• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Twinsen
    Trots är ju sååå skoj puh puh här hemma är det Isabella som är riktigt trotsig just nu men det gäller bara att ha tålamod o inte ge sig..........

Vi var på bvc i onsdags 2 1/2 kontroll de fick rita cirklar och  leka med klossar m.m
    Alexandra är 92 cm o v 16kg samt Isabella 95cm o v 15kg. 
    De var så goa när vi gick därifrån - tack ska du ha sa båda två till Harriet......

Snart ska jag iväg och jobba och sen blir det en runda på Kalle dagarna.
     Nu ska jag dricka kaffe
    Trevlig helg
  • Little

Love
    Både Simon och Anton följer med ut till Cia, blir lite trångt kanske

Cia
    Då få vi puscha varandra!!
    Har du fått en ny CT? Den första va väl sönder?
    Då få vi utmana varandra
    Ha så trevligt på bröllopet och njut av maten i helgen, sen kan man faktiskt göra GID nyttig mat också ju
    Vi gjorde pizza igår, mest på dinkelmjöl men hade 1 dl vetemjöl också, frukt,banan,kyckling,mozarella... yummi!!
    Nu blir det strax kyckling/sallade i tortillabröd men jag kommer välja bort brödet.. är inte alls förtjust i bröd över huvudtaget.

Sussie
    Här sitter Simon också hellre på stora toan än pottan, har du ingen pottring till toan så rekomendera jag det verkligen, då finns ingen risk att dem trillar i

Twinsen
    Sicka stora tjejer du har, långa och ståtliga.. jag gissar på att simon nu väger knappt 12 kg och längden 89cm (mätt med måttstock )

När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-08 12:04:03 följande:
    LoveBåde Simon och Anton följer med ut till Cia, blir lite trångt kanske CiaDå få vi puscha varandra!!Har du fått en ny CT? Den första va väl sönder?Då få vi utmana varandra Ha så trevligt på bröllopet och njut av maten i helgen, sen kan man faktiskt göra GID nyttig mat också ju Vi gjorde pizza igår, mest på dinkelmjöl men hade 1 dl vetemjöl också, frukt,banan,kyckling,mozarella... yummi!! Nu blir det strax kyckling/sallade i tortillabröd men jag kommer välja bort brödet.. är inte alls förtjust i bröd över huvudtaget.SussieHär sitter Simon också hellre på stora toan än pottan, har du ingen pottring till toan så rekomendera jag det verkligen, då finns ingen risk att dem trillar i TwinsenSicka stora tjejer du har, långa och ståtliga.. jag gissar på att simon nu väger knappt 12 kg och längden 89cm (mätt med måttstock)
    Ja, ni gör som ni vill Plats finns det, vi har ju alltid 3 barn i bilen Har Anton babyskyddet fortfarande?

Ska du börja jobba sen eller vara hemma på heltid?
    Nygift & nyförälskad!
  • Little
    loveliva skrev 2008-08-08 12:59:40 följande:
    Ja, ni gör som ni vill Plats finns det, vi har ju alltid 3 barn i bilen Har Anton babyskyddet fortfarande?Ska du börja jobba sen eller vara hemma på heltid?
    Jäpp Anton har babyskydd fortfarande men snartdags att kolla upp nytt till honom då hyrperioden ta slut inom 2 månader.
    Förmodligen så börja jag jobba i januari, så har året ut kvar att vara hemma på... känns lite så där.
    Vi har även pratat om att kolla dagis redan nu i januari..

