• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Växjömamma1976
    Mamma Cia skrev 2008-08-05 14:18:25 följande:
    Grattis Frans en dag för sent & grattis Sussie på dagen
    tack så mycket!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Little

Oj vad snabbt för henne! Såg bilden på webbisar, så söt!!

Waimea skrev 2008-08-02 22:03:28 följande:
    Hej!Jag inledde min sista semestervecka på ett intressant vis - kl 3.30 inatt ringde telefonen och 4.15 levererades en liten klarvaken och glad kille här medan mamma och pappa åkte till BB.Tack gode gud för Byggare Bob Allt gick bra för min kompis, fyra timmar senare var den lilla tösen född. Jag är helt färdig idag iaf.
    När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • Little
    Grattis Frans en dag för sent!

Och Grattis Sussie idag!!

Nu är vi hemma från Öland, stannade en natt ytterligare på ett hotell i Kalmar.
    Har varit skönt att vara iväg men lite trist med vädret men visst har det blvivt en hel del bad

Igår på vägen från Bada så stannade vi lite hos Victoria med lilla familjen så fick pojkarna leka lite, dock inomhus då det stod som spö i backen utanför..

Idag har vi strosat lite i Kalmar och shoppat lite Katvig på rea hos elleraff (ellereff.se)
    Sen IKEA men jiiiiiissses vad mkt folk, typiskt IKEAväder idag ju

Anton kröp första gången i söndags, dagen innan 7-månadersdagen.
    Väldigt kinkig just nu, vet inte vad det är riktigt, kanske en tand kanske ont i magen kanske något annat.

Simon är trotsig nu mer än tusan mest NEj Nej Nej hela tiden.
    En kindtand har han fått nu den sista veckan, fy så äckligt det såg ut i början när det va köttigt och blodigt.

Nu är det dags att tvätta allt man haft med sig och sen går igenom posten som "husvakten" har haft hand om.
    När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • Waimea

Hej och tack alla! Frans var helt i extas igår, hans favoritsång alla kategorier är jamåleva, så när alla som vill prata med honom sjunger den kan det ju inte bli annat än bra.
    Det var en kanonmysig dag, regnet till trots, han verkade nöjd med sina presenter, fast roligast var nog att få träffa alla kusinerna. Åh, han är ju stora killen nu.

Sussie: Grattis på födelsedagen!

Själv tror jag att jag är på väg ur det värsta illamående-eländet nu. Blir lite bättre för varje dag, men det är helt hopplöst att tänka på mat. Jag är inte sugen på någonting ( förutom choklad och annat onyttigt.. Elände..) och vill inte vara i närheten när Jimmy lagar mat. Drygt.

• Twinsen

Grattis Sussie en dag efter!!!!!!

• Le mom

Grattis Sussie en dag för sent!

Leos mamma!
  • Växjömamma1976

tack tack för gratulationerna!! Var en fartfylld dag med jobb hela dagen, blev väl uppvaktad på jobbet! Kul! Hade med mej fika som jag bjöd på och som Gucci fick ta del av! Sen köpte vi hem kinamat på kvällen och kollade på film. Av Magnus fick jag ett presentkort på Nuna.. sen fick jag pengar och många trisslotter!

Little
    Samuel är också inne i en trotsperiod nu, är nog rätt så vanligt i den åldern! Han ska styra och ställa, men vi försöker att vara konsekventa så gott det går. Han är bara extremt tjurig ibland, men han orden och språket har utvecklats nåt enormt på sistone så det är framstegen vi gläds åt när han är jobbig och tjurig!

• Växjömamma1976

jag glömde ju säga att jag fick ett varmt välkomnande igår av Samuel!! Han log med hela ansiktet när jag kom hem från jobbet, och så sjöng han ut: Jamåleva, jamåleva och sade sen grattis!! Klok han är va?? Sen dansar han runt, runt när han sjunger! Min goding!

• Mamma060812

Grrrr...... Var så dumma & snälla att vi bytte med vår granne ang. grävningen.. Dom ska iväg på måndag så då så fick dom gräva innan oss. Bara för det så e det inte säkert att den som gräver ska jobba nästa vecka nu så vi kanske inte får jobbet gjort. Så j-a surt nu när man planerat efter det o plockat ner staket o grejat o så kanske det inte blir nåt ?? Åhhhhh....

Rickard & Cia = Isak & Filip
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)