• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Waimea

Cia: Åh, trist att behöva vänta på hantverkare. Blä. Hoppas att det reder sig.

Trots, ja. Jag har ett litet charmtroll här hemma som har börjat med att nypas och bitas när man inte gör som han vill, typ att pappa byter blöja fast man vill att mamma ska göra det, när man borstar tänderna, när mamma tycker att man ska hålla handen för att man håller på att trilla ner på ett järnvägsspår och man kan gå balansgång själv på de vingliga stenarna.. Suck. Jag blir matt, men det är bara att vara så konsekvent som det går. Han fattar ju att det inte är Ok, men han blir så frustrerad och jag blir matt.

Börjar jobba igen på måndag, känns ok. Har lite ångest inför detta med att berätta för chefen att jag är gravid, han är inte precis den som jublar av glädje inför det svenska systemet med föräldraledighet o liknande (Han är från Australien). Hade tänkt vänta till efter hjärtljuden, men min kollega har redan listat ut hur det står till och jo, ja, den där förbenade magen går nog inte att förklara bort med semestermat. Min projektchef, som jag jobbar mest tillsammans med, har nog också räknat ut det, jag hade med mig mackor till fikat förra veckan, dricker inget kaffe, knaprade mandlar som besatt ett par dagar (var tvungen att göra nåt för att inte må illa hela tiden), men han lär inte fråga i första taget.

• Waimea

Little: Iris ska hon heta, den lilla. Vi ska åka och beskåda miraklet i morgon..

• Little

Kände idag en lite vass kant i Antons mun, första tanden på G, kan va därför han har/är väldigt sur och kinkig hela tiden plus att jag tror att han är inne i en tillväxtperiod nu, hungrig mest hela tiden.

Va inte alls förberedd på att det skulle komma någon tand då storebror fick första tanden vid 9 månader, Anton är "bara" 7 månader.

Waimea
    Iris, vilket sött namn!!

När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • loveliva
    Little skrev 2008-08-07 23:08:42 följande:
    Kände idag en lite vass kant i Antons mun, första tanden på G, kan va därför han har/är väldigt sur och kinkig hela tiden plus att jag tror att han är inne i en tillväxtperiod nu, hungrig mest hela tiden.Va inte alls förberedd på att det skulle komma någon tand då storebror fick första tanden vid 9 månader, Anton är "bara" 7 månader.WaimeaIris, vilket sött namn!!
    GRATTIS till tanden!
    Här är det inga tänder på väg. Bara Hilda själv som är på väg

Ska vi kanske samåka till Cia på måndag? Jag tar Hilda med mig, Anton också?
    Nygift & nyförälskad!
  • Mamma060812
    Nu ÄNTLIGEN är det dax !!!!

Måndag den 11e Augusti släpps nya Me & I kollektionen ! Kl 17.30 visas den här hemma hos mig !

Ni kommer väl ???

* Loveliva
    * Little

Rickard & Cia = Isak & Filip
  • Mamma060812

Idag ska vi på bröllop. Man känner ju sig så fruktansvärt laddad när man inte sovit på snart 2v o natten som var, var en katastrof. Isak e ff jättehostig o bara ropar på mamma, ska bli spännande inatt när pappa o monica ska natta honom. Bröllopet håller på till 2.

Imon ska vi ut på "krogen" el. iaf. Venezia med hela familjen, sista pizzan innan dieten Bäst o passa på, frossar i godis oxå, fy fy. Men sen är det nolltolerans, för nu jäkla gäller det. ! Nu ska kilona bort !

Dax för frulle !!

• loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-08-08 07:46:46 följande:
    Idag ska vi på bröllop. Man känner ju sig så fruktansvärt laddad när man inte sovit på snart 2v o natten som var, var en katastrof. Isak e ff jättehostig o bara ropar på mamma, ska bli spännande inatt när pappa o monica ska natta honom. Bröllopet håller på till 2.Imon ska vi ut på "krogen" el. iaf. Venezia med hela familjen, sista pizzan innan dieten Bäst o passa på, frossar i godis oxå, fy fy. Men sen är det nolltolerans, för nu jäkla gäller det. ! Nu ska kilona bort !Dax för frulle !!
    Hoppas ni får trevligt på bröllopet! Och att lille Isak kryar på sig! HAn blrjar dagis nästa vecka eller?
    Jag väntar bara på att Melker ska bli förkyld nu när dagis börjat igen. Han var jämt förkyld och hostig när han var på dagis innan sommaren. Men nu under sommarlovet har han inte varit sjuk en enda gång. Så man märker ju skillnad och vart baseluskerna kommer ifrån.

Ha så kul iaf och njut av goda maten i morgon!!!
    Nygift & nyförälskad!
  • Mamma060812
    loveliva skrev 2008-08-08 07:53:54 följande:
    Hoppas ni får trevligt på bröllopet! Och att lille Isak kryar på sig! HAn blrjar dagis nästa vecka eller?Jag väntar bara på att Melker ska bli förkyld nu när dagis börjat igen. Han var jämt förkyld och hostig när han var på dagis innan sommaren. Men nu under sommarlovet har han inte varit sjuk en enda gång. Så man märker ju skillnad och vart baseluskerna kommer ifrån.Ha så kul iaf och njut av goda maten i morgon!!!
    Ja Isak börjar på onsdag o det ska bli så kul. Framförallt så tror jag han behöver det nu. Han är så hopplös, han är verkligen inne i en trots nu, undrar bara hur länge den kan hålla på ?

Har fixat naglarna nu inför kvällen, kläderna är strukna så nu är det till o noppa ögonbrynen o raka benen o allt sånt därnt man måste göra, Pappa kommer till lunch så sen får jag lite fritid iaf.
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-08-08 08:32:47 följande:
    Ja Isak börjar på onsdag o det ska bli så kul. Framförallt så tror jag han behöver det nu. Han är så hopplös, han är verkligen inne i en trots nu, undrar bara hur länge den kan hålla på ? Har fixat naglarna nu inför kvällen, kläderna är strukna så nu är det till o noppa ögonbrynen o raka benen o allt sånt därnt man måste göra, Pappa kommer till lunch så sen får jag lite fritid iaf.

Trots kan hålla på lääääääänge! Här har det hållt på 1 år nu Penga mun Men det finns ju lugna & intensiva perioder i trotset. Det enda man kan vara säker på är att det går över NÅGON gång. Vi väntar fortfarande

Är tacksam då Melker inte börjat ännu.

Nygift & nyförälskad!
  • Växjömamma1976

Cia
    vilka är det som gifter sig? Kul med bröllop! Vart?

Här har jag ju glömt säga att Samuel nu har suttit och bajjat i vår toastol i några dagar helt själv! Hoppas han blir helt blöjfri snart, bara nätterna kvar nu! Igår höll han på att trilla ned med rumpan före i toan, men jag hann ju hjälpa honom!

Ikväll blir det Karl-Oskar för vår del med Twinsen med fam + några andra.. ska bli kul!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)