Har ni alla stolar i bilen så Simon skulle kunna låna Melkers eller Loves?
    Kan man sätta babyskyddet där bak (funkar ej i vår bil då vi har för korta bälten)  eller kan Anton också sitta i en av era stolar?
    När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • Mamma060812
    Växjömamma1976 skrev 2008-08-08 08:40:49 följande:
    Ciavilka är det som gifter sig? Kul med bröllop! Vart? Här har jag ju glömt säga att Samuel nu har suttit och bajjat i vår toastol i några dagar helt själv! Hoppas han blir helt blöjfri snart, bara nätterna kvar nu! Igår höll han på att trilla ned med rumpan före i toan, men jag hann ju hjälpa honom!Ikväll blir det Karl-Oskar för vår del med Twinsen med fam + några andra.. ska bli kul!
    En gammal gymnasiekompis gifter sig i Gårdsby K:a Kl 17 idag så nu är det full planering här hemma
    Little skrev 2008-08-08 12:04:03 följande:
    LoveBåde Simon och Anton följer med ut till Cia, blir lite trångt kanske CiaDå få vi puscha varandra!!Har du fått en ny CT? Den första va väl sönder?Då få vi utmana varandra Ha så trevligt på bröllopet och njut av maten i helgen, sen kan man faktiskt göra GID nyttig mat också ju Vi gjorde pizza igår, mest på dinkelmjöl men hade 1 dl vetemjöl också, frukt,banan,kyckling,mozarella... yummi!! Nu blir det strax kyckling/sallade i tortillabröd men jag kommer välja bort brödet.. är inte alls förtjust i bröd över huvudtaget.SussieHär sitter Simon också hellre på stora toan än pottan, har du ingen pottring till toan så rekomendera jag det verkligen, då finns ingen risk att dem trillar i TwinsenSicka stora tjejer du har, långa och ståtliga.. jag gissar på att simon nu väger knappt 12 kg och längden 89cm (mätt med måttstock)
    Japp ahr fått en ny CT nu, den funkar perfa. Hoppas verkligen jag kan knalla av mig mina kilon nu. Men det lär väl ta tid & det är ju det jag bävar för mest, tiden. Jag vill se snabba resultat !!

Isak är över 90cm nu o väger runt 13 Kg, nu har han dock gåt ner massa, han ahr ju inte ätit på 1v så nu ser man revbenen igen
    Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Waimea

Cia: Du låter grymt motiverad, det kommer att gå superbra att gå ner i vikt! *peppar*

Little: Hon var söt, Iris-stårsan. Vilken plutt.

• Mamma060812
    Waimea skrev 2008-08-08 14:56:02 följande:
    Cia: Du låter grymt motiverad, det kommer att gå superbra att gå ner i vikt! *peppar*Little: Hon var söt, Iris-stårsan. Vilken plutt.
    Ja jag hoppas det, för nu börjar det ju dra ihop sig Pizza ikväll o sen så...
    Rickard & Cia = Isak & Filip
  • loveliva
    Cia
    Hade ni trevligt igår? Fint?

Puhh, vi åkte bussen hem igår/inatt efter att ha varit hos några vänner & grillat. Vilken pers med en tvillingvagn och en vanlig vagn i en proppfull buss full med fulla ungdomar Fattar inte hur barnen kunde sova i det livet, var ju mycket värre än dagisvolymen, men de sov gott och hem kom vi efter 1 timme...
    Nygift & nyförälskad!
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-08 13:05:32 följande:
    Jäpp Anton har babyskydd fortfarande men snartdags att kolla upp nytt till honom då hyrperioden ta slut inom 2 månader.Förmodligen så börja jag jobba i januari, så har året ut kvar att vara hemma på... känns lite så där.Vi har även pratat om att kolla dagis redan nu i januari..Har ni alla stolar i bilen så Simon skulle kunna låna Melkers eller Loves?Kan man sätta babyskyddet där bak (funkar ej i vår bil då vi har för korta bälten)  eller kan Anton också sitta i en av era stolar?
    Vi har ju också korta bälten i vår bil, Hildas babyskydd kan inte användas utan basen. Så det går nog inte då Vi har ju bara 1 bakåtvänd, Love åker framåt.
    Vi får köra varsitt skepp Ses där då!
    Nygift & nyförälskad!
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)