• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Rönnbär

Så där ja....nu är man Växjöbo igen!. Känns toppen!

Har varit och bada i Araby några ggr nu...skönt med promenadavstånd

Förresten.....när jag var liten vet jag att det var absolut förbjudet att springa på bryggor.....men nu verkar det vara fullt tillåtet...........har det andrats eller är jag bara lite överkänslig för att ingen ska springa omkull Alex på vägen??

Barn sover inte - de ligger på LADDNING!!
  • Mamma060812
    Rönnbär skrev 2008-07-28 20:15:01 följande:
    Så där ja....nu är man Växjöbo igen!. Känns toppen! Har varit och bada i Araby några ggr nu...skönt med promenadavstånd Förresten.....när jag var liten vet jag att det var absolut förbjudet att springa på bryggor.....men nu verkar det vara fullt tillåtet...........har det andrats eller är jag bara lite överkänslig för att ingen ska springa omkull Alex på vägen??
    Skönt !

HAr ni kommit till rätta nu då ?
    Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Rönnbär

Ganska så.....lite kartonger kvar och tavlor att sätta upp och en av grindarna i trappan(vi har haft flyttkartonger för men han är stark den lille rackaren .
    Lungt o skönt på gatan och alla grannar verkar vara trevliga....

Det roligast hittills är att nästan alla i mit gamlagamlagamla stallgäng, de man hängde med på mellan och högstadiet, har flyttat tillbaka efter att ha varit spridda över världen till just Hovshaga och de har redan varit ute i stallet och hört sig för om att kunna börja rida där i samma grupp.......snacka om att jag hänger på när kropper är redo igen!!!!!

Har ju gått förbi hagarna där ute och så får man se Lilla My, Carlsson och Krabat igen.....mina gamla hästkompisar ....nostalgitripp!!!!

• Gucci1

Rönnbär: Hihi de hästarna har jag också ridit. Krabban har jag tom tävlat i dressyr. Har du gått på Gustavslund/Norregård? Kan ju hända att jag vet vem du är.
    Kom precis hem från stallet, tog ett dressyrpass på banan. Så härligt! På söndag blir det träning med "nya" hästen, ska bli kul att se vad min tränar säger om henne.

• Rönnbär
    Gucci1 skrev 2008-07-28 21:32:20 följande:
    Rönnbär: Hihi de hästarna har jag också ridit. Krabban har jag tom tävlat i dressyr. Har du gått på Gustavslund/Norregård? Kan ju hända att jag vet vem du är. Kom precis hem från stallet, tog ett dressyrpass på banan. Så härligt! På söndag blir det träning med "nya" hästen, ska bli kul att se vad min tränar säger om henne.
    Gick på Arabyskolan........tror jag är lite äldre än dig

Kallas han Krabban nu....?(stackarn )

Det var faktiskt jag som döpte honom en gång i tiden.....han hette ju Schazam när han kom........men att stå och säga det i ridhuset var lite för mycket tungvrickning Nä Bingos Krabat fick det bli....

Han o Calle är så söta där de står huvud-svans och viftar flugor....är som ler o långhalm
    Calle är f ö orsaken till min ryggskada.....var lite busig när han var 4-5
    Mysan verkar lite stelare i gången men annars fräch.........Alex fick mata henne  med gräs.........hon är en pärla hon....fast på min tid var hon en liten hoppjerka......drog gärna till med en superbrall vid avslutande skritt på lång tygel...och så var hon ju med i allsvenskalaget div B hopp också.......
  • Little

Gokväll, kikar in lite innan läggdags.

Idag har vi varit och badat i Evedal, så himla skönt!
    Anton verka gilla det också

Det va lite äventyr här hemma också, Simon satte pottringen över huvudet och det va knappt vi fick av den... J har skrivit om det i sinn blogg idag
    kungenavlandetlagom.blogspot.com/

Imorrn ska det tydligen bli regn så kanske blir det lite gjort inomhus då.

När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • Mamma060812

Rönnbär -- Hur gammal e du då ?

Rickard & Cia = Isak & Filip
  • loveliva
    Little skrev 2008-07-28 23:37:41 följande:
    Gokväll, kikar in lite innan läggdags.Idag har vi varit och badat i Evedal, så himla skönt! Anton verka gilla det också Det va lite äventyr här hemma också, Simon satte pottringen över huvudet och det va knappt vi fick av den... J har skrivit om det i sinn blogg idag kungenavlandetlagom.blogspot.com/Imorrn ska det tydligen bli regn så kanske blir det lite gjort inomhus då.
    Ja, det lät ju minst sagt dramatiskt Förvånad Tur att det gick bra
    Nygift & nyförälskad!
  • Gucci1

Rönnbär: Nä då vet jag nog inte vem du är i alla fall! Mysan kan fortfarande bralla, sist jag såg henne var det blåbärshoppning och hon bockade av en liten kille.
    Det kan man knappt tro om Calle idag, han är nog lugnast i stallet.

• Växjömamma1976
    loveliva skrev 2008-07-27 18:47:23 följande:
    Hej! Nu är vi hemma efter en helg på landet Underbart! Vi har solat, grillat och barnen har badat i poolen Saknar verkligen att bo på landet, får ta å ändra på det snart Jag klagar verkligen inte på vädret! Älskar värmen & solen! Försöker njuta så mycket jag kan med tanke på att det oftast regnar i denna stad.SussieMen hur kan ni få bort larmet på sandalerna själva??? Det går ju inte, eller?! Jag hade nog åkt tillbaks till affären så de hade fått ta bort larmet. Inte roligt när det piper i andra affärer ju.....
    M fick ju bort det med en avbitartång så då behövde vi ju inte åka tillbaka dit. Han var i akut behov av ett par sandaler pga värmen.

Little
    vi var och badade på Helgö igår, har ni inte varit där redan så åk dit! Det var verligen supermysigt och vi hade vår alldeles egna strand där..

Nån som var på allsången igår?? Vi var där (jag och M) var en trevlig kväll även om molnen gjorde oss smått oroade en stund!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)