loveliva skrev 2008-07-27 18:47:23 följande:
Hej! Nu är vi hemma efter en helg på landet Underbart! Vi har solat, grillat och barnen har badat i poolen Saknar verkligen att bo på landet, får ta å ändra på det snart Jag klagar verkligen inte på vädret! Älskar värmen & solen! Försöker njuta så mycket jag kan med tanke på att det oftast regnar i denna stad.SussieMen hur kan ni få bort larmet på sandalerna själva??? Det går ju inte, eller?! Jag hade nog åkt tillbaks till affären så de hade fått ta bort larmet. Inte roligt när det piper i andra affärer ju.....
Ja visst e det härligt på "landet"
Gick det bra med ringen ?
Gillar oxå värmen, men jag tycker det e lite för varmt som det e nu, det kan va varmt med blåsa lite emellan oxå, jobbigt när man bara dryper av svett !
Växjömamma1976 skrev 2008-07-27 10:59:52 följande:
Hej alla!Här har det varit fullt upp, min mamma och hennes man har gästat oss i i hela 5 dagar.. vi har varit hemma, till Evedal och badat, till Börjes i T-ryd (igår), vi skulle till ett rökeri i T-ryd (där det ska rökas både vildsvinskött och annat vilt) men det var semesterstängt! Vädret är helt klart underbart men jag tycker också att det är för varmt. Vi har grillat i flera dagar nu och jag har bränt mej illa trots att jag var noga med insmörjningen.. konstigt va? Samuel har klarat sej mycket bra, ingen tendens till att han är röd eller nåt. Tack och lov för det. Har också spanat i resekataloger med min mamma, vi sticker ju utomlands i september, ska bli riktigt skönt!Dags gå ut lite nu, Samuel ska få bada i sin pool... vänta lite nu... måste dela med mig av en lite rolig händelse!!! Nä, jag tror jag börjar småle redan nu.. herregud!Vi var ju på "Börjes" igår och när vi hade kommit ut och åkt iväg så upptäckte Magnus att de hade glömt ena larmet på de nyköpta sandalerna.. så där hängde larmet fortfarande kvar och Magnus behövde ju verkligen byta skor pga värmen.. Så han tog på sej dom ändå trots att larmet hängde kvar där på ena skon. Sen skulle vi åka till glasbruken runt omkring, allt gick bra men när vi skulle handla pastasallad på Ica i Hovmantorp så hände det!! Larmet i kassan gick och det stortjöt verkligen, jag fattade först inget för vi hade ju betalat och packat ned allt vi skulle ha. Men sen kom jag ju på.. herregud och Magnus utbrast.. hmm det är såhär att jag köpte dom här sandalerna nyss och dom glömde ta bort larmet!! Jag kunde inte hålla mej för skratt så jag gapskrattade ett bra tag där i affären, så tårarna sprutade.. Pinsamt va?
Ja jag hade oxå vänt o gått tebax, ni var ju ändå där ? Om ni inte kan få bort det själva ?