• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 5

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5
  • Magnolinda

Precis innan sommaren fick jag brev om att jag var godkänd som donator, nu väntar jag på att de sex månaderna ska gå, så någon gång i höst är det min tur. Blir nervös när jag läser om alla hormoner och sprutor, har varit sjuk nu i två veckor och fått penicilin på tabletter, och jag kommer knappt ihåg att ta dem, hur ska det gå med allt det andra då!? ;) Ni får hjälpa mig tjejer!!!

• HannaS86

Hahah ja jag trodde aldrig jag skulle komma ihåg att ta nässprayen 4 ggr om dagen men det gick över förväntan. Varje gång jag kom att tänka på sprayen så var det lagom att ta den (ungefär var tredje timma). Jag hade iofs påminnelser på mobilen samma tid varje dag ifall jag skulle glömma ;)

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2008-07-21 10:09:32 följande:
    Hahah ja jag trodde aldrig jag skulle komma ihåg att ta nässprayen 4 ggr om dagen men det gick över förväntan. Varje gång jag kom att tänka på sprayen så var det lagom att ta den (ungefär var tredje timma). Jag hade iofs påminnelser på mobilen samma tid varje dag ifall jag skulle glömma ;)
    Nässpray 4 ggr om dagen? Jag tog 2 ggr om dagen i vardera näsborre. Hm... kanske lägre dos du tog men vid fler tillfällen då.

Det där med transport. Första gången hämtade maken mig. Andra gången åkte jag buss, tåg + cyklade hem!
  • Singeladopt

Hur tänker ni kring alkohol just nu? Sitter här med en öl (första semesterdagen) och funderar på när det är dags att göra uppehåll. Dricker ni strax före äggplock?

• HannaS86
    Svar på #93
    Jag tog en nässpray som heter.... (tänker)...Men herregud, jag kommer ihåg att sprutorna hette Gonal-F och ägglossningssprutan som jag bara använde en gång heter Ovitrelle men vad heter nässprayen vars förpackning jag sett hur många gånger som helst? Hittade det tillslut på nätet. Suprecur heter nässprayen jag tog, var det samma som du hade? Jag tog den 4 ggr om dagen i vardera näsborren. Under veckan jag tog gonal-f och en vecka efter plock tog jag 4 sprut om dagen fast bara i ena näsborren
  • Helle04

Jag måste säga att jag är jätteimponerad över att ni donerar ägg! Det borde skrivas mer om det i media så fler tänker på det. Hade jag varit yngre så skulle jag gärna efter detta barn gjort detsamma.

• Magnolinda

Gällande alkohol - har inte tänkt på det, men spontant skulle jag vilja påstå att det inte är alls någon fara eller någon som påverkar något. Det är ju först när ägget som plockats befruktas och sedan fäster i en annan kvinnas livmoder som det börjar växa och ta näring. Eller?

• Romantica1981

En jättestor eloge till alla er som donerar ägg så att de som inga har får en chans att bli mamma. Om jag hade en egen fungerande äggproduktion hade jag donerat ägg utan att blinka. En stor eloge till er!

• Mjölk

Hanna: Jag tog Synarela båda gångerna, så då är det ju en annan sort, antagligen med en annan dos därför.

Interrupted: Du kan gott ta ditt öl! Inga problem, bara man inte har alkoholproblem. Då kanske man för övrigt inte mår så pass bra att man ska donera ägg heller.

Helle04 och Romantica1981: Tack!

• HannaS86

Helle och Romantica: Tack :) Det känns som att det är en sån lätt uppoffring för mig, särskilt med tanke på den glädjen som några andra förhoppningsvis får uppleva

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 5