan bli allergisk mot ullstoppningen..? Och undrar om det är smartast att ta en 180 cm bred så man slipper skarven, och att de glider isär hela tiden...
    Vi har två 80cm resårmadrasser och en 160cm bäddmadrass. Kanon!
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Dundermamman
    oxytocin skrev 2008-05-22 07:57:47 följande:
    Det lutar åt att vi beställer Svandal. Ska fundera på bäddmadrass. Undrar om man kan bli allergisk mot ullstoppningen..? Och undrar om det är smartast att ta en 180 cm bred så man slipper skarven, och att de glider isär hela tiden...
    Vi hade tidigare 180 cm bred säng med hel bäddmadrass och köpte nu en 140 cm bred, även den då med hel bäddmadrass. Det är så skönt att slippa skarven, enda nackdelen är när man ska dra lakanen efter tvätt...de är ju såå breda
  • hundpuss

IKEAs sängar är nog inget jag skulle investera i. Min syster och min vännina har båda köpt Sultan (tror de hette så) i 180-sängar, de tappar sin komfort efter två år. Ingen kvalite alls.

Vi köpte säng på Sova.
    Sängen är en investering.
    Det är så typiskt människor att blåsa 400 000 på en bil, och sen snåla på en säng....
    Idiotiskt.

En säng är en investering,
    speciellt om man har dålig rygg och behöver en fast, bra och rygg-anpassad madrass (jag har scolios).
    Man ska inte snåla på en säng.

På IKEA kan man köpa byråer, lampor och toalettborstar, inte sängar...

• Trinity78
    Vision400: Vilken av Sultan-sängarna köpte ni?
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • Virriga Vera
    Vision400 skrev 2008-05-22 15:05:39 följande:
    IKEAs sängar är nog inget jag skulle investera i. Min syster och min vännina har båda köpt Sultan (tror de hette så) i 180-sängar, de tappar sin komfort efter två år. Ingen kvalite alls.Vi köpte säng på Sova. Sängen är en investering.Det är så typiskt människor att blåsa 400 000 på en bil, och sen snåla på en säng.... Idiotiskt.En säng är en investering,speciellt om man har dålig rygg och behöver en fast, bra och rygg-anpassad madrass (jag har scolios). Man ska inte snåla på en säng.På IKEA kan man köpa byråer, lampor och toalettborstar, inte sängar...
    Äntligen en som förstått detta med kvalité
  • Trinity78
    Virriga Vera skrev 2008-05-22 15:18:18 följande:
    Äntligen en som förstått detta med kvalité
    Eh.. jag håller inte med dig. Det gör inte heller Råd och Rön.
  • ajmaj

Vi har IKEA´s resårbottnar och bäddmadrass - supersköna! Minns inte namnet på dem dock.
    Köpte först på Jysk, men var inte nöjda, och när vi ville lämna tillbaka dem fick vi bara tillbaka 70% av priset.

• oxytocin
    Trinity78 skrev 2008-05-22 15:19:53 följande:
    Eh.. jag håller inte med dig. Det gör inte heller Råd och Rön.
    Det känns som att man kan lita på Råd och Rön.
  • Trinity78
    oxytocin skrev 2008-05-22 16:09:53 följande:
    Det känns som att man kan lita på Råd och Rön.
    Ja, det tycker jag också. Hade det varit nån annan tidning så hade jag nog tvivlat.
  • avregistrerad

Jag har hort att Ikeas sangar ar samma som saljs pa Mio Mobler? Kan det stamma? Jag har en Tempur, en Hastens, sover ofta i en Jensen sang ocksa men jag tror den skonaste sang jag nansin sovit i var en Ikea sang. Har inte en aning om vilken modell men skon var den.

Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?