• oxytocin

Är IKEA´s resårbottnar bra?

Och bäddmadrasserna, tänkte främst på de två dyraste? Behöver förresten en fast resårbotten. Eller tips på annan bra?

• Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?
  • Trinity78
    Vision400 skrev 2008-05-25 21:30:38 följande:
    Och varför räcker inte det?Räknas inte min åsikt för att jag själv inte äger en? Jag har ju sovit i båda sängarna. Samt att det är min syster samt vännina, därav vet jag ju deras åsikt. Och därför rekomenderar inte jag andra att köpa säng på IKEA.Är det något fel på att jag tycker det eller? Du verkar ju älska IKEA-sängar.Jobbar du där eller gör du reklam för dom eller??Ta det inte så personligt. Det är ju ett diskussionsforum. Alla har rätt till sin åsikt.Eller?
    Eftersom du inte verkar vilja ens försöka förstå vad jag skriver så avslutar jag diskussionen med dig. Ha en trevlig dag.
    If life hands you lemons, don't bother making lemonade... just pelt them at someone else!
  • hundpuss
    Trinity78 skrev 2008-05-26 10:11:52 följande:
    Eftersom du inte verkar vilja ens försöka förstå vad jag skriver så avslutar jag diskussionen med dig. Ha en trevlig dag.
    Jag förstår alldeles utmärkt vad du menar,
    tyvärr verkar du ju inte kunna förstå att jag hört dåliga saker om ikeas sängar.
    sen är det ju upp till var och en att välja vad man vill köpa.

min poäng med mina inlägg i detta forum är enbart att försöka få folk att tänka på hur viktigt det är med en bra säng,
    och att det inte är rätt tillfälle att snåla eller försöka få ett bra "kap".
    Att köpa säng ska ta tid, man ska prova många affärers utbud,
    ibland skiljer det sig inte så mkt prismässigt.
    Vi fick ett riktigt bra erbjudande på Sova,
    så det blev inte så dyrt trots att man kanske kan "förvänta" sig det i en sådan butik.

Vad jag ahr hört är Ikeas sängar ingen höjdare, tyckte bara att det kan vara viktigt att lyfta fram i ett forum där personen i fråga undrar om madrasserna är bra eller ej.
  • Bippa

vändbar resårmadrass

oxytocin skrev 2008-05-26 09:14:23 följande:
    Vad är "mittenmadrass"?Vi kommer iaf att köpa två st resårbottnar för 2.495:-/st plus en stor bäddmadrass, har inte bestämt vilken än. Nåt mer behöver man ju inte. Ja madrasskydd då, men det kostar 149:-.
  • oxytocin
    Bippa skrev 2008-05-26 13:37:53 följande:
    vändbar resårmadrass
    Okej. Men en sån behövs inte om man har resårbotten.
  • trolllbus

har haft våran ikea sultan säng i 6 år nu o är super nöjd.

• Bippa

nej den behövs väll inte men det beror ju på vad du vill ha för komfort.

nu kommer vi ha råd att skaffa något riktigt ordentligt och då gör vi ju det

• oxytocin
    Bippa skrev 2008-05-27 11:04:35 följande:
    nej den behövs väll inte men det beror ju på vad du vill ha för komfort.nu kommer vi ha råd att skaffa något riktigt ordentligt och då gör vi ju det
    Är det stor skillnad med resp utan?
  • Bippa

ja det är skillnad det blir en extra fjädring som fångar upp så det int bli så stumt + att du kan vända fjädringen inuti så att du kan ändra hårdheten.

vi har köpt en säng idag på kungsängen. verkar bli jätte bra

• Tös

Våran första säng ihop som sambon o jag köpte var en Ikea-säng. Den gav upp efter 2 år. Trots nya bäddmadrasser efter 1 år. Vilket rekommenderas. Som att kasta pengarna i sjön.

Idag sover vi i varsin Jensen. Helt gudomlig. Turen till Sova o deras utprovning var väl värt sina pengar.

Så jag slår ett slag för kvalité. O tyvärr är inte min erfarenhet av Ikea det.

• oxytocin
    Tös skrev 2008-05-28 19:48:43 följande:
    Våran första säng ihop som sambon o jag köpte var en Ikea-säng. Den gav upp efter 2 år. Trots nya bäddmadrasser efter 1 år. Vilket rekommenderas. Som att kasta pengarna i sjön.Idag sover vi i varsin Jensen. Helt gudomlig. Turen till Sova o deras utprovning var väl värt sina pengar. Så jag slår ett slag för kvalité. O tyvärr är inte min erfarenhet av Ikea det.
    Nyfiken på vilken modell av IKEA-sängen det var? Det är troligen väldigt stor skillnad på deras bästa och sämsta.
  • Tös
    oxytocin skrev 2008-05-28 19:57:49 följande:
    Nyfiken på vilken modell av IKEA-sängen det var? Det är troligen väldigt stor skillnad på deras bästa och sämsta.
    Tja det var den dyraste av båda sorter. Både resår o bäddmadrass.
  • oxytocin
    Tös skrev 2008-05-28 19:59:10 följande:
    Tja det var den dyraste av båda sorter. Både resår o bäddmadrass.
    Okej. Fick ni inte nya sängar på 25-årsgarantin?
  • Tös
    oxytocin skrev 2008-05-28 20:07:51 följande:
    Okej. Fick ni inte nya sängar på 25-årsgarantin?
    Den garantin gäller bara om det går sönder någon fjäder eller dyligt. Inte pga att den blir utsliten.
Svar på tråden Är IKEA´s resårbottnar bra?