• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Växjömamma1976

Har precis bloggat om det trista vädret vi har!! Suck!!

Min blogg: http://bloggermum.blogg.se om nån vill kika!

Är hungrig nu, dags för lite viltbiffar och potäter...

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Little

Gokväll... jobbar nu denna veckan och nästa, så trött när man kommer hem, inte van att jobba

Jag har också hört att det ska bli bättre väder på onsdag, hoppas!!

Loveliva - Lycka till imorgon på dopet!! Ska be en bön ikväll till solguden att den kikar lite extra över Vetlanda imorrn

Ikväll la jag Simon UTAN napp, lite diskutioner men sen somnade han!! Hoppas det går lika bra imorrnkväll.
    Imorrn (jag är ledig) blir det även en heldag utan blöja (J är lite för lat med potträning så här i början på semestern )

• Waimea

Tjenare!

Vi har haft Frans-fritt sedan i onsdags förmiddag, så vi har renoverat kök som galningar. Idag ska vi åka till Sölvesborg och sova kvar en natt, skönt att vara lite hemifrån och bara ta det lugnt.

Har lagt det nya golvet i köket nu - grymmans, så snyggt det blev! Rutigt i en grå och en ljusare färg (marmoleum-plattor, roligt att lägga också!), äntligen har vi kommit till fasen när man bygger upp det nya. Målade taket igår med och det blev fint, hann med alla tre strykningarna. Återstår bara lite underarbete till - spackling till på en gipsskiva.. Sedan vill jag bara inte tänka på hur mycket jobb som återstår innan vi är klara.

Tack för alla grattis till bebisen - det värmer!
    Mår bättre nu, inte så vansinnigt illamående och trött, men hungrig och klarar inte riktigt starka dofter. Är väl som det ska vara, är i v 9 nu iaf, inskrivning hos BM nästa vecka. Galet, så snabbt det går. Laddar för att berätta det här för min chef som inte precis är överförtjust i svensk arbetsrätt. Väntar tills vi hört hjärtljuden (om det inte blir uppenbart redan tidigare) i alla fall, sen så!

Kram på er,

hälsar Wai

• Mamma060812

Ska kika in på bilderna Wai, alltid kul med renoveringar !!

Då Loveliva på dop då ? Bröllop oxå kanske ?? Inget i tidninge idag iaf. men jag undrar om hon kommer hem med en extra ring på fingret

Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Little

Jag kikade också i tidningen i morse just för att kolla om det stod något

Mamma Cia skrev 2008-07-19 12:02:19 följande:
    Ska kika in på bilderna Wai, alltid kul med renoveringar !!Då Loveliva på dop då ? Bröllop oxå kanske ?? Inget i tidninge idag iaf. men jag undrar om hon kommer hem med en extra ring på fingret
    När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • Mamma060812
    Little skrev 2008-07-19 19:36:40 följande:
    Jag kikade också i tidningen i morse just för att kolla om det stod något
    Vi får la se
  • Mamma060812

Så Loveliva - Hur gick det ??

• Växjömamma1976

Little
    ja, det ska bli bättre på onsdag sen bättre och bättre hela veckan enligt prognos i tidningen Dagens Nyheter.. vi köpte tidningen just pga den 11-dygnsprognos dom hade (för min mamma och hennes man) kommer till oss just på onsdag! Sen kanske vi ska till K-krona och Öland när dom är här beroende på hur vädret blir då..

Waimea
    det var länge.. vi har varit Samuel-fria i nästan 2 dagar som mest! Är det för renoveringen ni vill vara barnfria?

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Gucci1

Nu är vi hemma efter nästan en vecka i Budapest. Vi har haft det supermysigt! Vädret har varit fint för det mesta. Men en kväll när vi precis kommit in på hotellet så började det blixtra oavbrutet och regnet öste ner, och sen började det hagla korn stora som ärtor. Det var fullt med folk på gatorna och uteserveringarna så det blev nästan panik. Tur att vi hade hunnit in!
    Annars har vi ätit mycket god mat, strosat runt på gatorna, shoppat en hel del, varit på zoo och hälsat på Istvans kusin. Längtar redan tillbaka lite.

Twinsen: Ja en utekväll måste vi ju ha snart! Nu har vi gjort i ordning där uppe så nu är det perfekt för förfest. Dricka lite vin och lyssna på musik på storbildstv:n.

• loveliva
    Heeeeeej!!!!

Vi har haft en underbar helg!!!!!! 
     Vår lilla Hilda är nu döpt
    Finns lite bilder i galleriet, men har inte så många ännu då vi inte hade vår kamera med oss. Men titta ni på dem som finns så länge
    Barn är en lycka för stor att förklara
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)